"Kære Lykke"
Hej ulla. jeg har længe brugt maxfit hulahopring 1.2 kg. jeg har nogle trælse sidedeller som jeg troed jeg kunne træne med den. men jeg har ingen virkning fået selv om jeg har brugt den i godt to mdr hver anden-tredje dag i 10 5 min hver vej.. men intet er sket og de er vildt irreterene for når jeg har bukser på falder de ud over kanten og så ser jeg tyk ud.. jeg er ikke overvægtig men har et bmi på 24.7 men har også mange træned muskler min mave er ikke helt flad men den er heller ikke stor og blæveret men det er sidehåndtagene der driller... har du nogle øvelser mod det ?? mvh lykke
Ullas svar
Først og fremmest vil jeg sige tillykke med din hullahopring! Der er et fantastisk stykke legetøj, som du kan få rigtig meget sjov ud af. Begynd at fokuser på det, altså festen ved at bevæge sig til fed musik, få sved på panden, pulsen op og leddene rigtig godt smurt. Begynd at giv slip på KAMPEN MOD DE VÆMMELIGE SIDEDELLER, fordi kampen gør det uudholdeligt, surt og pligtbetonet at dyrke motion. Hver gang du ser dig selv i spejlet, ser du garanteret først de GRIMME SIDEDELLER, og glemmer alt det skønne og dejlige du OGSÅ ER!
Du kan godt sætte dig mål om at du vil have sidedellerne væk, men så længe de er der, er de en del af DIG og de fortjener at blive elsket ligeså meget som resten af dig gør.
Det lyder måske lidt hokus pokus, det jeg lige har skrevet, men det er det slet ikke. Det bliver bare meget sjovere at dyrke motion, når intensionen er at HAVE DET GODT! Fjern fokus fra dellerne og begynd istedet at fokusere på alle de fede følelser du får af at træne.
Når det er sagt vil jeg meget gerne give dig et par ekstra fif, som måske kan speede processen op.
Første skridt til flad mave og tydelig talje er at du har en stærk og veltrænet m.transversus. M.transversus er den dybeste mavemuskel, der løber hele vejen rundt om din krop fra ribbenskanten (hele vejen rundt) og til kønsben og hoftekanten (hele vejen rundt). Den holder indvoldene på plads og sørger for at du er godt støttet omkríng rygsøjlen.
Du træner den sådan her:
1) Forestil dig at du har et par bukser på, som er for små og ikke kan lynes. Lyn nu lynlåsen UDEN AT DER KOMMER NOGET I KLEMME, dvs. du skal trække maven ind helt nede under navlehøjde. Øv dig i det mange gange, så du kan trække vejret samtidig med at du holder maven. Mærk hvordan du bliver 'snørret' sammen hele vejen rundt. Det er lækkert!
2) Du kan også træne den nemt ved at trække vejret! Træk vejret dybt ind, som du plejer at gøre det og når du så skal puste ud skal du sætte modstand på, dvs. lave mundet smal eller spids og pust ud gennem det lille hul der bliver mellem læberne. Mærk hvordan du bliver 'snørret' ind hele vejen rundt. Lækkert!
Du skal bruge 'lynlåsen' (som ovenfor beskrevet) når du bruger hullahopringen, det øger effekten.
Denne her er også god for siden:
Lig på siden med benene bøjet og støttende på underarmen (så du har udsyn)
Spænd bækkenbunden (knib omkring et af hullerne) og lyn lynlåsen (se beskrivelse overfor)
Skuldrene væk fra ørerne
Den øverste arm kan du støtte med foran kroppen eller ligge den på hoften
På en udånding løfter du dig op på knæ og underarm, så du danner en bue op mod loftet
Træk vejret ind på vejen ned
Tag det antal gentagelser, der er rigtige for dig (du må ikke få ondt i lænden)
Mærk musklen i taljen blive hård (den der vender ned mod gulvet)
Zumba er hel fantastisk til at finde taljer frem igen, det er skide sjovt, du har en høj forbrænding undervejs, får rørt hele kroppen og får afveksling fra hullahoppen.
Derudover ved du sikkert at alt sukker (også kunstigt sukker) og alt hvad der hedder brød, korn, pasta, ris og kartofler er det der sætter sig godt fast på maven og taljen. Så det kan du undgå, hvis det skal gå hurtigere. Istedet guffer du løs af alle grøntsager, lidt frugt, lidt nødder, kød, æg, fisk og KOLDPRESSET OLIE. Spiser du en god koldpresset olie, gerne raps eller hørfrø får du rigtig mange omega 3 og 6, hvilket faktisk hjælper med at fjerne fedtet fra kroppen. Bare hæld rundhåndet på din mad. Samtidig mindsker det din sukkertrang. De kan købet i alle supermarkeder i forskellig prisklasser.
Jeg håber du kan bruge svaret til noget, ellers er du meget velkommen til at skrive igen.
ELSK DINE DELLER OG HELD OG LYKKE MED DET!
Kærlig hilsen Ulla
Ulla tilbyder workshops, mødregruppe-besøg og foredrag i hvordan du vender underskud til overskud, gennem at bruge din krop på en fornuftig måde.
De mest populære produkter hedder 'Mere energi i moderskabet', 'Effektiv træning mellem bleskiftene' og 'Barnevogns-pilates'.
Se Ullas hjemmeside: MovinMom.dk