ADHD og tourette

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.961 visninger
9 svar
0 synes godt om
10. juni 2011

Annette

Vi er inde i en ordenlig rumle ligenu...
Skolepsykologen vil have Oliver udredt for ADHD og tourette.
Han kan stadig ikke rigtig finde sig til rette i skolen og her mange dage hvor han er ked af det..
Han siger mange lyde (i skolen), er urolig og har ansigtstrækninger..
Vi har fået ham henvist ud til børnepsykiatrisk i Aalborg og fik en tid til d. 24 maj 2012
Jeg ringede derud og fik dem til at sende hans henvisning videre til Augustenborg sygehus i sønderjylland.. Jeg kan sgu da ikke bare sig okay og vente til næste år..
Nu går jeg så og venter på at få svar fra Augustenborg..
Det har godt nok været hårdt at nå hertil..
En masse møder med skolen og til lægen flere gange..
Nu håber jeg så på en snarlig tid, så vi kan få ham undersøgt.

Godt det er weekend lige om lidt..
Knus Annette, hvis blodtryk har været noget forhøjet!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2011

karina1980

Annette skriver:

Vi er inde i en ordenlig rumle ligenu...
Skolepsykologen vil have Oliver udredt for ADHD og tourette.
Han kan stadig ikke rigtig finde sig til rette i skolen og her mange dage hvor han er ked af det..
Han siger mange lyde (i skolen), er urolig og har ansigtstrækninger..
Vi har fået ham henvist ud til børnepsykiatrisk i Aalborg og fik en tid til d. 24 maj 2012
Jeg ringede derud og fik dem til at sende hans henvisning videre til Augustenborg sygehus i sønderjylland.. Jeg kan sgu da ikke bare sig okay og vente til næste år..
Nu går jeg så og venter på at få svar fra Augustenborg..
Det har godt nok været hårdt at nå hertil..
En masse møder med skolen og til lægen flere gange..
Nu håber jeg så på en snarlig tid, så vi kan få ham undersøgt.

Godt det er weekend lige om lidt..
Knus Annette, hvis blodtryk har været noget forhøjet!!!

hold da op for en vente tid, vi havde et ½ års ventetid , da jeg var afsted med den Phillip, men vi startede med at have 8 mdr,

jeg måtte også presse dem, så han kom til hurtigere.

men det er et hårdt forløb, men er sikker på at du bestemt nok skal klare det

håber i snart kommer til

Anmeld

10. juni 2011

Heidimed lea

Hej Annette hvor er jeg ked af og høre at det står sådan til... Jeg synes at Oliver er en super skøn dreng, så jeg håber virkelig at han bliver ordentlig udredt så i kan komme til bunds...

Lige et spørgsmål  har Oliver gået til børnelæge..  ved nemlig at Olav Bennedebeck er god til at udrede for ADHD osv...  kender flere som har gået derinde med succes

det er aldrig sjovt når der er noget med ens børn så føler virkelig med dig, håber du har støtte i Olivers far..    

knus Kram Heidi

Anmeld

10. juni 2011

Annette

Hej Karina.
Jeg skal nok gøre mit for at vi ikke kommer til at vente længe.
Der er 4 ugers ventetid på Augustenborg, så jeg håber de vil tage.

Heidi: Jeg kan heller ikke se hvor de får de observationer fra..
Hjemme er han en ganske normal dreng.
Glad, kærlig, sur, i gang.. Ja som et barn nu skal være..
Men i skolen er han, ked af det, opfarende, siger grimme ord..
Så hellere få ham udredt end bare lade stå til.
Min læge ville ikke have ham til børnelæge.. Citat: "de har ikke en skid forstand på det alligevel".
Jeg har så hørt at flere af børnelægrne er hurtige til at give børnene et diagnosestempel og så er de ikke ordenligt udredt alligevel..
Olivers far prøver så godt han kan, men det er jo ikke nemt at være på sidelinjen.
Det er jo mig både skole og psykologen henvender sig til, fordi jeg er den der har Oliver i hverdagen.
Men han stiller gerne op, når der skal køres..
Han har lige haft Oliver 3 weekender i streg, det er noget jeg kan mærke, for så har jeg lader batterierne op til når Oliver kommer hjem igen

Jeg tror også at både skole og psykolog kan mærke at jeg ikke lader mig spise af med noget mere..
Nu har vi været i gang og set tiden an i snart 15 mdr.
1 kl. er noget mere alvorligt end børnehavekl. så nu skal der ske noget.
Han har fået plads på heldagsskolen i Øster Hjermitslev, men de har sørme ikke lige en ledig plads så han kan ikke starte der til august!!!
Der er ikke støttetimer til ham næste år.. Det er der ikke råd til..
Så jeg har lige en skolechef (Når der tiltræder en ny til august) jeg lige skal ha snakket med.. Det hjælper jo ikke at det er "alm." mennesker der skal gå ind og støtte op om Oliver. Han har jo specielle behov..
Så synes lige han skal have at vide at det ikke er okay..

