Hvad gør I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

547 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. juni 2011

021205

Hvad gør I for at tabe jer og blive sundere?

Jeg synes at det er svært at give slip på de usunde vaner! Og hvor bliver man dog træt af, at man ikke bare kan lade vær med at spise usundt?

Så hvad gør I for at holde motivationen højt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2011

Lou87

Åhhh jeg følger lige med her...

Er godt igang men min motivation holder bare slet ikk pt!! Æv!!
Tror desværre heller ikk rigtig nogen andens kan hjælpe og man selv ska ha den... MEN JA.. tænk nu hvis der kom et forslag

Anmeld

12. juni 2011

021205

Lou87 skriver:

Åhhh jeg følger lige med her...

Er godt igang men min motivation holder bare slet ikk pt!! Æv!!
Tror desværre heller ikk rigtig nogen andens kan hjælpe og man selv ska ha den... MEN JA.. tænk nu hvis der kom et forslag

Præcis... Jeg er også i gang, men synes at det er svært om aftenen efter spise tid.. Ih! 

Men ja, tænk nu hvis der var nogle herinde, der lige havde et godt råd 

Anmeld

12. juni 2011

Sujan

Jeg er lige begyndt at bruge madlog.dk
Er jeg blevet super glad for. Har prøvet på at tabe mig før men er ikke gået så godt... Men denne gang ser det ud til at lykkes.

Min motivation er at jeg har tabt 3 kg. På 1,5 uge.
Er sikkert mest væske. Og jeg spiser også en smule usundt engang imellem. Men hvis jeg følger madlog så taber jeg mig. Og så alt det lækre frugt der er i øjeblikket gør det en del nemmere.

Anmeld

12. juni 2011

Thalia

Jeg vejer mig dagligt og jubler over selv de mindste vægttab - også selvom jeg godt ved at det er væske og den slags.

Rent praktisk tillader jeg mig selv udvalgte "synder2, nærmere bestemt cola zero og nellie dellies, og dem må jeg nyde alt det jeg orker. Så føles det ikke så slemt at være hård på alle andre punkter.

Jeg vælger at se på det som en livsstilsændring frem for en kur, og derfor har jeg fortsat lov til fødselsdagskager, is på varme sommerdage og rødvin til maden når vi besøger mine svigerforældre. Jeg nægter ikke mig selv noget, men til hverdag holder jeg meget hårdt styr på min kost.

Og så minder jeg mig jævnligt om hvorfor det er så vigtigt for mig at holde mig i form. Hvis det kun handlede om at være tilfreds med mit ydre og føle mig attraktiv ville jeg næppe kunne mønstre rygrad nok til et seriøst vægttab, men det handler også om at holde mig sund sådan mere seriøst. Vi har nemlig haft rigtig meget kræft i min familie, så jeg er rimeligt fanatisk omkring de ting der kan nedsætte min risiko for at udvikle kræft igen (jeg havde leokæmi som barn). Overvægt er en af de ting jeg selv kan påvirke og derfor er det en prioritet for mig.

Anmeld

13. juni 2011

StineW

021205 skriver:

Hvad gør I for at tabe jer og blive sundere?

Jeg synes at det er svært at give slip på de usunde vaner! Og hvor bliver man dog træt af, at man ikke bare kan lade vær med at spise usundt?

Så hvad gør I for at holde motivationen højt?

Hejsa.

For at tabe mig har jeg et dtykke tid skrevet ned alt hvad jeg spiser.  Det har hjulpet en del, men for at få det sidste skub bagi har jeg meldt mig under madlogs faner.

For mig er problemet ikke at leve sundt i hverdagen ( hvilket madlog kunne bekræfte mig i ), Mit problem er som så mange andres om aftene efter maden når tv´et bliver tændt. Slik, chips chokolade.....

Når jeg nu skal skrive alt ned, så bliver jeg sgu forfængelifgog stædig. Ikke tale om at ½ af mit fødevareindtag skal være usundt. Og så spiser jeg helt automatisk mindre.

Et andet godt fif jeg har, er at se slikspisestop som et rygestop. Hvis trangen begynder at blive for stor, så afled tankerne.

Jeg bruger aftenerne ( foran tv´et &nbsp med en kop the, ansigtsmasker, hårkure, neglelak etc. Så føler jeg mig meget mere sund og dullet, og det går ikke i spænd med chokolade. Og tankerne går ikke til den plade Ritter Sport der ligger og kalder i køkkenet.

Håber det kan hjælpe.

Knus Stine

Anmeld

13. juni 2011

Aves.

Spiser sundt...det er jo faktisk nok det mest simple i hele verden...men man skal bare lige ind i det og ud af evt sukkerafhængighed.

Jeg ser på billeder af hvor lækker jeg kan blive med 5 kilo mindre....det hjælper på motivationen...det er nemt at tabe sig synes jeg...men hårdt når det bare skal holdes..

Anmeld

13. juni 2011

Lou87

021205 skriver:

Præcis... Jeg er også i gang, men synes at det er svært om aftenen efter spise tid.. Ih! 

Men ja, tænk nu hvis der var nogle herinde, der lige havde et godt råd 

Mit største problem er helt sikkert også om aftenen foran den dumme flimmerkasse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.