lækker kage uden mel og sukker!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.595 visninger
10 svar
0 synes godt om
29. november 2008

tascia

Fand denne anderledes men bestemt ikke dårlig opskrift på en kage!

den kommer her

400 g dadler
200 g mandler
saft og skræl af 1 øko appelsin
5 spsk. rapsolie
2 tsk. kanel
1 tsk. vaniliesukker
meget lidt salt og friskkværnet peber
6 æg

alle ingredienser pånær æggene kommes i en foodprocesser og røres i ca. 2 minutter til det er en lind konsistens alla marcipan. og her vil jeg skynde mig at sige, at jeg startede med at blende dadlerne+ appelsinsaften til det var helt cremet, derefter tilsatte jeg de andre ting.
derefter blandes 1 æg i af gangen mens maskinen stadig kører.

hældes i en smurt bradepande eller lign. og bages i ovenen ved 160 grader i ca. 45 min.

i øvrigt kan halvdelen af mandlerne erstattes med hasselnødder og der kan tilsættes bananer og kakao (gør bestemt ikke kagen dårligere)

prøv den, den lyder måske underlig men den er altså ganske god

//Natascia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2008

1977

Profilbillede for 1977
Det lyder som noget der skal prøves

Anmeld

29. november 2008

tascia

Jeanne skriver:

Det lyder som noget der skal prøves

ja det synes jeg du skal!
min kære mand var noget skeptisk da han hørte det var med dadler og uden mel, men han måtte erkende at den faktisk smagte ret godt, og ungerne kørte den hurtigere ind end den kunne nå at komme på bordet...

men syntes det var rart at servere en kage som var uden tilsat sukker, og så er det jo også ret godt den næsten er allergi-venlig!!!

//Natascia

Anmeld

29. november 2008

Balderson

Åhhh, det er lige den kage jeg har ledt efter

Så nu skal jeg bare igang med at bage..

Den skal med næste gang jeg skal i mødregr.

Tusind Tak

Anmeld

29. november 2008

Pia.

Lyder rigtig spændende og lækker...

Anmeld

29. november 2008

tascia

Balderson skriver:

Åhhh, det er lige den kage jeg har ledt efter

Så nu skal jeg bare igang med at bage..

Den skal med næste gang jeg skal i mødregr.

Tusind Tak

velbekomme

Anmeld

6. januar 2009

EliasNoah

DEN SKAL BARE LAVES

Den lyder bare så lækkert.. hvis der skal kakao i, hvor meget skal der så i? Jeg er en nørd til opskrifter så jeg skal have det skåret ud i pap før jeg sådan helt tør begynde på noget nyt.

Dadlerne er det bare dem som man spiser til jul ustenede? Jeg har ikke en brandepande af de såkaldte små størrelser, så hvor høj må/skal dejen ca være når den er bredt ud? Så kan jeg se hvad jeg ellers har. Jeg har et rundt silikone "fad" fra Tupperware, tror du den kan være i den?

Undskyld alle mine spørgsmål.

Kh Camilla

Anmeld

6. januar 2009

tascia

EliasNoah skriver:

DEN SKAL BARE LAVES

Den lyder bare så lækkert.. hvis der skal kakao i, hvor meget skal der så i? Jeg er en nørd til opskrifter så jeg skal have det skåret ud i pap før jeg sådan helt tør begynde på noget nyt.

Dadlerne er det bare dem som man spiser til jul ustenede? Jeg har ikke en brandepande af de såkaldte små størrelser, så hvor høj må/skal dejen ca være når den er bredt ud? Så kan jeg se hvad jeg ellers har. Jeg har et rundt silikone "fad" fra Tupperware, tror du den kan være i den?

Undskyld alle mine spørgsmål.

Kh Camilla

det okay, jeg prøver om jeg kan svare dig...

jeg brugte en firkantet form der ca målte 20X25 og det var helt perfekt, det flød på ingen måder ud over kanten! mener der er dej til ca halvdelen af højden måske nærmere lidt mindre. den hæver ikke volsomt meget.

Jeg har ikke selv prøvet med kakao, men skulle jeg putte det i ville jeg tro jeg ville putte 4-5 spsk. i, eller indtil jeg synes den var mørk nok!

og ja, udstenede dadler eller dem med. jeg havde kun med sten, så stod og fjernede sten på dem alle.

Anmeld

6. januar 2009

EliasNoah

tascia skriver:

det okay, jeg prøver om jeg kan svare dig...

jeg brugte en firkantet form der ca målte 20X25 og det var helt perfekt, det flød på ingen måder ud over kanten! mener der er dej til ca halvdelen af højden måske nærmere lidt mindre. den hæver ikke volsomt meget.

Jeg har ikke selv prøvet med kakao, men skulle jeg putte det i ville jeg tro jeg ville putte 4-5 spsk. i, eller indtil jeg synes den var mørk nok!

og ja, udstenede dadler eller dem med. jeg havde kun med sten, så stod og fjernede sten på dem alle.

Super... så prøver jeg at lave den. Kan jeg godt lave den i aften og servere den i morgen? Er den så stadig god frisk? Eller måske lave dejen i aften og bage den i morgen?

Mødregruppen kommer kl 10 og jeg har ikke tid til at lave den fra bunden i morgen.

Spiser man noget til? Tænkte på creme fraise eller flødeskum?

Tusind tak for dit svar.. jeg har allerede handlet

Anmeld

6. januar 2009

EliasNoah

hov... glemte at spørge om hvor mange personer der ca er til?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.