Hjælp! hindbærmousse der ikke stivner???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.735 visninger
8 svar
0 synes godt om
12. juni 2011

MissBee

Jeg har et seriøst problem med den mousse, jeg har lavet den udgave med husblas meen det stivner ikke? jeg rørte forsigtigt rundt i den for at mærke konsitensen for at finde ud af at husblas'en var i klumber nede i  i don't get it?!

Skal jeg prøve med en hånd omgang flødeskum??

Husk XO Nails!

http://www.facebook.com/#!/pages/XO-Nails/220701434616302

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2011

AndreasMor84

Hvis der er klumper i, kunne det tyde på at du har lavet den ved forkert varme og husblasen ikke virker efter hensigten..

Anmeld

12. juni 2011

MissBee

Solstråle2011 skriver:

Hvis der er klumper i, kunne det tyde på at du har lavet den ved forkert varme og husblasen ikke virker efter hensigten..

Ja helt sikkert, men hvad gør jeg nu?? jeg skal bruge den idag???

Anmeld

12. juni 2011

AndreasMor84

MissBee skriver:

Ja helt sikkert, men hvad gør jeg nu?? jeg skal bruge den idag???

Hvis det var mig, var der ikke andet at gøre end at lave en ny portion.. Især hvis det er en kage til en anden.. Jeg plejer at lade moussen stivne i kagen når den er lavet, så det kan sagtens nåes

Anmeld

12. juni 2011

Ni-ko-li-ne

Hvis der er klumper i ville jeg lave en ny...

i et desperat forsøg kan du stå med en gaffel og fange klumperne op... Men du får det nok ikke stift...

En ny portion kan laves hurtigt men gør sådan her:

1) hvis du bruger frosne hindbær, åutter du bærene i en gryde og tænder på høj varme, sammen med sukkeret. Du giver bærene et kort opkog.

2) Når bærene køler af, tilsætter du den udbløte husblas. Så smelter den medbærene. Husk at røre lidt. Imens pisker du fløden stiv.

3) Når bær-massen med husblas er ved at køle af (DET ER VIGTIGT AT DEN IKKE ER VARM ELLER KOLD MEN MIDT I MELLEM) tilsætter du 1/3 af fløden og vender det i, så 1/3 mere og til sidste vendes det hele sammen og sættes på køl.

Anmeld

12. juni 2011

MissBee

Ni-ko-li-ne skriver:

Hvis der er klumper i ville jeg lave en ny...

i et desperat forsøg kan du stå med en gaffel og fange klumperne op... Men du får det nok ikke stift...

En ny portion kan laves hurtigt men gør sådan her:

1) hvis du bruger frosne hindbær, åutter du bærene i en gryde og tænder på høj varme, sammen med sukkeret. Du giver bærene et kort opkog.

2) Når bærene køler af, tilsætter du den udbløte husblas. Så smelter den medbærene. Husk at røre lidt. Imens pisker du fløden stiv.

3) Når bær-massen med husblas er ved at køle af (DET ER VIGTIGT AT DEN IKKE ER VARM ELLER KOLD MEN MIDT I MELLEM) tilsætter du 1/3 af fløden og vender det i, så 1/3 mere og til sidste vendes det hele sammen og sættes på køl.

Det lyder helt super, men hvor lang tid skal den stå på køl inden jeg kan bruge den i kagen???

Anmeld

12. juni 2011

Gaia

sætter du den i fryseren kan du nøjes med en 20 min. så skulle den være til at have med at gøre.

Anmeld

12. juni 2011

Ni-ko-li-ne

Det ved jeg faktisk ikke, for jeg stiller den bare natten over jo:-D

Anmeld

12. juni 2011

MissBee

Gaia skriver:

sætter du den i fryseren kan du nøjes med en 20 min. så skulle den være til at have med at gøre.

uhhh tak tak i redder min dag piger!!!!!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.