Et ? fra en førstegangs gravid...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2011

JustinsMoar

Katte87 skriver:

Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår din problematik eller dit spørgsmål?

men jeg ville lige pointere, at Nadja jo altså kun føder så tidligt, fordi barnet er dødt

Nej, Nadja føder ikke Elias fordi han er død..
Elias fejlede noget (mener det var noget med blæren/nyren) og derfor havde han ingen chancer. Han levede et par timer efter fødslen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2011

Ka+Ma=Be

*Baby09* skriver:

Elias fejlede noget (mener det var noget med blæren/nyren) og derfor havde han ingen chancer. Han levede et par timer efter fødslen!

Elias føder hun da senere? Jeg så lige afsnittet i dag hvor hun var indlagt - mener da de sagde, at hun var i uge 26 eller sådan noget?

Hun fødte før Elias et dødt barn i uge 20.

Anmeld

13. juni 2011

Ka+Ma=Be

*Baby09* skriver:

Sorry jeg blev lige forvirret over de forskellige navne og fødsler!

Elias havde en fejl ja, og derfor gik de ind og afbrudte fødslen Hvilket jo resulterede i, at hun fødte et dødt barn

Sorry for forvirringen!

Anmeld

13. juni 2011

svanen73

Oktoberbaby11 skriver:

har lige fulgt lidt med herinde fordi jeg har tænkt meget over at føde for tidligt, ( Ny måske bekymring som kan vokse sig større ) for er noget pivet over mange ting, men hvis man går i tidlig fødsel hvilken uge ville være bedst hvis man kan sige det sådan?

Tænker også at jeg skal passe godt på mig selv når jeg skal på arbejde for er på plejehjem dvs. mange forflytninger af tunge mennesker, men så må jeg bruge alle de midler de har og sige til hvis jeg kan mærke for meget anstrengelse. Har kun min lille dreng på vej er i uge 23/24, så ved ingenting om dette emne faktisk... Kunne være rart hvis man vidste hvad der ville ske, kæresten og jeg så forleden hvor blev de unge mødre af eller hvad det hed og der var der et lille klip med en af de gamle hvor hun fødte i uge 20, min kæreste kiggede på mig og kunne se han ikke kunne lide at se det selvfølgelig...

Men spørgsmålet er hvilken uge der er bedst chancer og bedst at føde for tidligt i hvis det skulle ende sådan ... ?

Knus mig...

Jeg er aftenvagt på et plejehjem og jeg skrev under på  såen procedure for gravide, hvor du skal ha hvilepauser for hver 1½ - 2 timers arbejde og gravid eller ej, du skal passe på dig selv i det fag alligevel

Har du en normal graviditet, så la være med at gå og fantasere om en masse ting der kan gå galt, du stresser dig selv og dermed oz dit barn. Og det er IKKE sundt.

Nyd din graviditet i stedet

Anmeld

13. juni 2011

JustinsMoar

Katte87 skriver:

Sorry jeg blev lige forvirret over de forskellige navne og fødsler!

Elias havde en fejl ja, og derfor gik de ind og afbrudte fødslen Hvilket jo resulterede i, at hun fødte et dødt barn

Sorry for forvirringen!

Igen, hun fødte i uge 20 ja, men han var ikke død!
Han døde først efter 3 timer!

Anmeld

14. juni 2011

Levi&LilysMor

Tannie2811 skriver:

Hej oktoberbaby.

Tænker om det har været en hård graviditet med masser af problemer, siden du virker så bekymret for at føde for tidligt. ?

Men vil da prøve at hjælpe dig lidt med dine spørgsmål.

Fødte for 11 mdr. siden en lille datter på 905 gr. og 33 cm. i uge 26+2 ved aks.

Havde mere end 14 blærebetændelser under graviditeten, og de mener med sikkerhed at kunne sige at det var det der gjorde at jeg fødte så tidligt.

Min smukke prinsesse er idag længere fremme motorisk osv, end hun burde være. Hun vejer ca. 7,7 kilo og er 67 cm lang. Så selvom hun er lidt mindre end gennemsnittet, så klarer hun sig fantastisk.

Kun ca. 5 % føder for tidligt. For tidlig fødsel er inddelt i 3 grupper. Før uge 28 - Ekstremt for tidligt, 28-32 - meget for tidligt og den sidste 32-37 for tidligt.

Jo længere hen i graviditeten du kommer jo større er chancerne for overlevelse, og mén der kan komme senere hen.

Vi lå indlagt i 3 mdr. 1 måned på Rigshospitalet og 2 mdr. på hvidovre. På deres neonatal afd.

Her lå Josephine som vores datter hedder i respirator 1 døgn, c-pap (hun trak selv vejret med fik ekstra luft) i næsten alle 3 indlæggelses måneder, lys mod gulsot i flere omgange, kuvøse i 1 1/2 måned som siden blev udskiftet med varme vugge, bobleplast de første par dage, og forskellige alarmer, der fortalte om hun trak vejret ordentligt osv.

Derudover var der mange forskellige undersøgelser. mange øjenlæge tjek, scanninger, røntgen, blodtransfusioner osv.

Men det er meget forskelligt fra præmatur til præmatur, som det hedder.

Vi bliver stadig fuldt meget tæt, men skal dog ikke ind til ret mange tjek mere. Vi har åben indlæggelse på hospitalet, og kan derfor bare ringe.

Håber dette besvarede dine spørgsmål.

Vil dog slutte af med at sige, at selvom det kan være svært, er det vigtigt for dig og det lille vidunder at du bekymrer dig så lidt som muligt.

Hej Tannie2811

Tak for dit svar, det var også en træls oplevelse for jer , men dejligt jeres bebs har det godt ...

Jeg Har slet ingen komplikationer haft i min graviditet indtil videre, kun halsbrand og ømme bryster i starten, så det var egentlig bare noget jeg kom til at tænke på om at føde for tidligt, men synes ikke det har været så svært at få tankerne fra , så kan være det bare lige skulle forbi en tur og så var det det  

Kunne være med mit arbejde / Praktik, for synes nogle af dem ikke tager for vildt godt hensyn , altså med forflytninger og meget andet, for nej jeg skal sku ikke stresse jeg skal da gøre det i mit tempo, som i siger.  Nu har jeg heldigvis en vejleder som jeg har samtaler med hver uge, så der må jeg jo tage det op, hvis jeg synes nok er nok , for baby og mit bedste

Anmeld

14. juni 2011

Ka+Ma=Be

*Baby09* skriver:

Igen, hun fødte i uge 20 ja, men han var ikke død!
Han døde først efter 3 timer!

Ahh ok, den havde jeg misforstået!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.