Nyfødt sove ude, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.435 visninger
5 svar
0 synes godt om
11. juni 2011

Sitrani

Hej hej  

Jeg har termin d. 2. juli, og kom til at tænke på, hvordan I andre gjorde med en nyfødt, og så dét at sove ude om sommeren?

Hvornår lagde i den lille ud i barnevognen, når han/hun skulle sove? Jeg mener, en nyfødt sover jo stort set hele tiden, så man kan vel ikke bare lægge han/hun ud det meste af dagen.. Det havde jeg i hvert fald ikke tænkt mig.. Er det så kun, når baby får en soverytme, som er fast, at man lægger dem ud, eller hvordan gjorde I..?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2011

serinasmor

baby må sove ude når sp har sagt god for det ... mener det er når de er over fødselsvægten(de taber sig jo lidt i starten) og 3000 gram ... men hæng mig ikke op på det

hvis du ikke er tryg ved at lade baby sove ude den første tid så bare lad baby sove i liften indendørs ... mener vi vekslede lidt mellem at putte inde og ude .. men det var oss vinter ... ved ikk hvad jeg ville gøre i højsommer ... måske putte ude i barnevogn i skyggen så mor ku dase lidt i solen

Anmeld

11. juni 2011

Nettemor

uhh det er noget med at de skal have en bestemt vægt og alder inden man må. men kan ikke huske det præcist men det får du helt sikkert afvide på sygehuset..

og mht hvornår på dagen så er der jo gået et par uger så hvis der er bare en lille smule rytme i så kan du jo lægge bebsen ud når det passer med den tid den plejer at sove lidt længere.. ellers gjorde jeg det bare når jeg selv var parat til at trille en lille tur og bebs var godt spist af osv..

Anmeld

11. juni 2011

Nessie

Daniel er Oktoberbarn, men vi fik at vide, at vi skulle vente til sundhedsplejersken havde været der første gang, og hun sagde god for at han sov ude i barnevognen.
Vi har en havestue, og hun forslog faktisk at vi bare kunne stille ham derud på de kolde dage, før der ville være køligt, uden at være for koldt.

Men det er jo ikke ligefrem dit problem Men vent til SP har været på besøg, og hør hvad hun siger om at sove ude

Anmeld

12. juni 2011

2babygirls

STN skriver:

Hej hej  

Jeg har termin d. 2. juli, og kom til at tænke på, hvordan I andre gjorde med en nyfødt, og så dét at sove ude om sommeren?

Hvornår lagde i den lille ud i barnevognen, når han/hun skulle sove? Jeg mener, en nyfødt sover jo stort set hele tiden, så man kan vel ikke bare lægge han/hun ud det meste af dagen.. Det havde jeg i hvert fald ikke tænkt mig.. Er det så kun, når baby får en soverytme, som er fast, at man lægger dem ud, eller hvordan gjorde I..?

Hejsa... De skal veje over 3000g om vinteren, for ellers bruger de alt deres energi på at holde varmen.. Men det problem har de jo ikke om sommeren. Men din SP skal nok sige når det er okay. Som regel skal de tilbage på deres fødseslvægt, så når farmand starter på arbejde igen lægger du bare baby ud.
I starten sov jeg længe i sengen med min mus, og så sov hun ude til eftermiddag.
Men hun havde ret hurtigt en god soverytme.

Anmeld

12. juni 2011

twiggi

min datter er 3 uger gammel, hun har sovet ude til middag i en uge nu. hun vejer 4500 gram.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.