Aaargh! Næseblod (næsten) konstant :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.386 visninger
5 svar
0 synes godt om
13. juni 2011

Wimmie

Jeg har siden jeg blev gravid haft næseblod stort set hver dag - ikke noget vildt - bare når jeg pudsede næse og især om morgenen. Men i dag kom der alligevel en del blod ud (det dryppede lidt) - det har stået på i ca. 13 uger nu.

Jeg snakkede med min læge om det for en måneds tid siden, og han mente ikke det var noget, men jeg synes bare det er mærkeligt at det lige startede da jeg blev gravid og jeg ikke havde noget før...

Jeg har igennem hormonbehandling og fik næsespray, og selvom min læge ikke tror det er en bi-virkning så "forsinket" så tænker jeg om næsesprayen måske har "ødelagt" noget i næsen; nogle blodkar eller noget.

Nogen der har oplevet det samme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2011

Inge Nielsen

Ja, det er svært at finde nogen sammenhæng mellem graviditet og næseblod nogen steder. Men det er nok sandsynligt, at dine slimhinder var blevet vant til næsespray under hormonbehandlingen. Nu er slimhinderne tørre, fordi de var blevet vant til næsespray, så de ikke selv behøvede at holde sig selv fugtige. Det tager nok lidt tid før dine slimhinder i næsen igen vænner sig til ikke at være "afhængige" af næsespray. Hvis slimhinder bliver for tørre kan man sagtens få næseblod, hvilket også er tilfældet ved tilstoppet næse.

Det undrer mig, at lægen ikke kan se den sammenhæng 

Ifølge http://www.sundhedslex.dk/naeseblod.htm er de hyppigste årsager til næseblod normalt forkølelse, irritationer i næsen, næsepilning og tør luft. 

Anmeld

22. juni 2011

Lotus86

Det er meget normalt når man er gravid. Fandt lige det her på nettet.

Når du er gravid, kan du opleve, at dine slimhinder i næsen svulmer op. Slimhinderne er blodfyldte, og hos nogle gravide har de let ved at briste. Hos nogle gravide kan dette forårsage hyppige tilfælde af næseblod, men det er ikke unormalt eller farligt.

Slimhindernes foranding i næsen under graviditeten, kan bl.a. også betyde, at du stopper til i næsen, og måske har du svært ved at trække vejret gennem næsen. Nogle gravide begynder også at snorke.

Anmeld

22. juni 2011

Mor010711

Jeg oplevede præcis det samme. Og har fundet lidt rundt omkring på nettet. Det er helt normalt. Har ellers aldrig i mit liv haft næseblod før. Det er stoppet for mig nu, til gengæld er jeg så begyndt at snorke 

Anmeld

22. juni 2011

Wimmie

Tak for jeres svar

Ja, det undrede mig også at min læge ikke lige kunne se sammenhængen; det kunne være jeg skulle spørge ham igen næste gang jeg skal derind.

Men det er da rart nok at vide at det bare kan være en lille "bivirkning" og ikke andet - det er lidt træls, men jeg har godt nok også mærket at mine næsebor er meget tørre for tiden og jeg har stadig næseblod hver dag/morgen.

Tror dog ikke jeg er begyndt at snorke...

Anmeld

22. juni 2011

Annette A

Har også oplevet at næsen bare begyndte at bløde, ja faktisk uden varsel. Det var i perioden med meget birkepollen og da slimhinderne er ekstra sarte under graviditet er det vist ikke unormalt at det kan forekomme. Men det er da rigtig ubehageligt med al det næseblod.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.