tisser i bukserne og personalet siger ikke noget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.809 visninger
11 svar
0 synes godt om
26. november 2008

trolden

jeg har en datter på snart 7 år, som er begyndt at småtisse i underbukserne. i starten var det ikke så meget nu er det mange gange om dagen. Hver dag kommer hun hjem fra børnehave og har tisse i underbuksene.

jeg har sagt til personalet at det må søget for at hun komme lidt mere på toilet, især inden hun skal ud, på taleskolen og hvis hun begynder at vise tegn. men spør man min datter siget hun at de ikke har sagt noget til hende, personalet svar på at hun tisser i bukserne er at hun leget meget konteteret så det er nok derfor, men det syntes jeg nu ikke at man kan bruge som " undskyldning".

Jeg ved godt efter hendes alder at domme så er hun stor nok til selv at kunne gå på tolitet, men hun er så lidt bag ud med sin udvikling.

Hvad stiller man op?? nu skal jeg til samtale med dem i morgne de der forældresamtaler hvor jeg har tænkt mig at sige at hun kommer hjem hverdag med våde bukser, hun gå ofte 3-4 timer med våde bukser hver dag..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2008

Miamaja

ville nok hore om at faa extra hjaelp i form af en stotte padagog fra kommunen til hende siden hun er lidt bagud og har brug for lidt extra stotte

Anmeld

27. november 2008

trolden

de er ved nu, endelig, at lave en test på hende som skal afgøre om hun kan klare skolen alene eller om hun skal have hjælp... men som psykologen siger hvis hun skal have hjælp og kommune udvalg siger nej, så må hun klare sig selv

Anmeld

27. november 2008

Bastian

trolden skriver:

de er ved nu, endelig, at lave en test på hende som skal afgøre om hun kan klare skolen alene eller om hun skal have hjælp... men som psykologen siger hvis hun skal have hjælp og kommune udvalg siger nej, så må hun klare sig selv

Det skal du ikke acceptere, hvis du vurderer hun skal have støtte. Der er ALTID mulighed for at at anke en sådan afgørelse.

Anmeld

27. november 2008

Miamaja

Bastian skriver:

Det skal du ikke acceptere, hvis du vurderer hun skal have støtte. Der er ALTID mulighed for at at anke en sådan afgørelse.

Ja, det er altafgorende at hun faar lige praecist den stotte hun skal have mens hun stadig er forholdsvis lille.
det kan maaske godt vaere en god ide at skrive et brev til kommunen med alle dine bekymringer ang. dette og hvorfor det er saa vigtigt for din datter at hun faar den hjalp. saa undgaar du nemlig at sidde og taenke ' jeg skulle have sagt det og det osv.. og et brev er noget de skal besvare, og det er mere konkret end ' hun sagde dit og dat' uden at have det paa skrift

held og lykke med din dejlige lille store pige, som har det lidt svaert

Anmeld

27. november 2008

trolden

jeg føgler bare jeg løber panden mod en mur, at de bare snakker videre om alt andet....

¨jeg ved at de lave indberetningen i begyndelsen af sommeren men det er ført nu at de har gjort noget, og den lød på om hun skulle forsætte i børnehave eller om hun var skoleklar, jeg valgte så at hun skulle forsætte i børnehaven selv om jeg siden hen har været meget usikkker på om det var det rigtig at gøre..
hun vil så gerne være hjemme nå jeg er hjemme, og hun giver udtryk for at hun keder sig, de eneste dag hun vil afsted er de 2 dage hun har føret på taleskolen

Anmeld

27. november 2008

MorCamilla

Stakkels din datter.. Det må bestemt heller ikke være sjovt for hende.. Jeg håber at I kan få noget ekstra hjælp til hende i form af en støtter pæp. eller lignende...

Har du overvejet om det måske kan være fordi hun har en meget løs blære? Og simpelthend ikke selv kan mærke at hun tisser lidt ind i mellem?? (det var bare lige en tanke her fra)

Jeg håber at du "vinder" (kan ikke lige finde et bedre ord) sagen ved kommunen, så hun kan få noget hjælp, hvis det fortsætter...

Anmeld

27. november 2008

Loggidut

trolden skriver:

jeg har en datter på snart 7 år, som er begyndt at småtisse i underbukserne. i starten var det ikke så meget nu er det mange gange om dagen. Hver dag kommer hun hjem fra børnehave og har tisse i underbuksene.

jeg har sagt til personalet at det må søget for at hun komme lidt mere på toilet, især inden hun skal ud, på taleskolen og hvis hun begynder at vise tegn. men spør man min datter siget hun at de ikke har sagt noget til hende, personalet svar på at hun tisser i bukserne er at hun leget meget konteteret så det er nok derfor, men det syntes jeg nu ikke at man kan bruge som " undskyldning".

Jeg ved godt efter hendes alder at domme så er hun stor nok til selv at kunne gå på tolitet, men hun er så lidt bag ud med sin udvikling.

Hvad stiller man op?? nu skal jeg til samtale med dem i morgne de der forældresamtaler hvor jeg har tænkt mig at sige at hun kommer hjem hverdag med våde bukser, hun gå ofte 3-4 timer med våde bukser hver dag..

hmmm, bare lige et ?

har du tjekket om toiletforholdene er i orden, altså renlighed m.m.

min knægt kom til at døje med forstoppelse da han startede i skolen, og det udviklede sig meget forfærdeligt...det er så en anden snak, men det kom sig af dårlige og ulækre toiletforhold på hans skole

Anmeld

27. november 2008

trolden

ja det har jeg, de er okey kunne være bedre...

men men men til møde i dag fandt jeg ud af at når de beder hende om at gå ud og tisse så ser de slet ikke om hun gør det, og kender jeg min datter ret så står hun og leget isteden med de andre børn og da jeg spurte hende under aftenmaden om hun tisse eller snakkede med børnene når de skulle tisse så gav hun mig ret hun leger da men nu håber jeg så at de tjekker op på at hun virkelig får gjort det

Anmeld

28. november 2008

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Jeg tænkte om I burde gå til lægen en gang?
Da jeg var omkring 3½ begyndte jeg også at tisse i bukserne igen - havde ellers været blefri fra jeg var 2 år. Det viste sig, at jeg havde bakterier i urinvejene pga. noget tilbageløb (længere forklaring), men det gav konstante blærebetændelser, og til sidst havde jeg vænnet mig så meget til smerten, at jeg ikke reagerede på normal tissetrang. Desværre var personalet i børnehaven gode til at lade mig sidde med våde bukser i flere timer, selvom jeg havde rigeligt med skiftetøj med, hvilket jo ikke hjalp på blærebetændelsen. Det hele blev afhjulpet med noget speciel medicin gennem et halvt år, så det er i sig selv ikke farligt. Men måske en god ide at få tjekket?

Mvh.
Pernille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.