Hjælp - vi vil gerne have vores nattesøvn igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

524 visninger
4 svar
0 synes godt om
7. juni 2011

Tut

(kopieret fra øffen) I får den også lige her

Hej Piger,

Jeg har brug for alle de gode råd i har.

Min datter på 1½ år sover dårligt om natten, og hun vågner mellem 3-8 gange HVER nat, og min mand og jeg kan snart ikke mere, vi mangler søvn.

Hun er ørebarn, og har været meget igennem i hendes første leveår. Bla. 10 MØB, 3 lungebetændelser, 1 RS virus – og utallige indlæggelser som følge af disse. Hun fik lagt dræn i feb 2011, og det har hjulpet på ørerne.

Hun er ikke som sådan vågen, når hun græder. Hun græder mest i søvne og hun har sutten. Vi har prøvet at tage hende ind i vores seng for at få noget søvn selv, men så vågner hun helt op og vil lege og den kamp orker vi ikke at tage midt om natten. Så stortset hver nat ender det med at min mand eller jeg ligger på gulvet inde ved siden af hendes seng.

Jeg tror ikke at hun er sulten, for hun får godnat-grød inden hun bliver lagt.

Hvordan hulan får vi hende til at sove uden disse opvågninger.

Vi er åbne for alle jeres gode idéer, forslag eller erfaringer.

Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

Lise

Jeg ved det ikke Tut - men uha det lyder som Simon i den alder  Jeg tror bare vi lærte at leve med det, og så kan jeg trøste dig med at han nu sover fint igennem

Anmeld

7. juni 2011

Monica

(kopieret fra øffen) I får den også lige her

Hej Piger,

Jeg har brug for alle de gode råd i har.

Min datter på 1½ år sover dårligt om natten, og hun vågner mellem 3-8 gange HVER nat, og min mand og jeg kan snart ikke mere, vi mangler søvn.

Hun er ørebarn, og har været meget igennem i hendes første leveår. Bla. 10 MØB, 3 lungebetændelser, 1 RS virus – og utallige indlæggelser som følge af disse. Hun fik lagt dræn i feb 2011, og det har hjulpet på ørerne.

Hun er ikke som sådan vågen, når hun græder. Hun græder mest i søvne og hun har sutten. Vi har prøvet at tage hende ind i vores seng for at få noget søvn selv, men så vågner hun helt op og vil lege og den kamp orker vi ikke at tage midt om natten. Så stortset hver nat ender det med at min mand eller jeg ligger på gulvet inde ved siden af hendes seng.

Jeg tror ikke at hun er sulten, for hun får godnat-grød inden hun bliver lagt.

Hvordan hulan får vi hende til at sove uden disse opvågninger.

Vi er åbne for alle jeres gode idéer, forslag eller erfaringer.

Tak

Har desværre ingen gode råd. Vores Tobias - knap 2 - er lige sådan.  Han har haft MØB 10 gange tror jeg + 117 andre ting. Han har MAX - M A X sovet igennem 20 nætter i alt. Lars ender hver nat med at sove der inde... Aner ikke hvad vi skal gøre. VI har forsøgt ALT... Ked af at jeg ikke kan hjælpe...

Anmeld

7. juni 2011

Marco2

Det lyder trælst. Men kan det være at hun har brug for øget tryghed/nærhed fra mor og far med alt det I har været igennem, så hun skal sove inde ved Jer en overgang? Altså ligge der hele natten, så hun mærker at I er der lige ved siden af. Emsen havde også en periode og hun sov inde ved os i et godt stykke tid indtil hun igen var moden til at sove hos sig selv igen?

Ved det ikke … men det er måske værd at prøve så hun ikke vågner ved at I løfter hende ind?

AG

Anmeld

7. juni 2011

..

Ville rigtigt gerne komme med nogen guldkorn men Mikas gør det samme. Han er lige fyldt 2 år men de sidste 14 dage er han også vågnet en masse gange om natten og han er meget sværere at trøste end normalt.

Måske er det varmen, måske sommertid, tænder, ja, jeg aner det ikke men stemmer også for mere søvn!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.