NF -Lavt tal for min alder???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.689 visninger
11 svar
0 synes godt om
9. juni 2011

mette-mus

Hej piger,

Var til nf scanning i dag og det var helt fantastisk at se den lille prut svømme rundt og vinke løs derinde

En rigtig ballademager der ikke ville ligge rigtigt...

MEN MEN... da hun så fortæller os at vi ligger udenfor risiko giver hun os tallet 2768.. Det er jo umiddelbart en fin risikovurdering og jeg burde vel være rigtig glad og lettet...

MEN det er jeg bare slet ikke.. Jeg er kun 23 og tænker at bare det at jeg er så ung burde gøre at jeg fik et langt højere tal (og mindre risiko) og betyder det så at blodprøven eller målingen har været til den dårlige ende??

Ved godt at jeg sikkert bare er en bekymret førstegangsgravid men det fylder simpelthen så meget i mit hovede

Hvad siger I andre? Ville virkelig sætte pris på at høre jeres tanker...

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

mette-mus

Ville bare ønske at vi slet ikke havde fået et tal men bare havde fået af vide at vi lå i lavrisiko... øvøv... er jo svært ikke at sammenligne når andre så får 12000 et eller andet og er 10 år ældre end mig...

Anmeld

9. juni 2011

baby012

når jordmor siger i er udenfor risiko, så er i udenfor risiko  

Anmeld

9. juni 2011

-Sigrid-

mette-mus skriver:

Ville bare ønske at vi slet ikke havde fået et tal men bare havde fået af vide at vi lå i lavrisiko... øvøv... er jo svært ikke at sammenligne når andre så får 12000 et eller andet og er 10 år ældre end mig...

Har ikke været til NF endnu men  til dig.

Og det er jo ligemeget hvorfor du ikke har lave tal, men bare dejligt at du er en lav-risiko  Sikker på jordemoderen ikke ville holde dig for nar

Anmeld

9. juni 2011

hilma

jeg fik 1:1395 og jeg var 24 år og gravid. Og jeg har født en sund og velskabt søn

Anmeld

9. juni 2011

NLME<3

Hey jeg har også en lav risiko og den hedder noget med 22.000 og jeg er 22 år, min veninde var til nf scanning et par uger efter mig, og hun er 23 år, hun fik også afvide at hun havde en lav risiko og der var tallene omkiring de 3000, og det sagde jordmoderen var super flotte tal.det kunne hun slet ikke forstå nu når min tal var så høj, men så fortalte jm, at der var flere måder og regne tallene ud på, ( mener hun sagde der var tre ) så det kan jo være dine blev regnet ud lige som hendes

Anmeld

9. juni 2011

Krussedulle

mette-mus skriver:

Hej piger,

Var til nf scanning i dag og det var helt fantastisk at se den lille prut svømme rundt og vinke løs derinde

MEN MEN... da hun så fortæller os at vi ligger udenfor risiko giver hun os tallet 2768.. Det er jo umiddelbart en fin risikovurdering og jeg burde vel være rigtig glad og lettet...

MEN det er jeg bare slet ikke.. Jeg er kun 23 og tænker at bare det at jeg er så ung burde gøre at jeg fik et langt højere tal (og mindre risiko) og betyder det så at blodprøven eller målingen har været til den dårlige ende??

Ved godt at jeg sikkert bare er en bekymret førstegangsgravid men det fylder simpelthen så meget i mit hovede

Knus

well.. det er derfor at det ikke er helt uden 'konsekvenser' at man får det der tal oplyst..

mit tal hed (1 gang: 1:36000) (3 gang: 1:29000)

Og det er meget høje tal.. Men vil lige sige at jeg har været gravid og nåede ikke at få et tal (2 gang) men nakkefolden var 2,7 cm tyk...

men du skal ikke være nernøs.. der er jo en grund til at man ikke laver videre undersøgelser fær tallet er 1:250

Anmeld

9. juni 2011

mette-mus

TUSIND TAK for alle jeres fine svar!!

Det var lige hvad jeg havde brug for at høre

Krammer til jer alle

Anmeld

9. juni 2011

NLME<3

mette-mus skriver:

Hej piger,

Knus

Hey jeg har også en lav risiko og den hedder noget med 22.000 og jeg er 22 år, min veninde var til nf scanning et par uger efter mig, og hun er 23 år, hun fik også afvide at hun havde en lav risiko og der var tallene omkiring de 3000, og det sagde jordmoderen var super flotte tal.det kunne hun slet ikke forstå nu når min tal var så høj, men så fortalte jm, at der var flere måder og regne tallene ud på, ( mener hun sagde der var tre ) så det kan jo være dine blev regnet ud lige som hendes

Anmeld

9. juni 2011

Halbschön

Jeg fik slet ingen tal, da jeg var for langt henne.. Vi troede jeg var i 13+3, men det viste sig at jeg var 17+5 i stedet... Hun kiggede bare på baby og mine blodprøver(hun ku ikke måle nakkefolden), og udfra de ting og min alder vurderede hun at jeg var i lavrisiko så når jm siger du er det, så tá du helt roligt og tillykke med den sunde baby

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.