sidste lægebesøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

569 visninger
7 svar
0 synes godt om
15. juni 2011

nellemann24

i dag har jeg været ved det sidste lægebesøg, før jeg skal føde.

alt var fint og lægen tro at barnet ikke med hovedet nedad. så det er jeg meget glad. mandag er det så jordmødren vi skal til og der skal vi snakke om fødelsen og det bliver spænde.. selvom vi snakker meget om hvad vi kunne tænke os den dag.. men man ved jo ikke hvor ondt man har det når det ske...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2011

Happiness

nellemann24 skriver:

i dag har jeg været ved det sidste lægebesøg, før jeg skal føde.

alt var fint og lægen tro at barnet ikke med hovedet nedad. så det er jeg meget glad. mandag er det så jordmødren vi skal til og der skal vi snakke om fødelsen og det bliver spænde.. selvom vi snakker meget om hvad vi kunne tænke os den dag.. men man ved jo ikke hvor ondt man har det når det ske...

Blir da rart at få snakket fødslen med JM Vi er ikke nået dertil endnu, og synes vi nærmer os med hastige skridt...

Men skal op til hende imorgen, men manden kan ikke tage fri, da han skal sidde i møde hele dagen

Men regner med vi får endnu en tid om en uge eller 2, hvor det så skal snakkes igennem...

Hvad havde du tænkt dig af smertelindring?

Anmeld

15. juni 2011

heisamig

Hvornår snakker man fødsel med jordemoderen? Jeg var til jordemoder igår, men der snakkede vi ikke fødsel. Jeg er selvfølgelig også kun 34+6 - tror I det er næste gang så? Det bliver spændende synes jeg. Jeg spurgte dog en smule til ambulant fødsel igår, da vi håber - hvis alt går efter planen - at gå hjem efter nogle timer... Det er tydeligvis lettere end jeg troede. Jeg troede man skulle sige det til alle mulige. Det skal man åbenbart ikke.

Anmeld

15. juni 2011

nellemann24

Happiness skriver:

Blir da rart at få snakket fødslen med JM Vi er ikke nået dertil endnu, og synes vi nærmer os med hastige skridt...

Men skal op til hende imorgen, men manden kan ikke tage fri, da han skal sidde i møde hele dagen

Men regner med vi får endnu en tid om en uge eller 2, hvor det så skal snakkes igennem...

Hvad havde du tænkt dig af smertelindring?

der kunne jeg godt tænke mig at komme i et badekar og lattergas med ilt.. har tænkt meget over den rygmarvsbedøvelse, men kan sige at hvis det bliver rigtig slemt så er den en mulighed, men synes det er svært for man ved ikke hvor ondt det kommer til at gøre før vi er i det.. men har hørt fra mange at et badekar med varmt vand skulle være dejligt..

hvad har i gjort jer af tanker ?

Anmeld

15. juni 2011

Happiness

nellemann24 skriver:

der kunne jeg godt tænke mig at komme i et badekar og lattergas med ilt.. har tænkt meget over den rygmarvsbedøvelse, men kan sige at hvis det bliver rigtig slemt så er den en mulighed, men synes det er svært for man ved ikke hvor ondt det kommer til at gøre før vi er i det.. men har hørt fra mange at et badekar med varmt vand skulle være dejligt..

hvad har i gjort jer af tanker ?

Faktisk lidt hen af det samme.

Jeg vil ikke have epiduralblokaden (staves?), pga bivirkningerne, og så hr jeg svært ved at sidde stille... Især når jeg skal... Så tør simpelthen ikke.

Så det bliver også badekar og så akupunktur og ilt. Og så lattergas hvis det andet glipper

Men ja når fødslen først går igang, skal jeg ikke sige hvad jeg vil have af smertestillende der. Men håber da jeg kan holde mig til ønskerne.

Anmeld

15. juni 2011

nellemann24

Happiness skriver:

Faktisk lidt hen af det samme.

Jeg vil ikke have epiduralblokaden (staves?), pga bivirkningerne, og så hr jeg svært ved at sidde stille... Især når jeg skal... Så tør simpelthen ikke.

Så det bliver også badekar og så akupunktur og ilt. Og så lattergas hvis det andet glipper

Men ja når fødslen først går igang, skal jeg ikke sige hvad jeg vil have af smertestillende der. Men håber da jeg kan holde mig til ønskerne.

jeg har mange læde smerter for tiden og er heldigvis er jeg uddannet massør, så jeg har del øvelser jeg kan lave også en god maskine der lige løser op på det hele..

men håber da ikke at jeg får en hård fødes, men de siger hvis ens mor og familie havde nemme fødelser så får man ikke en så hård en

Anmeld

15. juni 2011

heisamig

Jeg har også tænkt mig, at jeg nok ønsker at komme i vand. Ellers er jeg fuldstændig åben for alt. Vil gerne have så lidt så muligt, men samtidig aner jeg ikke hvad jeg skal ud i - som I siger så klogt -  så jeg skal bare have hvad jeg beder om i situationen (har jeg skrevet på den der ønskeliste til fødslen). Har I tjek på hvilke noget af smertelindringerne, der påvirker babyen???

Anmeld

15. juni 2011

Happiness

heisamig skriver:

Jeg har også tænkt mig, at jeg nok ønsker at komme i vand. Ellers er jeg fuldstændig åben for alt. Vil gerne have så lidt så muligt, men samtidig aner jeg ikke hvad jeg skal ud i - som I siger så klogt -  så jeg skal bare have hvad jeg beder om i situationen (har jeg skrevet på den der ønskeliste til fødslen). Har I tjek på hvilke noget af smertelindringerne, der påvirker babyen???

Kan ikke huske det. Men mener hverken epiduralblokaden eller lattergas skulle påvirke baby. Det er kun moar der kan få bivirkninger

Epiduralblokaden kan dog forlænge fødslen, kan ikke huske hvorfor. Men de forklarede det på den forældreeftermiddag vi var på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.