? om at føde i vand.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

573 visninger
8 svar
0 synes godt om
9. juni 2011

tinasmor

Jeg tænker på, at hvis nu hvis man føder i vand, hvad så med når man skal have moderkagen ud. Skal man så op på briksen eller gør man det i vandet?

Er der nogle der har født i vand (måske i den ene fødsel) og så født på en briks/eller uden vand, i den næste.

Er en vandfødsel noget I kan anbefale?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

Muttitil1+1

Har nu ikke selv prøvet nogen af delene endnu, men læste et sted på nettet, at når barnet var født blev man hjulpet op på briksen, hvor man så fødte moderkagen... men om det er sådan alle steder, skal jeg ikke kunne sige...

Anmeld

9. juni 2011

tinasmor

NadiaSK skriver:

Har nu ikke selv prøvet nogen af delene endnu, men læste et sted på nettet, at når barnet var født blev man hjulpet op på briksen, hvor man så fødte moderkagen... men om det er sådan alle steder, skal jeg ikke kunne sige...

mange tak for svar.

Anmeld

9. juni 2011

Krussedulle

tinasmor skriver:

Jeg tænker på, at hvis nu hvis man føder i vand, hvad så med når man skal have moderkagen ud. Skal man så op på briksen eller gør man det i vandet?

Er der nogle der har født i vand (måske i den ene fødsel) og så født på en briks/eller uden vand, i den næste.

min første fødsel var på briksen, da jeg fik ve-drop..

min anden fødsel var i vand, og der fødte jeg også moderkagen

jeg syntes at det var fantastisk at føde i vand  det giver god smertelindring, og så er det rart at kunne mærke varmen over hele kroppen  vil til hver en tid anbefale det, og vil helt sikker gøre det igen

et plus er at man får selv lov at løfte sin lille baby op  (det gjorde jeg i hvert fald) altså man hjælper selv sin baby til verden, lige det sidste stykke.

Anmeld

9. juni 2011

Mor til L&S

tinasmor skriver:

Kan bestemt anbefale vand Jeg kom i vand da jeg var 4 cm åben og smerterne var nemmere at holde ud da jeg kom i vandet

Da jeg fødte min datter i badekarret kom jeg op og over på briksen hvor jeg så fødte moderkagen og lå med min datter!

for vand fødsel og min næste fødsel skal også foregå i vand

Anmeld

9. juni 2011

tinasmor

Sinore skriver:

min første fødsel var på briksen, da jeg fik ve-drop..

min anden fødsel var i vand, og der fødte jeg også moderkagen

jeg syntes at det var fantastisk at føde i vand  det giver god smertelindring, og så er det rart at kunne mærke varmen over hele kroppen  vil til hver en tid anbefale det, og vil helt sikker gøre det igen

et plus er at man får selv lov at løfte sin lille baby op  (det gjorde jeg i hvert fald) altså man hjælper selv sin baby til verden, lige det sidste stykke.

Lyder som en fantastisk fødsel. Det tyder på, at der er lidt forskel fra sted til sted om man føder moderkagen i vandet eller ej. Tænker bare, at det må være rarest at gøre det samme sted.

Anmeld

9. juni 2011

tinasmor

Mor til Liva skriver:

Kan bestemt anbefale vand Jeg kom i vand da jeg var 4 cm åben og smerterne var nemmere at holde ud da jeg kom i vandet

Da jeg fødte min datter i badekarret kom jeg op og over på briksen hvor jeg så fødte moderkagen og lå med min datter!

for vand fødsel og min næste fødsel skal også foregå i vand

Mange tak for din historie. Det lyder som om de fleste har været rigtig glade for at føde i vand.

Anmeld

9. juni 2011

Krussedulle

tinasmor skriver:

Lyder som en fantastisk fødsel. Det tyder på, at der er lidt forskel fra sted til sted om man føder moderkagen i vandet eller ej. Tænker bare, at det må være rarest at gøre det samme sted.

Ja, altså jeg ville da klart foretrække at blive liggende/siddende i karet..

det må ikke være rart at skulle rejse sig før moderkagen er kommet ud tænker jeg?!  

men ja det er nok forskelligt.. jeg fødte i næstved..

Anmeld

9. juni 2011

Alexander&Lærke

Jeg ville også have født i vand første gang, men nåede det ikke var 8 cm åben da jeg kom og havde allerede pressetrang, så det kan vi ikke nå sagde jordmorden, dog gik fødselen lidt i stå en time efter, men fik så akupuntur og så var min søn født på 2 timer. Hvis anden fødsels ikke går ligeså hurtig vil jeg grene prøve i vand der, men der er der vist ikke tegn til, øvøvøv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.