Update herfra os også :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

322 visninger
7 svar
0 synes godt om
8. juni 2011

Lilje82

Nu er der kun 1 uge til Noah bliver 5 mdr.  Hvor er tiden lige blevet af?

Vi har i dag været ved øre-,næse- og halslæge, da han har nogle "misdannelser" ved ørerne, som vi gerne vil have fjernet. Han klarede det bare super godt, men lille supermand. Han blev self. klart sur og ked af det, da lægen skulle undersøge ham, især dte at blive holdt fast og få stukket ind dims ind i ørerne. Jeg havde også skæld ud på den "fæle" doktormand, hviis jeg havde været i hans sted.

Men heldigvis fejler hans ører intet og det er "kun" uden på, der er noget, der skal gøres.

D. 16. juni skal han have sin 5 mdr. vaccine - Han klarede det dog så flot sidste gang, var dog lidt pyller, mens ellers intet. Er dog spændt på, hvad han har taget på siden sp var her sidst - Synes den knægt æder som bare pokker.

Men ellers griner, smiler og snakker han rigtig meget hver dag. han er en generalt glad dreng - Hvilket jo er super skønt. Han kan nu vende sig fra ryg til mave og indimellem tilbage på ryggen igen. Han er blevet bedre til at ligge på maven og gylper kun meget nogle dage (Han er barn med tegn på refluks) - Han griber selv ud efter sit legetøj og kæmper af ALLE kræfter på at komme fremad, når han ligger på maven.

han sover godt om natten ca. fra 20.30 til mellem 6-6.30, hvor han spiser og sover videre til mellem 8-9 stykker. Om dagen sover han dog aldrig ret længe af gangen, for det meste 30-60 min 2-3 gange dagligt, så det er svært at nå ret meget andet ned selv at spise og vasketøjet (Giver mig selv lov til at sidde og nyde roen under den ene lur) Har heldigvis en dejlig mand, der gerne svinger støvsugeren.

For når Noah er er vågen, skal han underholdes, man er vel en selskabspappegøje

Og til sidst et par billeder taget i weekenden, i det dejlige sommervejr.

Blev vidst lidt langt

Tak fordi du læste med.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

piadas

Det lyder da som om, det også bare går super hos jer!

Jeg kom til at tænke på, om I er gået i gang med grøden, men det mener jeg, I er, er det ikke rigtigt? Jeg kom til at tænke på det, fordi du skriver, at han sover godt om natten, og det er da rigtig flot, hvis han stadig kun får mælk. Jeg synes bare, jeg mindes et grødbillede på facebook, men det kan være, jeg blander dig sammen med en anden?!

Ellers lyder det som om vi har samme rytme. Ida sover også igennem for det meste kun afbrudt af en enkelt ammetår. Men om dagen - fårk hvor er det træls nogle gange, hvis man har noget man gerne vil nå, og hun så ikke gider sove mere end en halv time af gangen.

Det er da flot, som han triller. Det har vi ikke gjort endnu herhjemme, men hun er jo selvfølgelig også først 4 måneder om en uge...og så er hun sgu nok for fed til at komme rundt!

Anmeld

8. juni 2011

AnneBJ

Ih hvor er han altså sød! Dejlige tykke lårbasser! 

Det lyder til at gå godt hjemme hos Jer, dogkan jeg godt forstå det er lidt hårdt med de korte lure!

Anmeld

9. juni 2011

CA

Wow for en natlur han snupper sig! Det er da skønt! Men det ku nu også være dejligt til dig, hvis han sov lidt om dagen. Skal han underholdes hele tiden? Johannes ligger på legetæppet rundt omkring, hvor jeg nu lige er. Han er ret god til at hygge sig der. Så længe han kan se/høre mig.  

Han ser sød ud! Dejligt smil! 

Hvad betyder det at han har tegn på refluks

Anmeld

9. juni 2011

Lilje82

piadas skriver:

Det lyder da som om, det også bare går super hos jer!

Jeg kom til at tænke på, om I er gået i gang med grøden, men det mener jeg, I er, er det ikke rigtigt? Jeg kom til at tænke på det, fordi du skriver, at han sover godt om natten, og det er da rigtig flot, hvis han stadig kun får mælk. Jeg synes bare, jeg mindes et grødbillede på facebook, men det kan være, jeg blander dig sammen med en anden?!

