Jeg tror du evt kan søge om at kommunen du flytter til betaler dit indskyd for dig, men jeg tror du skal betale det tilbage igen..
Jeg har en veninde, da hun flyttede til Mors skulle hun bruge (vist nok) 20.000 kr til indskud og den første måneds husleje.. Den kunne hun låne af kommunen - med krav om at hvid hun kom til penge, du ved, vinde i lotto eller fik et rigtig godt betalt job, så skulle hun begynde af afdrage på det.. Ellers skal hun give kommunen pengene tilbage den dag hun flytter igen.. (altså når hun får indskudet tilbage fra udlejeren)
Jeg vil råde dig til IKKE at låne ved de udlåningsfirmaer der er rundt omkring, da det er så dyrt i renter og omkostninger - at du helt sikkert har betalt det 3 dobbelte af beløbet tilbage, når du er færdig..
Jeg ville prøve at spare lidt op selv.. Måske få sat idelsen på dit nuværende lån ned og sætte lidt ind på en opsparing.. og når der så er X antal kroner (feks. 10.000 - 15.000) kan du så spørge i din bank igen om de vil låne dig resten...
Du kan også få en oversigt over dine kontoer, både løn konto, opsparing, budget og lån. og prøve at tage det med i nogle andre banker og spørge om de vil have dig som kunde - og fortælle der hvordan det hænger sammen, altså med de 30.000 du mangler...
Jeg håber at du kunne bruge lidt af det...
Knus fra Camilla.
Anmeld