"sukkertrang og fertilitetsproblemer"
Hej Lena.
Jeg er ny her på Baby.dk
Jeg kan se du er kostvejleder håber du kan give et godt råd med på vejen.
Jeg er en ung kvinde på 33 år gift med en, kvinde og sammen arbejder vi på at få barn.
Vi får hjælpen fra Holbæk F. klinik.
Det er mig som skal være gravid jeg får en del homon behandling og er nu i gang med 4 forsøg.
Jeg oplever meget hovedepine træthed, og humør svingende for tiden og er ikke god til at få den motion som jeg godt ved jeg burde at få.
Samtidig mener jeg selv at jeg har et seriøst problem.
Jeg er MEGET sukkerafhængig og skal helst gerne have noget sødt hver dag.
Jeg vil rigtig gerne slippe den dårlig vane,men ved ikke hvordan og hvor jeg skal starte henne.
Nogen siger man skal slippe sukkert helt ,når man prøver at blive gravid for det vil gøre det nemmere at blive gravid er det rigtig????
Hilsen Anja
Lenas svar
Kære Anja
Tak for dit spørgsmål. Du skal huske på at hormonbehandlinger er meget hårdt for kroppen og mange kvinder oplever store psykiske udsving, så det er helt normalt og også en meget stor omvæltning for kroppen.
Det er klart at det forøger chancen for at blive gravid jo sundere du lever og spiser og sukker har ALDRIG gjort noget godt for nogen. Tværtimod er der skrevet store bøger om alt dt usunde det forårsager i din krop. for mange simple kulhydrater i kosten kan stresse dit immunsystem give vægtøgning samt hormonelle udsving der kan påvirke chancen for at blive gravid.
Du skal starte med at lægge al tilført sukker væk, kage, sodavand, slik, frugt, tørret frugt osv. Spis godt og varieret med masser af grøntsager gode fedtsyrer og proteiner og så spis hver 3 time så du stabaliserer dit blodsukker.
Dyrk motion og suppler dit kost med følgende tilskud
1 Omnimin om morgenen
1 Chrom aften
1 D3 vitamin 1000 ie aften
Omega 3 1000mg 2 morgen og 2 aften.
Vel og mærke hvis dit helbred ellers er ok -)
Du kan også kontakte mig for en mere udførlig plan i forhold til fertilitet i min klinik.
De bedste hilsner
Lena Bæk-Madsen
total-sundhed
Lena tilbyder lukkede mødregruppe arrangementer og fertilitetspakker i samarbejde med Jeannette, som er zoneterapeut i total-sundhed. Derudover tilbydes personlig træning, kostvejledning samt biopati.
Se Lenas hjemmeside: Total-sundhed.dk