Påskekagen - MEGET forsinket!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

458 visninger
3 svar
0 synes godt om
7. juni 2011

Ansemusen

Jeg ville overraske min Far og hans kæreste i påsken med et lidt alternativt påskeæg. Det skulle ligne et påskeæg men være en kage.

Det var min 3. kage og det gik nogenlunde (dog den kage jeg har været mindst tilfreds med indtil videre - græsset, som ar smørcreme kunne dårligt komme ud af tyllen og smeltede på vej derop i bilen - øv bøv)!

Men vil nu lige vise den frem alligevel, resten blev okay.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

roenlund

Waooden er flot

Anmeld

7. juni 2011

grøn · ært

Øv at noget smeltede, men WAAUW hvor er den ellers bare super flot

Anmeld

7. juni 2011

Ansemusen

Ansemusen skriver:

Jeg ville overraske min Far og hans kæreste i påsken med et lidt alternativt påskeæg. Det skulle ligne et påskeæg men være en kage.

Det var min 3. kage og det gik nogenlunde (dog den kage jeg har været mindst tilfreds med indtil videre - græsset, som ar smørcreme kunne dårligt komme ud af tyllen og smeltede på vej derop i bilen - øv bøv)!

Men vil nu lige vise den frem alligevel, resten blev okay.

Glemte lige at skrive hvad den bestod af. Den er lavet i to forme (et halvt æg hver) - dene ene banankage, den anden chokoladekage (med rigtig mørk chokolade) og så med hindbærcreme (Zafirs lækre opskrift med græsk youghurt, dog med lidt mere husblas, da den ellers bliver for flydende, og kagen dermed for svær at smørre op). Den var ret svær at arbejde med, da den var ekstremt tung. Den nederste del blev lidt mast, så ægget ikke var helt symetrisk. Runde og firkantede kager er vist bare det letteste at have med at gøre!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.