Nu skal jeg have klarhed en gang for alle!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.249 visninger
8 svar
0 synes godt om
12. juni 2011

eElak

God eftermiddag de damer.... 

Jeg har mere eller mindre besluttet at lade børnepengene gå over kommunen i stedet for direkte imellem faren og jeg.... Simpelthen fordi jeg ikke vil risikere at vi skal blive uvenner over pengene, og jeg har brug for den sikkerhed at pengene går ind hver måned.. 

Nå men da jeg fortæller ham dette, kan jeg godt se at det ikke just er noget som behager ham.... Selvom jeg udtrykker klart at hans betaling ikke bliver påvirket - beløbet er stadig det samme... der er bare lige et ekstra led imellem.

Nå men han begynder at snakke om at der er noget med at han måske kan få det nedsat i forhold til hvor meget tid han har vores knægt.. det havde hans kæreste fortalt ham... 

Der er da ingen ændringer foruden hvis man har en 7/7 ordning vel?

Det er ikke det vi har nu... Han har ham hveranden weekend (torsdag-mandag) og så en overnatning den modsatte uge.. Så populært en 9/5 ordning må man kalde det...

Jeg blev sgu lidt irriteret over at det virkede som om at jeg bare ville malke ham for penge - det har jeg ingen interesse i.. Det første halve år vi var gået fra hinanden fik jeg endda intet børnebidrag, og jeg har gået meget op i at jeg IKKE ville snyde ham.. Ved ikke om det bare er hans mistroiskhed overfor kommunen der skinnede igennem eller om hun havde påvirket ham...

Men... hjælp mig lige her... Der er INGEN nedsættelse når han betaler mindstesatsen vel? (1193 kroner)
Altså når nu vi ikke har (eller får) en 7/7 ordning.

Det skal lige siges at jeg sørger for alt tøj, sko, bleer, cremer osv til knægten. Faren skulle kun sørge for møbler og legetøj... Jeg har skaffet en ny seng til knægten til hos faren for et legat jeg søgte på knægtens vegne... SÅ indtil videre har det været legetøj han har sørget for og så mad når han har knægten..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2011

december-babyen

Det burde da ikke have nogen indflydelse på beløbet.

MIn eks ser kun hans søn hver anden weekend fra fredag til søndag og det er endda en helt ny ordning...tidligere så han ham kun et par gange om ugen i et par timer.

Anmeld

12. juni 2011

Lone Jakobsen

NEJ jeg tror bestemt ikke det har nogen indflydelse så længe du sørger for alt. det er mere hvis han kan bevise at han fx. køber noget af tøjet eller sørger for andre ting til jeres barn.

synes det er en rigtig god ide at få kommunen ind over, det har jeg også gjort med mine drenges far, og det har gjort tingene langt nemmere for mig.

Anmeld

12. juni 2011

Maddox

Tror godt du kan regne med, at det er hans nye kæreste som prøver at påvirke ham

Men han kan altså ikke få beløbet nedsat, uanset hvor meget eller lidt han ser knægten - Det hedder jo MINDSTEsatsen og er derfor det mindste han kan slippe afsted med at betale. Og selvom det måske var tilfældet at han ALDRIG så knægten, ville han stadig skulle betale mindstesatsen, da han er far og I sammen har forsørgerpligt over barnet, til han fylder 18 år

Men som sagt til dig tidligere søde, er det en god idé at tage den igennem kommunen, især hvis han nu har en kæreste, som prøver at påvirke ham. Man ved jo heller aldrig hvad der kommer til at ske i fremtiden.

Anmeld

12. juni 2011

1000Ben

Jeg synes det er uhyggeligt, at han brokker sig over beløbet som går til hans EGET barn.... Han skulle da lige sætte sig ned og slå koldt vand i blodet, det er jo ikke sådan at du går ud og drikker pengene op... Hvad er der galt med folk..... Håber du får det løst, men du kan jo altid ringe og spørge kommunen om det... Held og lykke 

Anmeld

12. juni 2011

baby012

beløbet er fast ! uanset hvor meget han ser barnet.. det er indtægten der tæller, og intet andet.. så den tror jeg godt han kan glemme alt om.. syns det lyder lidt til at hans nye kæreste prøver at påvirke ham :/ 

Anmeld

12. juni 2011

eElak

Mange tak for jeres svar... :-)

jeg fik dog selv lige googlet lidt, og jo - han kan faktisk godt søge om at få det nedsat, sådan som jeg tolker det... 

Men men men... Det vil blive langt dyrere for ham i det lange løb, hvis han vælger at søge om det... og han kan jo alligevel trække størstedelen fra i skat.. Sååååhm... 

http://www.foreningenfar.dk/vejledning/kan-jeg-fa-nedsat-bornebidraget 

Anmeld

12. juni 2011

Fam. Madsen

KaLee skriver:

Mange tak for jeres svar... :-)

jeg fik dog selv lige googlet lidt, og jo - han kan faktisk godt søge om at få det nedsat, sådan som jeg tolker det... 

Men men men... Det vil blive langt dyrere for ham i det lange løb, hvis han vælger at søge om det... og han kan jo alligevel trække størstedelen fra i skat.. Sååååhm... 

http://www.foreningenfar.dk/vejledning/kan-jeg-fa-nedsat-bornebidraget 

sådan som jeg læser det er det kun hvis jeres søn er ligemeget ved jer begge at han kan få det nedsat og efter som jeres søn er mest ved dig er der ikke nogen mulighed for og få det nedsat..

det er sådan jeg læser det link.

Anmeld

12. juni 2011

pernille.23

min kæreste betaler også mindste satsen, og det er vist indkomsten som bestemmer, så hvis han fik et andet arbejde hvor han fik mere, så kunne hans barns mor søge om at få det sat op, men tror ikk at man kan få det sat ned, altså under mindste satsen...

men hun skal så også sørger for at der er tøj til de dage barnet er hos os, og hvis der er noget medicin eller lign.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.