Ønsker du (eller fik du) syntocinon efter fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.367 visninger
7 svar
0 synes godt om
7. juni 2011

Balinus

Jeg vil ikke have syntocinon efter fødslen, håber på at den naturlige hormon-rush kan gøre arbejdet med moderkagen. Men jeg ved at det gives rutinemæssigt til kvinder…

Mit spørgsmål er derfor:

- har du/I taget stilling til om I ønsker syntocinon, både med fordele og bivirkninger?

- hvis du har fået syntocinon efter fødslen, hvad var fordele og ulemper?

Balinus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

Rødhætte

Er ikke helt sikker på hvad det er? Er det den indsprøjtning man får lige efter barnet er kommet ud?

Hvis ja, så fik jeg den - kan ikke se hvorfor man ikke skulle tage imod den?

Anmeld

7. juni 2011

Balinus

Ja det er den indsprøjtning man får lige efter barnet er født.

Syntocinon er et stof, der gives for at få livmoderen til at trække sig sammen, så man undgår større blødninger, det er et kunstigt hormonstof. Det er en kunstig erstatning for den naturlige proces, som kroppen selv gennemløber, hvis den får lov

Anmeld

7. juni 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Balinus skriver:

Jeg vil ikke have syntocinon efter fødslen, håber på at den naturlige hormon-rush kan gøre arbejdet med moderkagen. Men jeg ved at det gives rutinemæssigt til kvinder…

Mit spørgsmål er derfor:

- har du/I taget stilling til om I ønsker syntocinon, både med fordele og bivirkninger?

- hvis du har fået syntocinon efter fødslen, hvad var fordele og ulemper?

Balinus

Det er det skud man får i lår musklen lige når lille fyren er kommet ud ikke?

Da jeg ikke ønskede blod, ved større mængde blod tab i forbindelse med fødslen, gav de mig denne indsprøjtning for at livmoderen træk sig sammen hurtigere for at den kom ud hurtigere. Og uden et for stort blod tab. Og det virkede lige efter hensigten.

Bivirkninger? Hvilke bivirkninger? Jeg føler ikke jeg har haft nogen.

Anmeld

7. juni 2011

Balinus

Fru. Skovrup skriver:

Det er det skud man får i lår musklen lige når lille fyren er kommet ud ikke?

Da jeg ikke ønskede blod, ved større mængde blod tab i forbindelse med fødslen, gav de mig denne indsprøjtning for at livmoderen træk sig sammen hurtigere for at den kom ud hurtigere. Og uden et for stort blod tab. Og det virkede lige efter hensigten.

Bivirkninger? Hvilke bivirkninger? Jeg føler ikke jeg har haft nogen.

Hvis jeg må spørge, var der øget risiko for at du skulle have et større blodtab efter fødslen, hvorfor? Og hvorfor ønske du ikke blod?

Man kender kun nogle få af langtids bivirkningerne, men da det er et kunstig hormon, ved man at det giver en øget risiko for forskellige ting.

Men de kort sigtede bivirkninger, er at kvinden producer store mængder oxitycin lige efter fødslen, når der opstår hud kontakt. Oxitycin er også muskelsammentrækkende, så da der bliver dobbelt op på sammentrækningen, er det svært for kroppen at håndter, og giver uønskede ubehag for kvinden. En del kan heller ikke tåle syntocinon, som giver kvalme m.m.

Anmeld

7. juni 2011

Stine Raaholt

Jeg har fået det begge gange, har ikke tænkt over at vælge det fra og har ikke haft bivirkninger... så det får jeg nok heller ikke tredje gang...

Man skal selvfølgelig vælge det fra, hvis man ikke vil have det - men der er noget med at en livmoder der ikke trækker sig ordentligt sammen er rigtig rigtig farlig og smertefuld... vil mene at de ulemper overstiger risikoen for bivirkninger... men det er jo op til den enkelte...

Stine

Anmeld

7. juni 2011

_-Kathrine-_

Jeg fik den samtidig med at Villads fik K-vitaminindsprøjtningen og tænke ikke over at man kunne vælge den fra og ville heller ikke idag vælge den fra...! Har ikke oplevet nogle bivirkninger..

Mvh Kathrine

Anmeld

8. juni 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Balinus skriver:

Hvis jeg må spørge, var der øget risiko for at du skulle have et større blodtab efter fødslen, hvorfor? Og hvorfor ønske du ikke blod?

Man kender kun nogle få af langtids bivirkningerne, men da det er et kunstig hormon, ved man at det giver en øget risiko for forskellige ting.

Men de kort sigtede bivirkninger, er at kvinden producer store mængder oxitycin lige efter fødslen, når der opstår hud kontakt. Oxitycin er også muskelsammentrækkende, så da der bliver dobbelt op på sammentrækningen, er det svært for kroppen at håndter, og giver uønskede ubehag for kvinden. En del kan heller ikke tåle syntocinon, som giver kvalme m.m.

Min søn var en stor størrelse, han vejede 4500 gram, og jeg er en ret lille pige jeg er 165cm høj. Derfor var det én af forholds reglerne de tog for at sikre sig så lille et blodtab som mulig, hvilket ikke kun gælder for mig, men som de generelt bruger.

Grunden til ønsket om ikke at modtage blod er, at jeg er et jehovas vidne, og derfor ikke ønsker lægelig behandling hvor dér indgår blod, men jeg ønsker den bedste behandling som kan bruges i stedet for.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.