streptokker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

800 visninger
3 svar
0 synes godt om
27. november 2008

trolden

fik for små 3 uger siden lavet en nedgroede negl, har bagefter fået streptokker i den, en svær grad. jeg fik piller imod det men da jeg fik ond imaven stoppe jeg med dem, da hende der havede lavet det sage at det så ude som om at der ikke var mere streptokker i den.. havede tage dem i 3 dage...

nu tænker jeg så lige, jeg stoppe jo med pillerne, og hvad nu hvis de ikke er helt væk kan jeg så smitte babyen??skal først til ejen læge den 10 for at lave vandrejouranlen kan jeg vente så længe??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2008

Miamaja

det er nok bedst at sporge en laege til raads...

Anmeld

27. november 2008

Nemesis

Streptokokker kan være rigtig giftigt og helt generelt skal man aldrig stoppe en penicilinkur uden at snakke med en læge.

Streptokokker har 2 gange været årsagen til at jeg har født for tidligt og i denne graviditet skal jeg derfor podes en gang om mdr.

Min første var meget påvirket og havde også fået infektionen.

Jeg synes ikke du skal vente til d. 10. ring til lægen og snak med ham/hende og så tag den derfra. Better safe than sorry.

Sisse som skal til lægen lige om lidt.

Anmeld

27. november 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Mener ikke, at streptokokker som sådan udgør en risiko for fosteret, altså det kan ikke blive smittet inde i maven.

De kan være årsag til for tidlig fødsel, og moderen kan smitte barnet under eller efter fødslen.

Men der er vel ingen grund til at vente med at snakke med lægen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.