Hyner, er det ikke dig som er maler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

689 visninger
7 svar
0 synes godt om
26. februar 2008

Rasmine

Mangler lige et fif. Går og maler vægge. >(8(:'( Der kommer jo "lidt" på mine nye lofter, når jeg skal male oppe ved kanten. Men lofterne skal alligevel gået igennem når vi er færdige, da vi fik pudset væggene op kom der lidt skrammer og ridser hist og pist. Det jeg gerne vil vide er, hvordan hulan laver jeg sådan en kant på 1 cm., eller hvad den er, nede på væggen, samtidig med jeg maler rundt yderst på loftet? Er det svært at forstå? Mette - grattet ind i maling, igen (NEJ, IKKE BODYPAINT. Det jo kun tirsdag)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2008

ka li ja

i gør måske tit i body paint der hjemme???
med chokolade og flødeskum....

Anmeld

26. februar 2008

Rasmine

ka li ja skriver:

i gør måske tit i body paint der hjemme???
med chokolade og flødeskum....

Ja ja, og Nutella...

Anmeld

26. februar 2008

ka li ja

åhh det klistre a helvede til det skidt

Anmeld

26. februar 2008

Rasmine

Ja sgu, det da meningen.
;)

Anmeld

26. februar 2008

Hyner

Hey Bacon.... Jo den er god nok æ`er æ male.... Hvis jeg forstår dit spørgsmål rigtig så er det to omgange du skal igennem... 1.... De skrammer du nævner er det huller eller snask der sidder ovenpå malingen?? 2.... Hvis loftet er med filt så skal du være meget omhyggelig med din pensel, hellere flere tynde lag en et fedt lag. Og du kan kun pletmale hvis det er blevet malet fornylig (indenfor et år uden røg og ½ med røg) 3.... En frise, som det hedder i fagsprog, laver mand ved at, købe noget malertape på ca 1-2,5cm tykkelse. Så måler du og tegner med BLYANT den kant rundt langs loftet. Dernæst ligger du tapen OVER din blyantstreg (tryk godt fast). Så maler du med loftsmalingen på tapen ved blyantstregen, alstå kun halvdelen af tapen.. Nå det så er tørt kan du male med vægfarven.... Og iden andendagen er gået skal tapen af ellers kan det bliver noget værre noget.. Håber det er til at forstå ellers må jeg komme med en bedre uddybning.. Kram Henriette....... Hårdt igang med rengøring...[citat][f][småt]Mebach skriver:[/småt][/f] Mangler lige et fif. Går og maler vægge. >(8(:'( Der kommer jo "lidt" på mine nye lofter, når jeg skal male oppe ved kanten. Men lofterne skal alligevel gået igennem når vi er færdige, da vi fik pudset væggene op kom der lidt skrammer og ridser hist og pist. Det jeg gerne vil vide er, hvordan hulan laver jeg sådan en kant på 1 cm., eller hvad den er, nede på væggen, samtidig med jeg maler rundt yderst på loftet? Er det svært at forstå? Mette - grattet ind i maling, igen (NEJ, IKKE BODYPAINT. Det jo kun tirsdag) [/citat]

Anmeld

26. februar 2008

Rasmine

PHEEW!!!

1: det er bare små ridser, ikke dybe, men nok til at de ses.
2: Det er med filt. Ingen røg, de blev lavet i januar.
3: SHIT MAND, det lyder som om det tager lang tid.

Tak for tippet, må lige overveje om jeg orker det med tapen.

Troede bare man kørte med en pensel på en speciel måde, så den der frise kom... Eller med en speciel tykkelse pensel.
(Ja, hvor gærdet er lavest...)

Mange tak,
Mette

Anmeld

26. februar 2008

Hyner

He he he Ja ja alle kan blive maler....!!!! :P
1og 2: prøv at se om det ikke er nok at pletmale dem, det med at begynde at spartle bliver aldrig særlig pænt...
3: Ja det tager lidt tid.... Men det er bare lige at komme igang... Jeg har selv en frise rundt i alle rum og en udvidet i stuen som er hele vejen rundt på væggen samt et indhak i hvert hjørje....
Tro mig du bliver såååå glad når det er lavet... For det bliver bare drøngodt.

Men hvis du har en rolig håndt og frisen ikke skal være bredere så kan man godt med en god pensel dog vil jeg sige at det andet er fa****s let når optegningen er gjort..

Krams Henriette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.