Kvalme og træthed efter fødsel - er det normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.808 visninger
5 svar
0 synes godt om
8. juni 2011

Mette1984

Vi fik vores lille søn i november sidste år, og havde det ret fint i starten. Omkring nytår begyndte jeg at døje meget med træthed, hovedpine og kvalme og gik til læge. Blev tjekket for alt, inklusive vitaminmangel mv. - alt var ok. 

Her 5-6 måneder senere døjer jeg stadig med kvalme i ny og næ, døjer en del med ondt i ryggen og føler mig generelt tit utilpas i løbet af dagen. Jeg har aldrig haft det sådan før, heller ikke op til fødslen og det gør mig derfor en smule nervøs. Det hjælper nok ikke på det hele at man render og bekymrer sig om det tit og ofte 

Er det mig der er ved at blive tosset, eller er det en normal reaktion efter en fødsel? Syntes jo bare at der efterhånden er gået så lang tid at jeg burde være på toppen igen 

Hjælp en fortvivlet mor! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

hekran

Mette1984 skriver:

Vi fik vores lille søn i november sidste år, og havde det ret fint i starten. Omkring nytår begyndte jeg at døje meget med træthed, hovedpine og kvalme og gik til læge. Blev tjekket for alt, inklusive vitaminmangel mv. - alt var ok. 

Her 5-6 måneder senere døjer jeg stadig med kvalme i ny og næ, døjer en del med ondt i ryggen og føler mig generelt tit utilpas i løbet af dagen. Jeg har aldrig haft det sådan før, heller ikke op til fødslen og det gør mig derfor en smule nervøs. Det hjælper nok ikke på det hele at man render og bekymrer sig om det tit og ofte 

Er det mig der er ved at blive tosset, eller er det en normal reaktion efter en fødsel? Syntes jo bare at der efterhånden er gået så lang tid at jeg burde være på toppen igen 

Hjælp en fortvivlet mor! 

Det er nok naturligt, at man er træt ovenpå en fødsel, men nu skriver du jo, at du fødte i november, så jeg ville tro man var ved at finde fodfæste igen  

Jeg har født to børn, men har aldrig oplevet kvalme efterfølgende. Har oplevet svimmelhed og træthed, men det er nok bare grundet søvnmangel. 

Underligt, at din læge ikke kan finde noget, fordi det lyder ikke helt normalt. Du er ikke gravid? Du mangler ikke jern?

Anmeld

9. juni 2011

Anne85

Har du fået målt din blod procent?

Anmeld

9. juni 2011

Mette1984

Lægen har taget prøver på alt og kan ikke finde noget, som kan være grunden til at jeg sådan. Regner dog ikke med at jeg er gravid

Så i dag har jeg bestilt tid hos en fys, og håber på at det kan hjælpe på ryggen, og på sigt forhåbenlig også på min hovedpine og kvalme.

Anmeld

2. januar 2012

emryjo

Hej.

Jeg har faktiskt præcist de samme gener som du skriver her. 

Så ved JEG i hvertfal at jeg ikke er den eneste

Anmeld

2. januar 2012

Ka+Ma=Be

Hjælp en fortvivlet mor! 

Det er egentlig meget normalt! Jeg er pt igang med at læse bogen "vidunderlige uger" om tigerspring. Og der skriver de, hvordan mange kvinder klager over hovedpine, kvalme, ondt i ryggen, træthed og lignende omkring tigerspringene. Hvor gammel er dit barn? 

Hvis ikke det bliver værre, så vil jeg sige, at det er ganske normalt  Kroppen skal lige ovenpå igen og din hormonbalance er stadig ikke helt tilbage til normalen. 

Jeg oplevede det i nogle dage og så var det over - rigtig god bedring 

EDIT: sorry, det indlæg er vist lidt gammelt - så er jeg jo ikke til megen hjælp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.