Har jeg ret til min fridag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.514 visninger
12 svar
0 synes godt om
10. juni 2011

Vinker

Vil lige høre jer kloge kvinder om noget...

Det er jo 2. pinsedag på mandag. Dvs vi har fri og det er jo dejligt. Men sagen er den er der skulle jeg egentlig ha fri alligevel. Vil det sige at min fridag så bare går tabt eller har jeg ret til en fridag en anden dag? De andre piger får jo egentlig en fridag ekstra pga den helligdag??

Nogen der ved hva reglerne er?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2011

Karo

Jeg vil mene at den går tabt.

Når 1 maj, eller en af juledagene ligger i en weekend går de jo også tabt. Men jeg er ikke sikker.

Anmeld

10. juni 2011

sarahb

Du skal ha rykket din fri dag eller 8 timers afspadsering..

Anmeld

10. juni 2011

Lilac

Du har ret til din fridag!

Anmeld

10. juni 2011

lion

Vinker skriver:

Vil lige høre jer kloge kvinder om noget...

Det er jo 2. pinsedag på mandag. Dvs vi har fri og det er jo dejligt. Men sagen er den er der skulle jeg egentlig ha fri alligevel. Vil det sige at min fridag så bare går tabt eller har jeg ret til en fridag en anden dag? De andre piger får jo egentlig en fridag ekstra pga den helligdag??

Nogen der ved hva reglerne er?

Det er an på hvad du mener med fridag. Er det en du har hver uge, kan det være den bare går tabt. Hvis du har bedt om fri kan du vist få en ny

Anmeld

11. juni 2011

anna-jonas

Undersøg hvad der står i din overenskomst...............;-)

Anmeld

13. juni 2011

Vinker

Karo skriver:

Jeg vil mene at den går tabt.

Når 1 maj, eller en af juledagene ligger i en weekend går de jo også tabt. Men jeg er ikke sikker.

Synes bare ikke det er rimeligt når de andre piger ikke mister en fridag men istedet får en ekstra. De andre har 3 fridage pr. og vagtplanen blir altid lavet så den uge hvor der feks er en helligdag, ja det er da bare den uge hvor de alligevel ikke skulle ha fri.... Er det så forkert?

Har lige skrevet til HK for at høre hva de siger.

Anmeld

13. juni 2011

Vinker

sarahb skriver:

Du skal ha rykket din fri dag eller 8 timers afspadsering..

Er det sådan det fungerer hos jer søde? Jeg synes ihvertfald heller ikke andet kan være rimeligt....

de andre piger mister ikke en fridag men får istedet en ekstra. De andre har 3 fridage pr. og vagtplanen blir altid lavet så den uge hvor der feks er en helligdag, ja det er da bare den uge hvor de alligevel ikke skulle ha fri.... Er det så forkert?

Har lige skrevet til HK for at høre hva de siger.

Anmeld

13. juni 2011

Vinker

anna-jonas skriver:

Undersøg hvad der står i din overenskomst...............;-)

Har lige skrevet til HK så håber at få svar ellers må jeg prøve at ringe til dem en gang.

Synes bare ikke det er rimeligt når de andre piger ikke mister en fridag men istedet får en ekstra. De andre har 3 fridage pr. og vagtplanen blir altid lavet så den uge hvor der feks er en helligdag, ja det er da bare den uge hvor de alligevel ikke skulle ha fri.... Er det så forkert?

Anmeld

13. juni 2011

Vinker

Lilac skriver:

Du har ret til din fridag!

Noget du ved eller noget du tror? Vi følger Hk's overenskomst?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.