Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

464 visninger
3 svar
0 synes godt om
10. juni 2011

Millesmammi

er der andre der har børn der IKKE vil skiftes? mille er 15 måneder, og hun ligger og vrider sig, skriger som en gal når hun skal skiftes, ligemeget hvem der skifter hende! UNDTAGEN OVRE I DAGPLEJEN. det er ligemeget hvad jeg gør - giver hende noget at kigge på eller lege med imens, synger eller snakker med hende, men ingenting gider hun. hvad kan jeg mere gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2011

Aves.

Måske hun hellere vil stå op og skiftes...køb nogle underbukse bleer og sig til hende at nu er hun stor nok til dem og behøver ikke ligge ned når hun skal have ren ble...

Anmeld

10. juni 2011

Millesmammi

Eva. skriver:

Måske hun hellere vil stå op og skiftes...køb nogle underbukse bleer og sig til hende at nu er hun stor nok til dem og behøver ikke ligge ned når hun skal have ren ble...

det skal prøves :-)

tak (:

Anmeld

10. juni 2011

SussieThyssen

Millesmammi skriver:

er der andre der har børn der IKKE vil skiftes? mille er 15 måneder, og hun ligger og vrider sig, skriger som en gal når hun skal skiftes, ligemeget hvem der skifter hende! UNDTAGEN OVRE I DAGPLEJEN. det er ligemeget hvad jeg gør - giver hende noget at kigge på eller lege med imens, synger eller snakker med hende, men ingenting gider hun. hvad kan jeg mere gøre?

Det er helt normalt..og noget de åbenbart skal igennem.
Jeg har haft det samme med mine.

En klog børnepsykolog forklarede mig engang, at det er et led i frigørelsesprocessen fra forældrene.
Barnet gør indirekte oprør mod den dominans, der er i, at blive lagt ned på ryggen og påført noget, som i grunden ikke er normalt for dem.
Det hænger også sammen med det at de fx ikke vil holde en i hånden, at de vil bestemme om de skal spise, og hvad de skal spise...alle den slags små oprør, hvor det ubevidst handler om at frigøre sig.

Så hvis man ellers prøver at gøre bleskiftet til en hyggestund og trolden stadig skriger som en besat, så må man vise dem, at det er forældreren der bestemmer, ligesom at det også er forældreren, der bestemmer, at man SKAL holde i hånden, at man SKAL have børstet tænder, og at man fx SKAL have sin medicin.
De kommer som regel hurtigt over den periode, og så må man tage skrigeriet med, så længe det varer.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.