Børnepasning af fremmede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

570 visninger
5 svar
0 synes godt om
9. juni 2011

Lullaby

Min mand har et rigtigt godt opland hvor vi bor. Min familie er langt væk så vi har ikke mulighed for at bruge dem i hverdagen hvor vi desværre ofte render i problemer. Vi har en dreng der afleverer ungerne engang imellem om morgenen hvis vi skal møde tidligt og henter dem om eftermiddagen i en times tid indtil jeg kan hente dem. Det fungerer fint. Men måske skal min mand have nyt arbejde hvor han også engang imellem ikke kan passe dem om aftenen og jeg heller ikke kan. Vi er begge lærere og derfor er der også aften-arrangementer. Min svigermor vil gerne passe dem, hos hende men så skal de enten puttes der og hives op når vi kommer (som jeg nødig vil) eller vente med at blive puttet og det synes jeg er meget sent til tider når de skal op næste morgen kl 6. Mine svoger/svigerinder har selv børn eller andre aktiviteter igang så derfor er det ikke altid vi kan få deres hjælp og vi vil også gerne engang imellem en tur i biffen eller se stand-up. Så derfor skal vi nu bruge en der kan hjælpe os.

Men puha, jeg ved altså ikke hvordan jeg har det med en fremmed i mit hjem. Og hvordan ved man om personen er den rigtige? Jeg vil selvfølgelig have hende hjem til os så vi kan se hende sammen med ungerne, men hvordan affinder jeg mig med, at der render en fremmed rundt og kan se mine "hemmeligheder"? Erfaring søges desperat...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

FruHolm <3

Lullaby skriver:

Min mand har et rigtigt godt opland hvor vi bor. Min familie er langt væk så vi har ikke mulighed for at bruge dem i hverdagen hvor vi desværre ofte render i problemer. Vi har en dreng der afleverer ungerne engang imellem om morgenen hvis vi skal møde tidligt og henter dem om eftermiddagen i en times tid indtil jeg kan hente dem. Det fungerer fint. Men måske skal min mand have nyt arbejde hvor han også engang imellem ikke kan passe dem om aftenen og jeg heller ikke kan. Vi er begge lærere og derfor er der også aften-arrangementer. Min svigermor vil gerne passe dem, hos hende men så skal de enten puttes der og hives op når vi kommer (som jeg nødig vil) eller vente med at blive puttet og det synes jeg er meget sent til tider når de skal op næste morgen kl 6. Mine svoger/svigerinder har selv børn eller andre aktiviteter igang så derfor er det ikke altid vi kan få deres hjælp og vi vil også gerne engang imellem en tur i biffen eller se stand-up. Så derfor skal vi nu bruge en der kan hjælpe os.

Men puha, jeg ved altså ikke hvordan jeg har det med en fremmed i mit hjem. Og hvordan ved man om personen er den rigtige? Jeg vil selvfølgelig have hende hjem til os så vi kan se hende sammen med ungerne, men hvordan affinder jeg mig med, at der render en fremmed rundt og kan se mine "hemmeligheder"? Erfaring søges desperat...

nu har jeg selv været barnnepige, og har aldrig kigget i folks ting, jeg har gjort hvad jeg blev betalt for at passe børnene, sørge for de fik mad osv. og at de kom i seng til tiden i skal bare sørge for at se efter at både i som forældre og børnene kan med og er tryg ved ham/hende

Anmeld

9. juni 2011

tinasmor

Jeg tænker også, at den "fremmede" jo kun er fremmed i kort tid, så kommer I jo til at kende hende godt.

Hvis I begge er lærere er det jo heldigvis ikke så ofte igen at der er forældremøder eller andre aftenarrangementer, så jeg er sikker på, at det nok skal gå.

Som overstående også skrev, så vil barnepigen jo ganske sikkert ikke bekymre sig om jeres "hemmeligheder"

Anmeld

9. juni 2011

Mumto3

jeg har også været barnepige som ung og lagt børn i seng. et sted var der også en hel del dyr der skulle have mad. Når jeg var færdig med arbejdet, satte jeg mig i sofaen og læste i et blad, så fjernesyn eller lavede lektier.

Nattøj til børnene var lagt frem så jeg skulle aldrig 'gå i skabe' og det havde jeg det faktisk rigtig godt med!

Det jeg skulle bruge, eller evt. bruge i løbet af en aften, så som glas, kop osv. det stod også fremme på køkkenbordet. Altså jeg havde ikke fået forbud mod at gå i skabe, men det var rart at alt var sat frem og så vidste jeg præcis hvad jeg skulle/måtte bruge.

Anmeld

9. juni 2011

Nessie

Jeg passede også børn da jeg var teenager, og kan ikke huske at jeg nogensinde har kigget i skabe eller tinge, jeg ikke skulle kigge i.
Der går jo kun ganske kort tid, så er man en "naturlig" del af af det hele, og det vigtigste er jo, at børnene bliver passet ordentligt, og at alle føler sig trygge.

Jeg var fast barnepige for en dreng og hans mor i et par år, og det var vi alle rigtig glade for. Hun var pædagog, og kunne ikke altid nå at hente, og ind i mellem var der nogle aften arrangementer hun skulle til 

Anmeld

9. juni 2011

Lullaby

tinasmor skriver:

Jeg tænker også, at den "fremmede" jo kun er fremmed i kort tid, så kommer I jo til at kende hende godt.

Hvis I begge er lærere er det jo heldigvis ikke så ofte igen at der er forældremøder eller andre aftenarrangementer, så jeg er sikker på, at det nok skal gå.

Som overstående også skrev, så vil barnepigen jo ganske sikkert ikke bekymre sig om jeres "hemmeligheder"

Mht hvor tit der er møder kan jeg så fortælle dig at jeg i denne uge alene har 2 aftenmøder og næste 3 så det er i perioder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.