Hilsen Annette, der vist lige skrev sig varm der

Anmeld

10. juni 2011

Tina Andersen

Hej Annette sikke da en omgang i har været igennem og nøj hvor jeg kender det. Vi har også "problemer" m Emil og render til møder hele tiden m PPr og jeg skal komme efter dig. Men de kan ikke rigtigt finde ud af hvad der er galt m ham. Han er heller ikke så glad for skolen, laver larm og forstyrre de andre taler rigtigt grimt til de voksne og har også været rigtig voldsom overfor nogle af dem.

MEn det er heldigvis blevet bedre. Hans problemer at han er supersensitiv og ikke så godt kan lide nye ting / høje lyde så reagere han "dumt"Det er så underligt er at han er hel normal herhjemme og jeg kunne næsten ikke genkende det de fortalte han sagde og gjorde de første mange gange vi var til møde. Det er så underligt, men Emil er som sagt ved at vænne sig til skolen og jeg håber det kommer til at gå i 1. kl men puh hvor bliver man bekymret sår der er problemer.

Håber I finder ud af om der er noget galt m Oliver og så I kan få noget hjælp til ham, det andet lyder da ikke rart kæmpe krammer til jer begge..

Vi skal til møde på tirsdag så der er jeg spændt på hvad Psykologen siger. mange hilsner og tanker fra

Tina

Anmeld

11. juni 2011

HelleBelle

sikke noget Annette, mon ikke vi får tid til en snak i morgen?

Knus

Helle.

Anmeld

11. juni 2011

Heidimed lea

Annette skriver:

Hej Karina.
Jeg skal nok gøre mit for at vi ikke kommer til at vente længe.
Der er 4 ugers ventetid på Augustenborg, så jeg håber de vil tage.

Heidi: Jeg kan heller ikke se hvor de får de observationer fra..
Hjemme er han en ganske normal dreng.
Glad, kærlig, sur, i gang.. Ja som et barn nu skal være..
Men i skolen er han, ked af det, opfarende, siger grimme ord..
Så hellere få ham udredt end bare lade stå til.
Min læge ville ikke have ham til børnelæge.. Citat: "de har ikke en skid forstand på det alligevel".
Jeg har så hørt at flere af børnelægrne er hurtige til at give børnene et diagnosestempel og så er de ikke ordenligt udredt alligevel..
Olivers far prøver så godt han kan, men det er jo ikke nemt at være på sidelinjen.
Det er jo mig både skole og psykologen henvender sig til, fordi jeg er den der har Oliver i hverdagen.
Men han stiller gerne op, når der skal køres..
Han har lige haft Oliver 3 weekender i streg, det er noget jeg kan mærke, for så har jeg lader batterierne op til når Oliver kommer hjem igen

Jeg tror også at både skole og psykolog kan mærke at jeg ikke lader mig spise af med noget mere..
Nu har vi været i gang og set tiden an i snart 15 mdr.
1 kl. er noget mere alvorligt end børnehavekl. så nu skal der ske noget.
Han har fået plads på heldagsskolen i Øster Hjermitslev, men de har sørme ikke lige en ledig plads så han kan ikke starte der til august!!!
Der er ikke støttetimer til ham næste år.. Det er der ikke råd til..
Så jeg har lige en skolechef (Når der tiltræder en ny til august) jeg lige skal ha snakket med.. Det hjælper jo ikke at det er "alm." mennesker der skal gå ind og støtte op om Oliver. Han har jo specielle behov..
Så synes lige han skal have at vide at det ikke er okay..

