Han er snu, min lille lømmel!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.365 visninger
20 svar
0 synes godt om
6. juni 2011

CA

Johannes sov kl. 20 i går.  Hvornår jeg natammede aner jeg ikke. Måske kl. 4? Der tar jeg ham over i vores seng og så ligger jeg ned og ammer i ikke helt for vågen tilstand.

kl. 5.30 begyndte han at pylre og skiftevis tage brystet og smide det ud. 

kl. 6.15 kunne jeg ikke længere overbevise ham om, at det faktisk stadig var nat. Martin var nemlig ved at gøre sig klar til arbejde og Johannes ville være med. 

kl. 7 -efter at vi var kommet i tøj og blevet vasket, og han virkede grydeklar, prøvede jeg at overbevise ham om, at en lur på sofaen samen med en meget træt mor var en genial ide! Men NEJ! Det passede ikke herren. Han kom i barnevognen og har snart sovet der i 2 timer!! 

Hans stakkels mor har støvsuget og ryddet op i mens. Jeg tør nemlig ikke ligge mig til at sove når han er ude. Og jeg er bare SÅ træt!! Men er han ikke bare snu? 

Ja, der var jo engang jeg havde et barn der gad sove til kl. 9 hver morgen. Men der kom han også først i seng samtidig med os ved 23 tiden.

Hvornår står I op hos jer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2011

AnneBJ

Det er vildt forskelligt! Felix vågner som regel ikke kl. 5-6 stykker for mad længere - da han gjorde, stod vi enten op der eller ammede i sengen og sov videre sammen til 9-10 stykker.

De sdiste 4-5 dage har han sovet fra sen aften til 3-4 stykker, fået mad, og sovet til 7-8 stykker. Eller, han har sovet ffra sen aften til omkring 5-6 tiden og så har vi lige nappet en time eller to sammen i sengen igen!

Men det lyder ikke til Johs mener du har behov for søvn! Hvorfor tør du ikke sove når han er ude? Fordi du ikke kan høre ham, eller du er bange for at "jinxe" det?

Anmeld

6. juni 2011

CA

AnneBJ skriver:

Det er vildt forskelligt! Felix vågner som regel ikke kl. 5-6 stykker for mad længere - da han gjorde, stod vi enten op der eller ammede i sengen og sov videre sammen til 9-10 stykker.

De sdiste 4-5 dage har han sovet fra sen aften til 3-4 stykker, fået mad, og sovet til 7-8 stykker. Eller, han har sovet ffra sen aften til omkring 5-6 tiden og så har vi lige nappet en time eller to sammen i sengen igen!

Men det lyder ikke til Johs mener du har behov for søvn! Hvorfor tør du ikke sove når han er ude? Fordi du ikke kan høre ham, eller du er bange for at "jinxe" det?

Åh det lyder som Johannes´gamle rytme. Lever venligst tilbage i samme stand - tak

Jeg er bange for ikke at høre ham, og ikke opdage at det regner eller andet. Hvad det der hippe ord betyder aner jeg virkelig ikke

Anmeld

6. juni 2011

Mettemus

Han er en snedig lille fyr - gad dog godt det var MIN snedige lille fyr, som sov i barnevognen. I stedet putter han i tremmesengen. Er ved at lære ham at man godt kan sove mere end 30 min ad gangen i den om dagen - succes udebliver for nærværende!

Men altså - her går han i seng kl. 20-20.30 og står op kl. 6.30-7 - ALDRIG senere end det. Derfor har moren også genindført sin middagslur, som ofte tages i vores seng sammen med Laurits, for så sover han nemlig også en god lang lur. Men det er en lille smule uholdbart. Jeg får jo ingenting lavet, når jeg også sover på det eneste tidspunkt hvor han sover mere end 30 min. ad gangen. Men hvis jeg ikke lægger mig sammen med ham, insisterer han på at stå op efter 30 min.

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre ved ham!!!!

Anmeld

6. juni 2011

CA

Mettemus skriver:

Han er en snedig lille fyr - gad dog godt det var MIN snedige lille fyr, som sov i barnevognen. I stedet putter han i tremmesengen. Er ved at lære ham at man godt kan sove mere end 30 min ad gangen i den om dagen - succes udebliver for nærværende!

Men altså - her går han i seng kl. 20-20.30 og står op kl. 6.30-7 - ALDRIG senere end det. Derfor har moren også genindført sin middagslur, som ofte tages i vores seng sammen med Laurits, for så sover han nemlig også en god lang lur. Men det er en lille smule uholdbart. Jeg får jo ingenting lavet, når jeg også sover på det eneste tidspunkt hvor han sover mere end 30 min. ad gangen. Men hvis jeg ikke lægger mig sammen med ham, insisterer han på at stå op efter 30 min.

