eddike og vasketøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25.026 visninger
19 svar
0 synes godt om
16. juni 2011

Fru Nielsen

Hejsa Piger

Jeg er i gang med at vaske lille pigens tøj, så det er klar til når hun melder hendes ankomst om 8 uger ca....

Noget af det er helt fra da jeg selv var baby, så det lugter rigtig grimt af loft, selv efter en alm vask. Normalt ville jeg jo bare bruge noget skyllemiddel med en lækker duft, men vil jeg ikke til hendes tøj...

Men er der ikke noget med eddike kan tage dårlig lugt fra tøj? Skal man så bare vaske med vaskepulver, også hælde eddike ned der hvor man plejer at hælde skyllemiddel i??

Håber på et godt råd....

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2011

CamillaValby

Fru Nielsen skriver:

Hejsa Piger

Jeg er i gang med at vaske lille pigens tøj, så det er klar til når hun melder hendes ankomst om 8 uger ca....

Noget af det er helt fra da jeg selv var baby, så det lugter rigtig grimt af loft, selv efter en alm vask. Normalt ville jeg jo bare bruge noget skyllemiddel med en lækker duft, men vil jeg ikke til hendes tøj...

Men er der ikke noget med eddike kan tage dårlig lugt fra tøj? Skal man så bare vaske med vaskepulver, også hælde eddike ned der hvor man plejer at hælde skyllemiddel i??

Håber på et godt råd....

Kram

Det er helt rigtigt. Det skader ikke tøjet, og det fjerner den der fugt lugt der fx kan være på loft og i kælder

Anmeld

16. juni 2011

SussieThyssen

Fru Nielsen skriver:

Hejsa Piger

Håber på et godt råd....

Kram

Når jeg har skulle klare den slags med kælder eller lofts-lugt, så har jeg først vasket tøjet med en gang eddike..og så bagefter givet det en finvask med vaskepulver og skyllemiddel.
Hvis du bruger eddiken som skyllemiddel, så kommer det til at lugte surt og hospitalsagtigt.

Og så må jeg indrømme at jeg altid har brugt et mildt skyllemiddel med en svag duft...for der findes nu ikke noget så lækkert, som nyvasket, blødt og velduftede babytøj, der ligger og venter på den lille ny

Kærligst
Sussie

Anmeld

16. juni 2011

Ni-ko-li-ne

jo, du kan sagtens bruge eddike som skyllemiddel... man skal bare ikke bruge ret meget:0) vores tøj lugter slet ikke surt/hospitaltagtigt:0)

vi bruger måske 2 spsk

Anmeld

16. juni 2011

Ni-ko-li-ne

SussieThyssen skriver:

Når jeg har skulle klare den slags med kælder eller lofts-lugt, så har jeg først vasket tøjet med en gang eddike..og så bagefter givet det en finvask med vaskepulver og skyllemiddel.
Hvis du bruger eddiken som skyllemiddel, så kommer det til at lugte surt og hospitalsagtigt.

Og så må jeg indrømme at jeg altid har brugt et mildt skyllemiddel med en svag duft...for der findes nu ikke noget så lækkert, som nyvasket, blødt og velduftede babytøj, der ligger og venter på den lille ny

Kærligst
Sussie

jamn, Sussie.... Du skal jo ikke putte ½ liter eddike i

Anmeld

16. juni 2011

Fru Nielsen

Sussi: Tak for rådet... Men jeg vil bare ikke bruge alm skyllemiddel, dejlig duft eller ej... Ikke til så lille en str.

Til jer andre: Putter i det så bare ned hvor skyllemiddel normalt kommer i?

Kan jo altid hvis det får en sur lugt, vaske det igen.... Og det skal hænge udenfor og tørre, og det giver jo en skøn frisk duft.....

Anmeld

16. juni 2011

Ni-ko-li-ne

Fru Nielsen skriver:

Sussi: Tak for rådet... Men jeg vil bare ikke bruge alm skyllemiddel, dejlig duft eller ej... Ikke til så lille en str.

Til jer andre: Putter i det så bare ned hvor skyllemiddel normalt kommer i?

Kan jo altid hvis det får en sur lugt, vaske det igen.... Og det skal hænge udenfor og tørre, og det giver jo en skøn frisk duft.....

ja, bare i der hvor der skal skyllemiddel i... ca 2 spsk

Anmeld

16. juni 2011

SussieThyssen

Ni-ko-li-ne skriver:

jamn, Sussie.... Du skal jo ikke putte ½ liter eddike i

Nej..det har jeg da heller ikke sagt 

Men du kan da sige hvad du vil...eddike stinker
og selvom du kun har brugt en deciliter, så kan man ski da lugte det langt væk

Forresten..så brug den klare eddike, ikke den brune, for den klare er knapt så slem som den brune og indeholder ikke karamel

Anmeld

16. juni 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Fru Nielsen skriver:

Hejsa Piger

Håber på et godt råd....

Kram

Du skal bare bruge Rodalon indendørs... den fjerner alt lugt..

Kender ikke til den med eddike, andet end jeg kunne forestille mig, at det får det til at lugte surt, hvis du bruger det som skyllemiddet...

Rodalon hælder du i tromlen under forvask... og så vasker du bare på 40 grader, som er alt lugt væk... Super middel... bruger det til stofbleer, da junior har gylpet meget og det derfor kom til at lugte surt, så lidt rodalon og vupti, så duftede det lækkert at vaskepulver...

Anmeld

16. juni 2011

Ni-ko-li-ne

SussieThyssen skriver:

Nej..det har jeg da heller ikke sagt 

Men du kan da sige hvad du vil...eddike stinker
og selvom du kun har brugt en deciliter, så kan man ski da lugte det langt væk

Forresten..så brug den klare eddike, ikke den brune, for den klare er knapt så slem som den brune og indeholder ikke karamel

helt enig.... eddike stinker!

jeg bruger 2 spsk... og ja, den klare ikke den brune... det giver slet ikke menig at de farver den brune eddike, for den klare virker jo lige så godt....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.