Hilsen Annette, der vist lige skrev sig varm der

ja jeg synes jo også at han virker til at fungere alm...    skøn dreng fræk kæk og glad og glimt i øjet og samtidig kærlig......

min søsters dreng fik også et træls stempel på Dronninglund skole gik 0 klasse om og der var både det ene og det andet... bl også tourette som viste sig at være nervøsitet..

nu efter han fik ny lærer er der pludselig intet   han er social og rigtig godt med i alle fag       måske handler det også lidt om kemi       ikke at der slet ikke er noget     men ADHD lyder voldsomt til Oliver.  ved ikke..    men en hård rummel Annette..   kram

Anmeld

11. juni 2011

Annette

Tina< Det er også noget af det der kendetegner Oliver..
Jeg tror noget af hans problem er at de 1½ måned efter de startede i bhkl. fik ny lærer. Det er ligesom om det sidder i Oliver stadigvæk..
Han siger tit at Pia (den nye lære) ikke gør som Birthe (den gamle, der havde undervist i 30+ år) jeg har prøvet at forklare ham at de et to forskellige mennesker, der gør tingene på hver sin måde...
Ja der er ikke andet for end bare at klø på, for han skal sgu ikke tabes på gulvet..

Helle> jeg er sikker på vi nok skal få tid til en lille sludder I legoland

Heidi> Ja det er så nemt at smide en diagnose ud..
Da vi var børn var der ikke nogen der havde ADHD fordi de var mere på dupperne end andre.. Der var man bare en barn med gang i...
Men nu må vi jo se hvad de "kloge" siger..
Kan bare ikke se hvordan de skal kunne vurderer når de ikke kender Oliver..
Men jeg må jo sige min mening..
Der har overhovedet ikke været tale om at Oliver skal gå om ( tror også det er godt nok, når nu han ikke lige synes Pia er den bedste lære)
Heldigvis bliver det en lille klasse på 11 børn, så der må jo blive mere tid til det enkelte barn.
2 skal gå om og 3 er flyttet fra skolen...
Skolelederen havde ved en fejl fået forlagt hans oversigt over alle børn fra børnehaven til og med 7. kl. i brevet med mine rapporter, så jeg kunne da lige se at Oliver ikke er den eneste med vanskeligheder..
Der er rigtig mange med faglige besværligheder og så er det jeg liiiige tænker mon det har noget med lærerne at gøre!!!
Skolelederen har ikke sagt et ord om papirerne som jeg gav ham tilbage dagen efter.. Han må sgu ha en grim smag i munden, men det sker så forhåbentlig ikke mere!!!
Knus til jer alle

Anmeld

13. juli 2011

Avi

Puha ja det er da en træls omgang hva Anette....

Vi havde en del problemer, med Marco før han flyttede op til vores familie.(hans skole som var en meget stor og socialt belastet skole, vant til lidt af hvert ville ikke undervise ham, kommunen havde også både tourette, og Aspergers på programmet + familiepleje)..da han skiftede miljø, her op i storfamilien i Ålborg og vi stillede nogle krav til ham, og behandlede ham, som vores andre børn,  - ja så er han den bedste i klassen rent fagligt, plus han klarer sig godt socialt...stadig en enspænder, men det er jo ikke altid dårligt  Han har lige været til prøveeksamen, for 9 kl. afgang(går i 7)og har scoret et 7 tal et 10 tal og resten af linien 12 taller...

Så det er ikke altid, at lægern,pædagoger, og kommunen har ret...sommetider, er det afhænget af hvordan barnet blier undervist, og behandlet...

Naja var en tur hos Bennedeck en Fantastisk! læge, han er meget brømt, og meget dygtig(han har vidst selv Asperges har jeg hørt). Han afklarede med det samme, at Naja er helt normal uden diagnose, men ikke kan tåle for meget sukker, hun har en ekstrem høj hjerneaktivitet, sagde han, og skal bare have så lidt sukker så muligt det hjalp Hun er stadig meget "hurtig" når hun får sukker, men så ved vi jo hvorfor...Jeg overvejer, om David har samme problem, det vil tiden vise.

Jeg kan varmt anbefale Olav til Oliver!!! han er sku nok bedre end de andre - UDEN tvivl

Knus Avi

Anmeld

17. juli 2011

Annette

Hej Avi..

Tro mig jeg har også haft i tankerne at Olivers klasselærer ikke har sat sig i respekt fra starten af.. Hun er ny i faget og går meget ind for " jeg vil gerne du gør sådan og sådan og det der bryder jeg mig kke om du gør" Der er flere børn fra hans klasse der ikke har kunne finde sig til rette.. 2 skal gå om og nogle af de andre har noget med i bagagen til 1 kl. (har insider viden, da skolelederen kom til at lægge hans huskeseddel om børnene sammen med rapporterne fra PPR) Ikke særligt heldigt..
Vi skal til Augustenborg med Oliver, for vores læge VIL ha det er en børnepsykiater der kigger på Oliver.
Så nu skal det bare blive d. 4 august, så vi kan komme i gang.

Knus Annette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.