Deles om tingene eller have en hver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.128 visninger
10 svar
0 synes godt om
12. juni 2011

JustAnotherName

Hvordan er det hjemme hos Jer?

Får børnene fælles legetøj, og så må de deles med hinanden om tingene?

Eller skal de helst have hver deres eget legetøj? (og undgå konflikter)
....Også selvom det engang imellem betyder to af den samme ting?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2011

Fam. Madsen

nu har jeg ikke født endnu. men her hjemme har de hver deres værelse og hver deres legetøj. også må de gerne lege med hinandens legsager dog synes jeg det er ok hvis der er nogen enkelte ting som de ikke vil dele.

da jeg som søskende synes det er ok og have grænser for hvor meget lillebror eller storebror må lege med ens ting. håber det gav mening

Anmeld

12. juni 2011

LinLin

Der er 4 år i mellem mine så de leger jo overhovedet ikke med det samme

Men David (4½ år) synes nu det er hyggeligt at lege med Adams (9 mdr) ting indimellem - vi lærer ham så allerede nu at Adam også godt må låne ex et af hans tog... Det går fint

Men det er også ok han siger nej til at Adam må være på hans værelse!

Anmeld

12. juni 2011

Corn

Herhjemme får de hver sit. Når de bliver ældre, får de måske fællesgaver, hvis det drejer sig om lidt mere kostbare ting, computere osv...

Men lego og duplo hældes i én stor blandet kasse, for det er altså sjovest, hvis der er meget...

Anmeld

12. juni 2011

december-babyen

Min søn er næsten 8½ år og indtil videre enebarn. Han bliver storebror 2 mdr før han fylder 9 år

Så vi vil jo ikke få de store problemer i starten med legetøj da han er med på den moderne bølge med computer, Nintendo og Playstation og babyen er 9 år bagefter i udvikling

Men min holdning er at børn har godt af at lære at dele men samtidigt skal de have noget som kun er deres eget..noget som de ikke behøver at dele med en ireterrende bror eller søster

Ved egentlig ik om jeg fik svaret på dit spørgsmål

Anmeld

12. juni 2011

Aves.

Det er forskelligt....det meste har de fået alene men lego og playmodbil og noget andet drengelegetøj har de en del fælles af, i hvert fald er det hele samlet i en kasse og reol, så de deles om det og jeg gider ikke det der med at den ene så tager sine ting bare fordi denne er sur og ikke lige vil lege med...så der deles man med lovning på at mor her betaler hvis noget bliver væk eller ødelagt.. mine er 5 og 8 år....den store på 14 år leger ikke, men ingen skal røre hans computer, han har dig foræret sin gamle bærbare til brormand..

Anmeld

12. juni 2011

lene

her er der 3½ år i mellem og det er dreng på 7 år og pige på 3½ år, så nej de leger med ikke rigtig med de samme ting,  så det er ikke det store problem her

Anmeld

12. juni 2011

Lone Jakobsen

her har alle børn hver sit, selv om der kun er 1½ år i mellem 2 af dem. men det er nu også sjovest at lege med sit ben10 ur hvis bror mand har det samme de ønsker sig tit det samme, og hygger meget med det. lege og brio tog er dog i en (kæmpe) fælles kasse, lige som klæd ud tøjet.

Anmeld

12. juni 2011

Mi

Vi har tvillingepiger og de har aldrig haft hver deres af tingene, på nær en bamse hver. ALT har været fælles og vi har ikke haft to af tingene. Det har vi aldrig oplevet problemer med, for når man ikke føler ejerskab over tingene, så er der jo ikke rigtig noget at diskutere i forhold til hvem der har eller ikke ejer en bestemt ting. Nu er de så store at de begynder at have hver deres ting, ikke af alt deres legetøj men noget. Mest ting de har fået i gave eller har købt for lommepengene. Lille Maja har jo også hendes ting, men herhjemme må man altid lege med hinandens ting hvis de ikke er i brug af ejermanden. Og ejermanden må ikke komme og kræve tingene tilbage hvis de er i brug af en søskende. Det fungere rigtig godt.

www.stjerneleg.dk

Anmeld

13. juni 2011

2babygirls

JustAnotherName skriver:

Hvordan er det hjemme hos Jer?

Får børnene fælles legetøj, og så må de deles med hinanden om tingene?

Eller skal de helst have hver deres eget legetøj? (og undgå konflikter)
....Også selvom det engang imellem betyder to af den samme ting?

Hvordan havde du det selv med dine søskende??
Synes du det var fedt at intet var dit og alt skulle deles ??

Vil sige at de store dyre ting så som wii, eller noget i den dur kan deles, men ellers skal de da have hver deres.. der er alligevel 2 år imellem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.