økonomisk hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

995 visninger
8 svar
0 synes godt om
27. november 2008

Anonym trådstarter

hej alle sammen

håber det er ok at jeg er anonym. jeg vil gerne flytte til sjælland men for at det kan blive virkelighed skal jeg bruge 30.000 til indskud og flytning.
jeg kan ikke låne fra min bank og har ik mulighed for at låne ret meget igennem alle de forskellige lånefirmaer da min økonomi ikke rækker til at jeg kan låne et beløb i den størrelsesklasse.
jeg er ikke registreret i rki. hvad kan jeg gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2008

trolden

du kan prøve at søge hjælp til indskudet i den kommune du vil flytte til

Anmeld

27. november 2008

Balderson

Når du ikke har mulighed for at låne af din bank og andre, så ville jeg da foreslå, at du begynder at sparer op...

Du kan godt nok ikke flytte her og nu, men måske hvis banken ser at du har sparet nogle af pengene op, at de så godt vil låne dig resten...

Du kan også gøre som der bliver skrevet, spørger den kommune du flytter til om mulighed for at låne penge... Og så få en tilbagebetalingsordning med kommunen...

Anmeld

27. november 2008

Anonym trådstarter

Balderson skriver:

Når du ikke har mulighed for at låne af din bank og andre, så ville jeg da foreslå, at du begynder at sparer op...

Du kan godt nok ikke flytte her og nu, men måske hvis banken ser at du har sparet nogle af pengene op, at de så godt vil låne dig resten...

Du kan også gøre som der bliver skrevet, spørger den kommune du flytter til om mulighed for at låne penge... Og så få en tilbagebetalingsordning med kommunen...

jeg har ingen jordisk chance for at kunne spare 30.000 op
men er det ikke kommunen man flytter fra der kan betale inskuddet hvis det er? altså ikke den man flytter til ??

Anmeld

27. november 2008

MorCamilla

Jeg tror du evt kan søge om at kommunen du flytter til betaler dit indskyd for dig, men jeg tror du skal betale det tilbage igen..

Jeg har en veninde, da hun flyttede til Mors skulle hun bruge (vist nok) 20.000 kr til indskud og den første måneds husleje.. Den kunne hun låne af kommunen - med krav om at hvid hun kom til penge, du ved, vinde i lotto eller fik et rigtig godt betalt job, så skulle hun begynde af afdrage på det.. Ellers skal hun give kommunen pengene tilbage den dag hun flytter igen.. (altså når hun får indskudet tilbage fra udlejeren)

Jeg vil råde dig til IKKE at låne ved de udlåningsfirmaer der er rundt omkring, da det er så dyrt i renter og omkostninger - at du helt sikkert har betalt det 3 dobbelte af beløbet tilbage, når du er færdig..

Jeg ville prøve at spare lidt op selv.. Måske få sat idelsen på dit nuværende lån ned og sætte lidt ind på en opsparing.. og når der så er X antal kroner (feks. 10.000 - 15.000) kan du så spørge i din bank igen om de vil låne dig resten...

Du kan også få en oversigt over dine kontoer, både løn konto, opsparing, budget og lån. og prøve at tage det med i nogle andre banker og spørge om de vil have dig som kunde - og fortælle der hvordan det hænger sammen, altså med de 30.000 du mangler...

Jeg håber at du kunne bruge lidt af det...

Knus fra Camilla.

Anmeld

7. december 2008

Jordbærpigen

Hvis ikke du har pengene til at flytte for, burde du nok ikke flytte!

Anmeld

7. december 2008

fam.4xc

jsp1984 skriver:

Hvis ikke du har pengene til at flytte for, burde du nok ikke flytte!

sikkert et konstruktivt godt svar trådstarter sikkert kan bruge!

Er sikker på trådstarter ik gir sig ud i gæld uden det er temmeligt velovervejet, mon ik der ligger en historie bag flytningen.....................????

Anmeld

7. december 2008

Miamaja

Balderson skriver:

jep det eneste fornuftige og rigtige.. selvom man gerne vil have det lige nu og her

Anmeld

9. december 2008

Jordbærpigen

Ved godt at min 1. indlæg lød lidt hårdt.. sorry for det

Hvis det er en almen bolig du flytter i, har du mulighed for at søge om tilskud til indflytning via borger.dk under bolig og flytning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.