Ellers lyder det som om vi har samme rytme. Ida sover også igennem for det meste kun afbrudt af en enkelt ammetår. Men om dagen - fårk hvor er det træls nogle gange, hvis man har noget man gerne vil nå, og hun så ikke gider sove mere end en halv time af gangen.

Det er da flot, som han triller. Det har vi ikke gjort endnu herhjemme, men hun er jo selvfølgelig også først 4 måneder om en uge...og så er hun sgu nok for fed til at komme rundt!

Jooo vi er startet med grød for en måned siden Så du husker skam rigtig nok

Vores dag ser ca. sådan ud.

6-6.30: Flaske tager mellem 180-200 ml. (sover videre)

8-9 står op, blir vasket og får tøj på (Alt imens han ihærdigt gumler på hans tandbørste, hans bedste ven på puslebordet)

9-10 får flaske 180-200ml - Hvorefter vi leger og hygger på legetæppet.

10-11 sover enten i barnevogn eller i sin seng (her er det forskelligt, hvor læge han sover) Men når han kommer op blir han puslet og så leger og hygger vi igen.

12.00 - 12.30 her får han grød enten ris/majs eller hirsegrød og til sidst lidt frugtmos som dessert. leger selv mens mor ryder væk bagefter.

13.00-14-00 bliver lagt enten barnevogn eller seng - Vågner og lege rog hygger igen.

15 -15.30 får flaske 180-200 ml. Blir lagt i kravlegården og mor ordner vaksetøj, hun har nået at vaske i løbet af dagen.

ca. 17 er han begyndt at tage en lur igen på ca. 30-45 min.

ca. kl. 18 får enten grød eller kartoffelmos med grøntager.

19.30-20-00 får flaske og bliver derefter puttet til natten.

Hu skal nok trille Noah har også kun gjort det i 14 dage ca. og han glemmer stadig indimellem hvordan man gør

Og her er billedet du sikkert husker

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

9. juni 2011

Lilje82

AnneBJ skriver:

Ih hvor er han altså sød! Dejlige tykke lårbasser! 

Det lyder til at gå godt hjemme hos Jer, dogkan jeg godt forstå det er lidt hårdt med de korte lure!

jaaa men her glad for han sover så godt om natten, for ellers ville det være meget hårdere.

Anmeld

9. juni 2011

Lilje82

Carina87 skriver:

Wow for en natlur han snupper sig! Det er da skønt! Men det ku nu også være dejligt til dig, hvis han sov lidt om dagen. Skal han underholdes hele tiden? Johannes ligger på legetæppet rundt omkring, hvor jeg nu lige er. Han er ret god til at hygge sig der. Så længe han kan se/høre mig.  

Han ser sød ud! Dejligt smil! 

Hvad betyder det at han har tegn på refluks

Jaaa han vil helst underholdes hele tiden, men kan også stadig ligge for sig selv - Det svinger lidt fra dag til dag.

Da han var helt lille begyndte han pludselig at gylpe mere end meget og på trods af over 40 stofbleer kunne jeg bare ikke følge med til vaske.

Synes kun det blev værre og værre og til hans 5 ugers undersøgelse fik jeg lægen til at tjekke ham, men han kunne umiddelbart ikke finde noget unormalt og sagde at nogle børn bare gylper mere end andre, men hvis det stod ud i eksplosive stråler, skulle jeg komme igen - Det synes jeg jo allerede det havde gjort og var stadig bekymret for min lille dreng.

Efter en uge tog jeg til lægen igen og han kunne stadig ikke mærke på ham og og han havde taget på, så han mente ikke jeg skulle være bekymret. Jeg var dog stadig ikke overbevist, da han også var begyndt at spise mindre.

De næste 10 dage spiste han mindre og mindre og jeg var begyndt at skrive ned, efter hvert måltid, det var jo nemt, når han fik flaske. Nogle dage spiste han kun 530 ml. hvilket var alt alt for lidt, og samtidig gylpede/kastede han rigtig meget op, det kunne ramme gardiner og alt.

Sp kom og jeg fortalte hende om min bekymring og hun vejede ham som det første og ganske rigtigt, han havde intet taget på de sidste 10 dage.  Hun heviste os straks til en anden læge i byen, da vores egen havde ferie og vi fik en akut tid, hvorefter vi blev sendt videre til børneafd. i Kolding og her vejede de ham og mente ikke han havde taget noget på heller, selvom vægten svar lidt højre, men det var også en anden vægt.

