Endelig fik jeg tid til at skrive om min søns vej til verden 
imorgen bliver han 3 måneder og tiden er da bare fløjet afsted men skøn det er han...Elsker ham så ubeskriveligt meget.
Vandet gik søndag d.13 Marts kl.11. Det gik ikke i en skylle med begyndte at sive. Kl.13 kom jeg ind på svangreafdelingen og hun tjekkede blodtryk, temperatur og jeg fik kørt ctg-scanning. Jeg havde på dette tidspunkt meget lidt ve aktivitet og Oliver havde det fint derinde så de sendte mig hjem igen med en tid til at komme mandag morgen kl.9.00. Kørte hjem til min mor og søster hvor vi hyggede med film men hvor ventetiden lang. Ved midnatstid blev vi enige om at gå i seng og prøve at få sovet lidt men kl.01.00 begyndte veerne så ikke megen søvn til mig. Kl.04.00 var de meget kraftige og regelmæssige så jeg ringede til fødegangen men hun synes ikke det lød som rigtige veer endnu og jeg ventede derfor med at tage afsted. Ankom til fødegangen kl.8.30 mandag morgen og blev indlagt på fødestue 2. Jordemoderen tjekkede mig igen med blodtryk og temperatur og hvor meget jeg var åbnet. Jeg var åbnet 3 cm og pga mine smerter blev jeg tilbudt epidural hvilket jeg takkede ja til og den blev lagt ca. kl.10.00. kl.11.00 blev jeg via drop sat på pencillin behandling da det der var 24 timer siden vandet gik og der så var stor infektionsrisiko. Mine veer var ikke regelmæssige nok af sig selv og stærke nok så fik ve stimulerende i drop som indtil selve fødslen jævnligt blev forøget fik dog aldrig regelmæssige veer inden jeg fødte. Det var en lang dag og det hele gik langsomt. sidst på eftermiddagen tilkaldte de både forvagt og bagvagt da de var i tvivl om hvorvidt Oliver havde nok kræfter til fødslen når det havde taget så længe. De valgte at tage en blodprøve på ham for at finde ud af det og hvis ikke han havde nok kræfter ville det blive aks. Heldigvis havde han nok kræfter tilbage derinde og derefter begyndte det hele at gå lidt stærkere. Ved 18.30 tiden begyndte effekten af epiduralen at aftage og jeg begyndte så småt at få pressetrang og det var en hård kamp og få ham helt ned i bækkenet men kl.19.52 var jeg endelig helt åben og han var helt nede og så gik det meget stærkt han kom ud på en presseve og kl.19.55 var han født. Synes det var hårdt hele forløbet men også en dejlig oplevelse og resultatet er jo bare fantastisk.
I får lige at par billeder også
de 2 første da han var nyfødt...2 fra fotografen og de sidste 3 ret nye 
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld