Hej alle sammen
Kan i huske mig?... Jeg vil blot lige komme med en kort opdatering omkring vores forløb.
Jeg havde vandafgang siden uge 16 og fandt en god del trøst og mange gode råd fra jer herinde i løbet af min graviditet, fordi vi jo hurtigt vidste at Lisa ville komme alt for tidligt.
Beskeden fra lægerne var at hvis vi overhovedet klarede den forbi uge 24 så ville Lisa uanset hvad, nok stadig komme til at være meget for tidligt født - MEN... Lisa er en meget bestemt lille pige og hun valgte at blive i min mave helt indtil det planlagte kejsersnit i 33+6.
Desværre var Lisas lunger meget mindre end lægerne havde regnet med, og vi endte derfor på GN efter fødslen. Lisa blev behandlet med NO og de første to dage så det ikke just lyst ud, men igen er Lisa meget bestemt og på tredjedagen kunne hun undvære NO og på hendes 5. dag kom hun ud af respiratoren.
Siden er det kun gået hurtigt fremad. Vi kom tilbage til Næstved da hun var en uge gammel og vi kom hjem da Lisa var lige lidt over tre uger gammel.
Nu er Lisa lige knap 7 uger og trives, bortset fra lidt problemer med maven. Nu venter diverse efterkontroller, men alt i alt ser det ud til at Lisa har klaret skærene uden nogle fysiske mén udover et lille ar på næsen fra tuben...
Det var lige kort vores historie og jeg ser frem til endnu flere gode råd herfra i løbet af Lisas videre opvækst....
Tanja
Anmeld