Vi havde fået at vide vi skulle indlægges men blev bare sendt hjem, da lægen heller intet kunne mærke på hans mave Jeg var bare ved at gå ud af mit gode skind, vi skulle dog komme igen 5 dage senere til kontrolvejning og hvis ikke han havde taget på ville de undersøge ham for refluks. MEN ikke i 100 år om jeg ville "sulte" min søn 5 dage mere, bare fordi de ikke ville undersøge ham med det samme. Så gik hjem på nettet og læste om refluks og fandt på den måde ud af en speciel mme til børn med refluks, kørte på apoteket og købte en dåse 400g 91 kr. Meeen det hjalp og han havde taget på, da vi kom igen, så de ville ikke undersøge ham nærmere, men jeg skulle self. komme igen, hvis det tog til igen. Fik at vide det var det bedste jeg havde gjort og lægen vi snakkede med anden gang mente det var tegn på refluks.

Så vi fik efterfølgende en recept på det nye og dyre mme, så vi kun giver ca. 36 kr. pr. dåse nu. Han gylperi tog dog til igen og vi blander det nu med johannesbrød kernemel.

Arrrgh sorry nu fik du lige hele historien.

Anmeld

12. juni 2011

CA

Lilje82 skriver:

Jaaa han vil helst underholdes hele tiden, men kan også stadig ligge for sig selv - Det svinger lidt fra dag til dag.

Da han var helt lille begyndte han pludselig at gylpe mere end meget og på trods af over 40 stofbleer kunne jeg bare ikke følge med til vaske.

Synes kun det blev værre og værre og til hans 5 ugers undersøgelse fik jeg lægen til at tjekke ham, men han kunne umiddelbart ikke finde noget unormalt og sagde at nogle børn bare gylper mere end andre, men hvis det stod ud i eksplosive stråler, skulle jeg komme igen - Det synes jeg jo allerede det havde gjort og var stadig bekymret for min lille dreng.

Efter en uge tog jeg til lægen igen og han kunne stadig ikke mærke på ham og og han havde taget på, så han mente ikke jeg skulle være bekymret. Jeg var dog stadig ikke overbevist, da han også var begyndt at spise mindre.

De næste 10 dage spiste han mindre og mindre og jeg var begyndt at skrive ned, efter hvert måltid, det var jo nemt, når han fik flaske. Nogle dage spiste han kun 530 ml. hvilket var alt alt for lidt, og samtidig gylpede/kastede han rigtig meget op, det kunne ramme gardiner og alt.

Sp kom og jeg fortalte hende om min bekymring og hun vejede ham som det første og ganske rigtigt, han havde intet taget på de sidste 10 dage.  Hun heviste os straks til en anden læge i byen, da vores egen havde ferie og vi fik en akut tid, hvorefter vi blev sendt videre til børneafd. i Kolding og her vejede de ham og mente ikke han havde taget noget på heller, selvom vægten svar lidt højre, men det var også en anden vægt.

Vi havde fået at vide vi skulle indlægges men blev bare sendt hjem, da lægen heller intet kunne mærke på hans mave Jeg var bare ved at gå ud af mit gode skind, vi skulle dog komme igen 5 dage senere til kontrolvejning og hvis ikke han havde taget på ville de undersøge ham for refluks. MEN ikke i 100 år om jeg ville "sulte" min søn 5 dage mere, bare fordi de ikke ville undersøge ham med det samme. Så gik hjem på nettet og læste om refluks og fandt på den måde ud af en speciel mme til børn med refluks, kørte på apoteket og købte en dåse 400g 91 kr. Meeen det hjalp og han havde taget på, da vi kom igen, så de ville ikke undersøge ham nærmere, men jeg skulle self. komme igen, hvis det tog til igen. Fik at vide det var det bedste jeg havde gjort og lægen vi snakkede med anden gang mente det var tegn på refluks.

Så vi fik efterfølgende en recept på det nye og dyre mme, så vi kun giver ca. 36 kr. pr. dåse nu. Han gylperi tog dog til igen og vi blander det nu med johannesbrød kernemel.

Arrrgh sorry nu fik du lige hele historien.

Ja, man må jo blive lidt stædig som mor ind i mellem Jeg skulle også råbe før nogen fattede at han ikke tog på i vægt. 

Tak for forklaringen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.