Madlog og Bonus...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.381 visninger
3 svar
0 synes godt om
12. juni 2011

Kloster

Hej.

Jeg er på madlog.dk Fantastisk side, der virkelig hjælper mig, men også imponere mig. Fx med hvor lidt kcal der egentlig er i honning i forhold til hvor lidt jeg tager på mit ene rundstykke søndag morgen. Ergo giver det mig et indblik i, hvad der bedst kan betale sig - også når jeg har lyst til at "synde"

Men men men.... Når jeg har motioneret, står der bonus og i %. Hvad skal jeg tage der?

Jeg har opfattet det som om, jeg fx kan vælge at bruge 25% bonus, hvis jeg fx skal ud at spise ell andet, hvor man lige er "nødt" til at synde lidt. Ell hvordan skal det forståes???

I går var jeg ude at løbe en laaang tur og cyklede også en del i løbet af dagen. Da jeg satte det i motion med 100% bonus, havde jeg næsten flere point, end da jeg startede dagen  Tænkte så, at det måtte være mig, der havde lavet en fejl nu...

Kloster - Der trods weekenden, har tabt mig 400 gr. (weekenden er min svaghed) Så jeg er stolt stolt stolt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2011

Billemyre

Jeg er også på madlog og har lavet en stillesidende profil
Hver gang, jeg har motioneret, sætter jeg den til 100 % - Så kan jeg holde styr på, præcis hvor mange kcal jeg har tilbage.

Men på den anden side, hvis du sætter den på f.eks. 25%, så kan du være sikker på altid at ha' "tilgode" af kcal/kj og derfor aldrig spise for meget.

Var det til at forstå, eller var det rodet?

Anmeld

12. juni 2011

Billemyre

Hmm.. Der kommer lige lidt mere

Altså, procent"tælleren" viser, hvor mange kcal/kj du får forærende ved at motionere. (Jo mere du motionerer, jo mere kan du spise uden at tage på.)
Så hvis du sætter den til 100 % og ender op med at måtte spise mere end til at starte med, er det jo bare fordi du har været god til at motionere meget
Så det var vist helt rigtig, det du gjorde!

Aner ikke, om det var mere forståeligt.. Har åbenbart lidt svært ved at forklare mig på skrift

Anmeld

12. juni 2011

eElak

heysan - endnu en madlogger her... :-)

jeg har selv undret mig over de dersens procenter.. Men jeg har gjort det på følgende måde... 

Jeg har valgt stillesiddende profil, da jeg arbejdede på kontor (er lige stoppet) og satser på at blive studerende snart... Dvs. intet fysisk aktivt job.. og så logger jeg de ting som jeg laver.. 

Cykling: 50%

Gåture (af længere varighed): 0-25% alt efter intensitet og længde, samt om det er noget til daglig.. Hvis jeg f.eks. går til legepladsen eller bussen, så tæller det ingen procent.. Men hvis jeg går en tur rundt i byen, så kan den godt smide sig op på 25% ;-)

Træning: 50-75%.. Typisk 50%, selvom jeg knokler igennem når jeg er der - det er på hold... ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.