Mmmm.. CheeseCake'en fra himlen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

819 visninger
6 svar
0 synes godt om
10. juni 2011

DenLykkelige

Jeg synes lige at jeg vil dele verden lækreste og mest creamede cheesecake.. Mmmm...

Til en alm. springform:

- 75g smør smeltes og blandes med 200g meget fint knust Digistive kiks (De 200g skal faktisk pulveriseres).
- Pensl formen og pres kikseblandingen godt ned i formen.
- Tænd ovnen på 190grader.
- Tag 2 store æg, 400g natural fløseost (herhjemme bruger vi Phidadelphia Natural),100g sukker og 1,5tsk vanilliesukker, og blend det hele sammen, det bliver en meget tynd masse.
- Held massen over kikseblandingen i formen, og bag den i ovnen i ca. 25min, eller til den er stivnet.

Så skal kagen ud og køle i ca. 20min Vente vente vente...

- Tag så 4,5dl creme fraiche 38% og bland det med 50g sukker og 1,5tsk vanilliesukker.
- Held det ned i formen til resten af kagen, og bag den i yderligere 10min, stadig på 190grader.

Og så skal kagen bare på køl i minimum 8 timer, helst natten over!

Mmmm... God fornøjelse piger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2011

Mor til Mike

CSDK<3 skriver:

Jeg synes lige at jeg vil dele verden lækreste og mest creamede cheesecake.. Mmmm...

Til en alm. springform:

- 75g smør smeltes og blandes med 200g meget fint knust Digistive kiks (De 200g skal faktisk pulveriseres).
- Pensl formen og pres kikseblandingen godt ned i formen.
- Tænd ovnen på 190grader.
- Tag 2 store æg, 400g natural fløseost (herhjemme bruger vi Phidadelphia Natural),100g sukker og 1,5tsk vanilliesukker, og blend det hele sammen, det bliver en meget tynd masse.
- Held massen over kikseblandingen i formen, og bag den i ovnen i ca. 25min, eller til den er stivnet.

Så skal kagen ud og køle i ca. 20min Vente vente vente...

- Tag så 4,5dl creme fraiche 38% og bland det med 50g sukker og 1,5tsk vanilliesukker.
- Held det ned i formen til resten af kagen, og bag den i yderligere 10min, stadig på 190grader.

Og så skal kagen bare på køl i minimum 8 timer, helst natten over!

Mmmm... God fornøjelse piger

Anmeld

10. juni 2011

.....

Mmh, har lige gemt denne opskrift

Anmeld

10. juni 2011

DenLykkelige

Mut skriver:

Mmh, har lige gemt denne opskrift

Helt okey!

Den ligger jo ikke helt på den lette side.. Men nøøøøøøj... Mmmm... Før jeg var gravid kunne jeg sagtens spise en hel selv

Nu hvor jeg er gravid tør jeg slet ikke tænke på hvad der sker med den kage når jeg laver den senere

Anmeld

10. juni 2011

.....

CSDK<3 skriver:

Helt okey!

Den ligger jo ikke helt på den lette side.. Men nøøøøøøj... Mmmm... Før jeg var gravid kunne jeg sagtens spise en hel selv

Nu hvor jeg er gravid tør jeg slet ikke tænke på hvad der sker med den kage når jeg laver den senere

Hihi. Jeg har ALDRIG smagt cheesecake, har aldrig fundet en opskrift hvor jeg tænkte, at denne må jeg bare eje. Men denne opskrift virker god at lave og meget overskuelig

Smiler..så må du hellere invitere nogen gæster, så du ikke spiser det hele rup og stup

Anmeld

10. juni 2011

DenLykkelige

Mut skriver:

Hihi. Jeg har ALDRIG smagt cheesecake, har aldrig fundet en opskrift hvor jeg tænkte, at denne må jeg bare eje. Men denne opskrift virker god at lave og meget overskuelig

Smiler..så må du hellere invitere nogen gæster, så du ikke spiser det hele rup og stup

Jeg havde heller aldrig smagt cheesecake før jeg smagte den her

Og ja den er bare nem!

Anmeld

10. juni 2011

.....

CSDK<3 skriver:

Jeg havde heller aldrig smagt cheesecake før jeg smagte den her

Og ja den er bare nem!

Uh, glæder mig helt til a lave den!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.