Jeg overvejer også om man skal sove sammen med ham. Men så tror jeg det blir eftermiddagsluren som ikke er så lang, og det passer nok meget godt. Skal prøves.

Men hvor er det surt han ikke gider sove! Har du fået fat i bogen? Kan han måske have svært ved at komme fra det ene søvnstadie til det næste? Johannes kan have dage(specielt efter dage med mange aktiviteter) hvor han vågner efter en kort lur og har meget vågne øjne. Men jeg kan så give ham sutten, trille lidt på ujævn grund og på den måde få ham til a falde i søvn igen. Det kan jeg gøre nogle gange(i fredags 5) og derefter kan han tage sig en ordentlig lang lur. 

Anmeld

6. juni 2011

Mettemus

Carina87 skriver:

Jeg overvejer også om man skal sove sammen med ham. Men så tror jeg det blir eftermiddagsluren som ikke er så lang, og det passer nok meget godt. Skal prøves.

Men hvor er det surt han ikke gider sove! Har du fået fat i bogen? Kan han måske have svært ved at komme fra det ene søvnstadie til det næste? Johannes kan have dage(specielt efter dage med mange aktiviteter) hvor han vågner efter en kort lur og har meget vågne øjne. Men jeg kan så give ham sutten, trille lidt på ujævn grund og på den måde få ham til a falde i søvn igen. Det kan jeg gøre nogle gange(i fredags 5) og derefter kan han tage sig en ordentlig lang lur. 

Ja jeg har lige fået den ind ad døren, men har ikke haft tid til at læse så meget i den. For mig virker det også som om han har svært ved at komme fra stadie 1/2 til 3. Vi har med succes et par gange kunnet lægge en hånd lidt tungt på hans brystkasse, og så er han faldet hen igen.

Barnevognen har han boykottet - han sover bare ikk mens han ligger der! Endnu mere øv!!! Vores næste move  er at sy mørkt stof inden i kalechen, hvis det er fordi der er for lyst... sidste es i ærmet! Håber det virker

Anmeld

6. juni 2011

AnneBJ

Carina87 skriver:

Åh det lyder som Johannes´gamle rytme. Lever venligst tilbage i samme stand - tak

Jeg er bange for ikke at høre ham, og ikke opdage at det regner eller andet. Hvad det der hippe ord betyder aner jeg virkelig ikke

Haha med "jinxe" mente jeg bare, at du var bange for om Johs vågner så snart du gerne vil sove...

Anmeld

6. juni 2011

AnneBJ

Mettemus skriver:

Ja jeg har lige fået den ind ad døren, men har ikke haft tid til at læse så meget i den. For mig virker det også som om han har svært ved at komme fra stadie 1/2 til 3. Vi har med succes et par gange kunnet lægge en hånd lidt tungt på hans brystkasse, og så er han faldet hen igen.

Barnevognen har han boykottet - han sover bare ikk mens han ligger der! Endnu mere øv!!! Vores næste move  er at sy mørkt stof inden i kalechen, hvis det er fordi der er for lyst... sidste es i ærmet! Håber det virker

til bogen! Jeg fik den gennem bogklubben i fredags (vidste ikke jeg var medlem af den bogklub i øvrigt) og da jeg genkendte titlen gik jeg bare i gang med at læse!

Anmeld

6. juni 2011

businesstigger

Mettemus skriver:

Mette det er altså okay ikke at nå noget. Der er jo en grund til at man har barsel. Det er for at tage sig af sit barn og sørge for at det har det så godt som muligt. Hvis du kan gøre at han får sig nogle længere lure ved at gile dig med ham så gør det.

Hvis jeg ikke gad at sove selv har jeg haft lydbøger på min tlf. som jeg så har kunne ligge og høre imens med et par høretelefoner.

Så må alt rod og praktiske ting vente. Det vigtigste er at man selv og barnet kan hænge sammen.

Carina87  må jeg spørge dig hvorfor du ikke tør sove imens han ligger i barnevognen? Står den langt væk? Har du ikke alarmer eller hvad?

Anmeld

6. juni 2011

businesstigger

Mettemus skriver:

Vores næste move  er at sy mørkt stof inden i kalechen, hvis det er fordi der er for lyst... sidste es i ærmet! Håber det virker

Jeg har selv syet nogetsort stof med elefanter i vores. Det er et stort hit. Også til bare at ligge og kigge på hvis han ikke er klar til at sove:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.