Pebernødder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.170 visninger
5 svar
0 synes godt om
26. november 2008

Diana...

Hmm fik lige lyst til at bage nogen pebernødder er der nogen der har en god opskrift?
Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2008

Mikkelmusen

Det kan du lige tro

Margarine 250 g
Sukker 250 g
sirup 1 s.ske
Kardemomme 2 tsk
kanel 2 tsk
æg 1 stk
Mel 450 g
natron 2 tsk
hvid peber
ingefær
appelsinskal (alle 3 efter smag og behag)

smøret smuldres i melet og resten blandes i. Jeg venter med ægget til sidst så er det knap så ulækkert at rode med

Rul dejen ud i tynde pølser og skær i små stykker, du kan jo selv bestemme hvor store de skal være men mellem ½-1 cm gør jeg.
De ligges på bageplade med bagepapir, og så i ovnen til de får lidt farve. De bliver ikke gårde med det samme, så lad være at gi dem for meget, men du kan smage om de er færdige efter et par minutter efter afkøling. Hvis de er meget bløde er de ikke færdige. Jeg ved ikke præcis hvor længe de skal ha, men jeg bager på 200 grader.

Spørg endelig hvis du er i tvivl

Anmeld

26. november 2008

Diana...

Mikkelmusen skriver:

Det kan du lige tro

Margarine 250 g
Sukker 250 g
sirup 1 s.ske
Kardemomme 2 tsk
kanel 2 tsk
æg 1 stk
Mel 450 g
natron 2 tsk
hvid peber
ingefær
appelsinskal (alle 3 efter smag og behag)

smøret smuldres i melet og resten blandes i. Jeg venter med ægget til sidst så er det knap så ulækkert at rode med

Rul dejen ud i tynde pølser og skær i små stykker, du kan jo selv bestemme hvor store de skal være men mellem ½-1 cm gør jeg.
De ligges på bageplade med bagepapir, og så i ovnen til de får lidt farve. De bliver ikke gårde med det samme, så lad være at gi dem for meget, men du kan smage om de er færdige efter et par minutter efter afkøling. Hvis de er meget bløde er de ikke færdige. Jeg ved ikke præcis hvor længe de skal ha, men jeg bager på 200 grader.

Spørg endelig hvis du er i tvivl

Tak for det det dem glæder jeg mig til at lave ;o)

Anmeld

26. november 2008

Tullebobs

Vil da lige "reklamere" for den nemmeste måde at lave pebernødder på, synes jeg.

Jeg plejer at købe sådan et brev pebernøddekrydderi fra Dr. Oetker. Der er alle krydderier i, og så skal man bare selv røre mel, sukker, smør og æg sammen. Det er super nemt - for jeg synes godt ,at det kan være svært at ramme den helt rigtige kombination/smag, når man skal blande. Der udover skal man købe mange forskelige krydderier, som man måske ikke ellers får brugt.

Pebernødderne smager lige som vi godt kan lide dem.

Kram fra Trine

Anmeld

26. november 2008

Anne

Sidste år ville Rasmus og jeg lave pebernødder til vores familie i julegave. Uha vi bagte og bagte, men da vi skulle smage dem, smagte de bare så dårligt!!! Men for Rasmus skyld puttede vi pebernødderne i de fine glas han møjsommeligt havde pyntet og lagde dem under træet. Jeg fandt opskriften på nettet, og jeg gør det aldrig igen.
Og tænk jer, de to store kagedåser vi havde fyldt om søndagen, havde nissen nået at tømme om natten, så da Rasmus stod op mandag morgen, var der et takkebrev fra nissen

KH
Anne

Anmeld

26. november 2008

Diana...

Anne skriver:

Sidste år ville Rasmus og jeg lave pebernødder til vores familie i julegave. Uha vi bagte og bagte, men da vi skulle smage dem, smagte de bare så dårligt!!! Men for Rasmus skyld puttede vi pebernødderne i de fine glas han møjsommeligt havde pyntet og lagde dem under træet. Jeg fandt opskriften på nettet, og jeg gør det aldrig igen.
Og tænk jer, de to store kagedåser vi havde fyldt om søndagen, havde nissen nået at tømme om natten, så da Rasmus stod op mandag morgen, var der et takkebrev fra nissen

KH
Anne

;o) sødt griner.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.