Friskole, Rudolf Steiner, Alm. folkeskole...???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.533 visninger
8 svar
0 synes godt om
14. juni 2011

birthee

Hvor skal jeres barn gå i skole / hvor går jeres barn i skole... Kom gerne med begrundelser og tanker omkring jeres valg... Fordele/ulemper... Vi ved nemlig ikke helt hvad vi skal vælge til vores søn...

Hvordan får I det til at hænge sammen økonomisk, hvis I vælger en skole med egen betaling???

Knus Birthe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2011

tazz

De går i privatskole.

Det gør de fordi, vores distriksskole er en specialskole, og der har jeg ikke lyst til, at sende mit barn hen. De mente heller ikke selv, at de var det optimale valg.

Desværre er de ved at slå skoler sammen, så der er booket op på de andre skoler i kommunen.

Anmeld

14. juni 2011

LinLin

De skal i folkeskole. Det har jeg selv gået i... Jeg synes der er en signal værdi i at støtte op om vores folkeskole, men ikke til enhver pris! (nok lidt dobbeltmoralsk ) Vi vil faktisk meget gerne flytte, da vi ikke vil have drengene i nogen af dem der ligger tæt på (hvilket i og for sig er lidt mærkeligt, da jeg selv har gået på en af dem ) Men hvis det ikke kan lade sig gøre at flytte vil vi formentlig forsøge at få dem i privatskole.

Steiner er bare langt fra min verden så det har aldrig været i tankerne - heller ikke som børnehave!

Anmeld

15. juni 2011

Lone Jakobsen

mine 2 store går i den lokale kommune skole, men den næste i rækken skal på en mindre skole lidt udenfor byen. det er dog stadig en kommune skole, men den er valgt ud fra andre kriterier end skolen til de store.

Anmeld

15. juni 2011

december-babyen

Min dreng går på den lokale folkeskole og han er ret glad for det

Hvis jeg dog kunne vælge frit uden at bekymre mig om lokalitet og økonomi så ville jeg vælge Rudolf Steiner skolen eller en anden privat skole inde i Odense jeg har set mig varm på.

Min søn er meget kreativ og følsom og disse to skoler bakker 100% op omkring hans talenter og ville give ham rum til at udforske disse kvaliteter samt støtte ham i udvikling.

Men som tingene er nu går han på den lokale folkeskole og trives egentlig fint så har ingen planer om at skifte skole

Anmeld

15. juni 2011

TbCp

Hvis vi bor her hvor vi gør nu, når Liva skal starte i skole, så bliver hun sandsynligvis sendt i privatskole. På Lilleskole hvis vi får plads.

Anmeld

15. juni 2011

Billemyre

Jeg har selv gået på en lilleskole og er naturligvis farvet deraf
Men jeg har heldigvis en mand, der er helt enig i, at det skal vores kommende børn da garanteret også.

Når nu du spørger til betalingen, så har det faktisk tit undret mig at folk lader det "skræmme" dem væk... Man har jo immervæk i en fire-fem års tid betalt væsentligt mere for vuggestue/dagpleje og børnehave. Så uanset hvad, vil det være en forbedring.
Men man kan selvfølgelig have sat sig sådan økonomisk, at det kan lade sig gøre med de høje udgifter i starten, hvis så barnet skal på folkeskole resten af tiden... Det kan selvfølgelig være derfor

Mit valg er taget fordi jeg gerne giver ca. 1.500 kr. for den, efter min mening, fantastiske hverdag ungerne får og den vægt der bliver lagt på demokrati, medbestemmelse, socialitet og kreativitet (både musisk, kropsligt og kunstnerisk). Det har jeg selv nydt virkelig godt af og det vil jeg gerne give videre.
Jeg er helt sikker på, der også findes masser af folkeskoler som vægter alle disse ting højt (min mand arbejder f.eks. et ret skønt sted), men der er mange af mine bekendte der ikke har været glade for deres skoletid i alm. folkeskole - Hermed samt min mand.
Jeg har også selv været i praktik i en folkeskole (som elev) og selvom folk var ganske søde, og det ikke var helt længe nok til at danne sig et færdigt billede af den, foregik tingene meget langt fra mine værdier og måde at "virke" på.

Så det bliver et stort fedt kryds ved lilleskole fra mig

(Pyyh, det blev langt...)

Anmeld

15. juni 2011

Kris89

vi er ikke helt enige endnu (er kun 8+5) men jeg stemmer helt klart friskole...

Jeg har kun personligt dårlige erfaringer med folkeskoler og da vi bor i udkantsdanmark, er friskoler faktisk nærmest...

min opfattelse af folkeskoler er, at der her ikke er "plads" til hver enkelt elev, selv var jeg ret god til at læse og skrive da jeg kom i skole, så jeg lærte intet de første år, fordi tiden gik med, at sige at de drenge i hjørnet skulle holde bøtte... Jeg var på friskole et år, hvor jeg pludslig blev sat tilbage med et

år i matematikbøgerne, fordi jeg ikke havde lært det, og wupti så var jeg med igen...

Samtidig ønsker jeg at mine børn kommer meget ud i det daglige i stedet for at sidde på en stol 7 timer om dagen... så jeg tror og håber at vores valg falder på en friskole, med meget udendørs aktivitet.

Anmeld

15. juni 2011

camsko88

Freja skal i kommuneskole, og skulle der ikke være plads der sætter vi hende i tysk privat skole.

jeg har selv gået på friskole og da jeg skiftede i 7. klasse var jeg meget bagud da vi aldrig har haft religion, kristendom, biologi, samfundsfag og geografi...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.