Kloge kvinder? Det må være mig

William har hele sit liv været vant til din hjerterytme, din duft, din stemme, dine lyde osv. Det vil han også søge når han kommer ud, for det er hos dig der er trygt og godt det var det jo i maven
I og med, at han også har hørt sin fars stemme under graviditeten og han altid er i nærheden nu, holder ham (næsten) lige så meget som du gør, så vil han også vænne sig til ham og være tryg hos ham. Når hans far så er meget væk løsnes det bånd jo lidt og det skal bygges op igen. Jeg tror det er vigtigt at de to bruger tid sammen.
Her sørgede vi for, at Martin trøstede lige så meget som jeg gjorde og havde ham rigtig meget af tiden - for at han ikke kun kunne være tryg hos mig. Martin blev inviteret ud at rejse, men det blev heldigvis ikke til noget. Hans far fortalte om at Martins farfar havde været på spejderlejr da Martins mindste farbror var baby. Da han kom hjem kunne hans farbror ikke kende sin egen far. Jeg ved ikke om det er normalt, men min logik siger mig, at de små knytter sig til dem de er meget sammen med, og de andre blir en slags "fremmede".
Jeg ved ikke om mit svar gav nogen mening? Det med søvnen kan jeg ikke hjælpe med. Men kan anbefale bogen "sådan får du dit barn til at sove" er selv i gang med at læse den. Og så er rutiner utrolig vigtige for at han ved, hvad der skal ske. Her kører vi samme program(næsten) hver aften lige fra aftensmaden af, så Johannes ved hvad der skal ske... Han er ikke længere specielt svær at putte, men han skal da lige trøstes et par gange. Jeg går bestemt ikke ind for at lade sit barn ligge og græde, som mange siger er måden at få børn til at sove på - så hellere synge et par ekstra sange
Køb bogen eller lån den på biblioteket - den er god!
Håber I finder ud af noget
Anmeld