Jer der har holdt fest/barnedåb andet med buffet..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.035 visninger
2 svar
0 synes godt om
9. juni 2011

Den lykkelige

Vi skal holde min datters dåb i juli.. Vi laver selv alt maden.. men jeg tænker bare hvad man gør når ALLE de retter man har lavet skal lunes og være lune mens man spiser?? Har set man kan leje sådan nogle varmeplader.. men ville jo helst væe fri for at skulle betale for det og køre rundt for at finde et firma der udlejer sådan nogle.. Hvad gjorde i?? Og i kirken skal vi jo have taget billeder og gæsterne tager jo hjem på vores adresse.. men de kommer jo så langtid før os.. så hvis der ikke skal gå for lang tid inden ma spiser hvordan gjorde i det så??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

ekzunz

Du må lave klar med snacks og velkomstdrinks så der er noget til gæsterne mens i får taget billeder i kirken.

Og så ville jeg nok alliere mig med en af gæsterne til at tænde ovnen og begynde at varme noget af maden.

Hvor mange gæster kommer der?? Du må jo udvælge på forhånd hvad du vil lave af mad så du er sikker på at der er noget som kan serveres koldt - men det er jo mest tilbehør som salater, kartoffelsalat osv. Kød, kartofler, tærter mv. må du sætte ind på varmluft så der kan være så meget som muligt og så må du varme lidt af gangen. Så hellere 3-4 små fade med fx. flødekartofler end 1 eller 2 store - så kan du varme løbende. Man kan også holde noget varmt ved at pakke det ind i tæpper osv og gemme det i sengen, men man skal jo lige være opmærksom på at kødet ikke steger videre. Man behøver ikke varmeplader for at holde maden varm når den først er sat på buffeen.

Vi har altid fået maden udefra, men jeg synes alli gevel altid det var totalt kaos, da det passer totalt åndsvagt med at man selv kommer hjem samtidig med alle gæsterne - og maden kommer også samtidig osv osv......

Anmeld

9. juni 2011

Mettefpigen

Ellers kan du have nogle billige tjenere på der kan sørge for velkomst/ snacks og varme maden mens i er i kirken

Og det behøver ikk være dyrt hvis det bare er et par timer...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.