Nogen der har prøvet børnesagkyndig rådgivning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.713 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. juni 2011

Anonym trådstarter

Min datter på 7 år er meget ked af at være hos hendes far og vi har derfor efter laaaang tids snak endelig blevet "enige" om at nedsætte samværet. Vi har anmodet statsforvaltningen om at vores datter kan snakke med en børnesagkyndig. Nogen der har prøvet det? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

karina1980

jeg har lige været igennem hele møllen med min eks, da han ønskede fuld forældremyndighed, bopæl og ændret samvær.

her måtte min dreng også igennem børnesagkyndig rådgivning og den lå til grundlag for afgørelsen hos os, da min dreng jo er 10 år og derfor er han næsten i en alder hvor han alligevel bestemmer selv.

men det super godt

det foregår sådan at der bliver sat en psykolog på, hende skal du så op og tale med 2 gange alene, derefter kommer hun 2 gange på besøg i hjemmet, hvor hun blot observere samværet med barnet,

2 gang hun kommer tager hun så en snak alene og uforstyrret med barnet.

det samme sker hos den anden part, altså 2 samtaler hos hende og 2 hjemmebesøg.

personligt synes jeg det var super godt, når det hele så er overstået, sender hun papir ud på hvad hun har set/hørt begge steder og med hendes anbefalingere, og dem får i begge en kopi af.

men spørg endelig hvis du er i tvivl

Anmeld

7. juni 2011

Talbutikken

Anonym skriver:

Min datter på 7 år er meget ked af at være hos hendes far og vi har derfor efter laaaang tids snak endelig blevet "enige" om at nedsætte samværet. Vi har anmodet statsforvaltningen om at vores datter kan snakke med en børnesagkyndig. Nogen der har prøvet det? 

Min søn snakkede med en børnesagkyndig i forbindelse med at hans far have søgt hans bopæl og brugte en masse løgne som begryndelse.

Fra mit synspunkt af var det kun sundt at der kom en børnesagkyndig, ind i billede da en masse ting kom frem i lyset.. Som ellers kunne have være hold skjult meget længe.

Det har kun hjulpet min søn, i hans sag!

Anmeld

7. juni 2011

Anonym trådstarter

karina1980 skriver:

jeg har lige været igennem hele møllen med min eks, da han ønskede fuld forældremyndighed, bopæl og ændret samvær.

her måtte min dreng også igennem børnesagkyndig rådgivning og den lå til grundlag for afgørelsen hos os, da min dreng jo er 10 år og derfor er han næsten i en alder hvor han alligevel bestemmer selv.

men det super godt

det foregår sådan at der bliver sat en psykolog på, hende skal du så op og tale med 2 gange alene, derefter kommer hun 2 gange på besøg i hjemmet, hvor hun blot observere samværet med barnet,

2 gang hun kommer tager hun så en snak alene og uforstyrret med barnet.

det samme sker hos den anden part, altså 2 samtaler hos hende og 2 hjemmebesøg.

personligt synes jeg det var super godt, når det hele så er overstået, sender hun papir ud på hvad hun har set/hørt begge steder og med hendes anbefalingere, og dem får i begge en kopi af.

men spørg endelig hvis du er i tvivl

Godt at høre at du synes det gik godt hos jer. Men det er ikke en børnesagkyndig undersøgelse vi skal igennem.

Her har vi selv ansøgt om at vores datter får en at snakke med, så vi kan finde ud af, hvorfor hun er ked af at være hos hendes far.

Anmeld

7. juni 2011

Talbutikken

Anonym skriver:

Godt at høre at du synes det gik godt hos jer. Men det er ikke en børnesagkyndig undersøgelse vi skal igennem.

Her har vi selv ansøgt om at vores datter får en at snakke med, så vi kan finde ud af, hvorfor hun er ked af at være hos hendes far.

Nej det kunne jeg godt læse  Men en børnesagkyndig er den samme som gennemgår ville gennemgå en børnesagkyndig samtale.. Altså en børnepsykolog der vil fortage samtalen, som de også gør ved en børnesagkyndug undersøgelse. En børnesagkyndig undersøgelse er i prencipet (staves) bare hvor man hat taget skridet vidre..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.