Tænk kreativt for mig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

335 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. juni 2011

AnneBJ

Okay! I nat har min lillebitte baby, som jo ER den yngste i kvartalet, faktisk sovet i sin tremmeseng, uden svøb og ingen lift.  Han blev ikke puttet der, men listet fra autostolen over i sengen da vi kom hjem fra mine forældre!

Normalt krøller han sig som en lille bitte pølse uanset hvor han skal sove og hvornår, men i nat har han ligget på ryggen med begge arme ude til siderne! Så nu overvejer jeg da meget kraftigt, om det er på tide at skippe liften? Det er jo ikke fordi han får svært ved at holde varmen i barnevognen på denne årstid

Men! NU kommer vi så til tænkningen, for jeg er stået helt af! Vi bor i lejlighed, 1. sal + trapper udefra op til hoveddøren. Barnevognen står nede på vores p-plads, og er ikke noget problem når man kan putte barn i lift og tage med. Vi har en altanbarnevogn, som vi er ved at vænne ham til også. 

I mit lille hoved kan jeg - når liften droppes - kun komme ud af huset, hvis jeg timer det sådan, så Felix kan puttes i barnevognen når jeg skal af sted - altså jeg kan bære ham ned.. For når han sover om dagen men vi er hjemme, er det jo så enten i seng eller i altanvogn?

Overser jeg et mellemled? Nej vel... Pyha, måske venter vi liige lidt, men det der farvel-lifft projekt så, for det kan jeg da ikke overskue... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2011

Mettemus

Jeg tror du har ret. Jeg kommer også kun ud med barnevognen hvis det enten er på så korte ture at Laurits godt gider ligge i den mens han er vågen eller hvis jeg timer det med en lur (som også er kort - men det har vi jo snakket om i en anden tråd). Jeg er dog begyndt at have slyngen med når jeg går med ham, fordi han vågner og bliver træt af at ligge ned. Jeg glæder mig til han kan begynde at sidde lidt mere op, så kan vi jo sagtens tage afsted mens han er vågen.

Og hey  til dygtig Felix! Har du natammet og puttet ham i tremmesengen igen eller sov han der hele natten uden at vågne?

Jeg savner indimellem liften, for det var noget nemmere at have ham med når han skulle sove i den. Men det er nemmere at komme ud af døren uden, synes jeg... hmmm... eller også er det fordi det var vinter og koldt da vi brugte den, så han skulle have alt muligt overtøj på som han ikke rigtig gad - nu tager jeg ham jo bare på armen og med ned i vognen

Anmeld

6. juni 2011

CA

Du overser den geniale opfindelse: sleepee-bag eller voksiposen

Anmeld

6. juni 2011

AnneBJ

Mettemus skriver:

Jeg tror du har ret. Jeg kommer også kun ud med barnevognen hvis det enten er på så korte ture at Laurits godt gider ligge i den mens han er vågen eller hvis jeg timer det med en lur (som også er kort - men det har vi jo snakket om i en anden tråd). Jeg er dog begyndt at have slyngen med når jeg går med ham, fordi han vågner og bliver træt af at ligge ned. Jeg glæder mig til han kan begynde at sidde lidt mere op, så kan vi jo sagtens tage afsted mens han er vågen.

Og hey  til dygtig Felix! Har du natammet og puttet ham i tremmesengen igen eller sov han der hele natten uden at vågne?

Jeg savner indimellem liften, for det var noget nemmere at have ham med når han skulle sove i den. Men det er nemmere at komme ud af døren uden, synes jeg... hmmm... eller også er det fordi det var vinter og koldt da vi brugte den, så han skulle have alt muligt overtøj på som han ikke rigtig gad - nu tager jeg ham jo bare på armen og med ned i vognen

Godt det ikke bare er mig der ser helt sort... Felix har ikke som sådan noget imod vognen selvom han er vågen - så ligger han bare og kigger. Jeg ville bare være ked af, at skulle vække ham når han sover heroppe, fordi han skal i vognen så vi kan komme af sted... 

Ja han er dygtig - squ! Han faldt i søvn hos os kl. 20, altså på arm, og så sad vi faktisk bare ude ved mine forældre og ventede på han skulle vågne, så han kunne få mad og vi kunne komme af sted. Han sover ALDRIG ret meget, når han tager tigerspring, så vi ventede.. og ventede... og kl. 21.30 blev vi enige om at forsøge at liste ham i autostolen. Det gik helt fint, og han blev så listet i seng da jeg gik i seng kl. 23.

Han sov til 2.37 - altså 6,5 time, blev ammet nede hos mig og blev der, fordi han var lidt kold - man kan jo sparke dynen af, når man ikke bliver rullet i den Kl. 7.15 vågnede han og var sulten! 

Anmeld

6. juni 2011

Sofia

Jeg bruger voksien!

Anmeld

6. juni 2011

piadas

Puha, jeg har også sådan en lyst til at skippe liften og flytte Ida over i barnevognskassen, men det er bare så meget nemmere at have hende med rundt, når man har liften! Og vi bor ikke engang på 3. sal eller noget!

Jeg har fået en voksipose-ting foræret af en min mors dagplejebørn, som ikke bruger den længere, så måske man skulle overveje at prøve at bruge den, nu når I er flere, der nævner den. Jeg havde helt glemt, jeg havde den...

Anmeld

7. juni 2011

AnneBJ

Det kan da godt være jeg skal have mig sådan én voksiing... tak for ideer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.