ahhhhh!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2011

aya-zia

N&J skriver:

hold da op, så er det jo egentligt ret nemt at kunne smutte med ens barn, hvis man er en kvinde og har bopælspligten

ja det er MEGA let... det er SÅ latterligt... for der burde sku gælde samme regler lige meget om man er kvinde eller ej eller om man bor med barnet eller ej... eller fælles forældremyndighed eller ej (her mener jeg at man skal som det midste vise noget dokumentation hvis mman har fuldforældremyndighed)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2011

jydeinden

Anonym skriver:

Okay, hvad så med det der med at han vil have en ordning hvor intet er fast, ? han kan med andre ord fra den ene dag til den anden bede om weekenden med den lille. ? skal ordningen ikke være fast ???  

men det godt nok rart at vide at han ikke bare kan komme fra fødslen og bede om at få den lille for sig selv.  :') 

jeg siger bare stakkels barn hvis det fra tid til anden bliver kastet fra det ene sted til det andet alt efter hvornår HAN lige har tid, den slags holder jo ikke

og så vil han "låne" bleer og den slags, øhh har han ikke selv været med til at få det barn, så må man sørme også betale til det, det er sgu ikke kun den ene part der skal det.

Anmeld

5. juni 2011

N&J

aya-zia skriver:

ja det er MEGA let... det er SÅ latterligt... for der burde sku gælde samme regler lige meget om man er kvinde eller ej eller om man bor med barnet eller ej... eller fælles forældremyndighed eller ej (her mener jeg at man skal som det midste vise noget dokumentation hvis mman har fuldforældremyndighed)

ja, men jeg kom netop til at tænke på da jeg stod dernede, jeg har intet dokument hvor der står jeg har fuld forældremyndighed, han har jo aldrig bedt om samværd eller forældremyndighed, så jeg har ikke andet end dokumenter der fastslår at han er far, pengene kører også bare os to imellem, så egentlig har jeg ingen beviser på at det kun er mig overhovedet

Anmeld

5. juni 2011

aya-zia

N&J skriver:

ja, men jeg kom netop til at tænke på da jeg stod dernede, jeg har intet dokument hvor der står jeg har fuld forældremyndighed, han har jo aldrig bedt om samværd eller forældremyndighed, så jeg har ikke andet end dokumenter der fastslår at han er far, pengene kører også bare os to imellem, så egentlig har jeg ingen beviser på at det kun er mig overhovedet

hmmm okay... altså da vi fik aya i juli 06 fik vi afvide at vi skulle søge om fællesforældremyndighed... men de oplyste med det samme at alle børn født efter oktober i 06 ville automatisk ha fælles forældremyndighed.... også selvom det ik står på et papir...

jeg har fuld over den bette af mine af en hel anden grund...

Anmeld

5. juni 2011

N&J

aya-zia skriver:

hmmm okay... altså da vi fik aya i juli 06 fik vi afvide at vi skulle søge om fællesforældremyndighed... men de oplyste med det samme at alle børn født efter oktober i 06 ville automatisk ha fælles forældremyndighed.... også selvom det ik står på et papir...

jeg har fuld over den bette af mine af en hel anden grund...

Vi boede ikke sammen under graviditeten, så derfor falder forældremyndigheden automatisk til moderen, og han har aldrig gjort indvendiger

Anmeld

5. juni 2011

aya-zia

N&J skriver:

Vi boede ikke sammen under graviditeten, så derfor falder forældremyndigheden automatisk til moderen, og han har aldrig gjort indvendiger

hmmmmm mærkeligt... for kender flere hvor forældrene ik boede sammen og der havde det ingen betydning... de fik et brev med posten fra statsamtet hvor på der stod at de automatisk havde fælles... og hvis de ville klage så ahvde de en vis tid til at gøre det i

Anmeld

5. juni 2011

N&J

aya-zia skriver:

hmmmmm mærkeligt... for kender flere hvor forældrene ik boede sammen og der havde det ingen betydning... de fik et brev med posten fra statsamtet hvor på der stod at de automatisk havde fælles... og hvis de ville klage så ahvde de en vis tid til at gøre det i

hmm mystisk, ifølge loven så burde de ikke, hvis de ikke har boet sammen de sidste 10 mdr, inden baby kommer have fælles forældremyndighed, men mener altså reglerne blev lavet om kort før jeg fik min datter i 09, men må være dig svar skyldig

Anmeld

5. juni 2011

aya-zia

N&J skriver:

hmm mystisk, ifølge loven så burde de ikke, hvis de ikke har boet sammen de sidste 10 mdr, inden baby kommer have fælles forældremyndighed, men mener altså reglerne blev lavet om kort før jeg fik min datter i 09, men må være dig svar skyldig

hehe jeg ved slet ik noget... syntes aller de regler er total forvirende

Anmeld

5. juni 2011

N&J

aya-zia skriver:

hehe jeg ved slet ik noget... syntes aller de regler er total forvirende

det er de også, er egentlig meget glad for at jeg tros alt ikke behøvede at sætte mig ind i dem, og skulle min datters far få lyst så kan vi heldigvis stadig snakke sammen, så vi burde kunne ordne det selv. 

Anmeld

5. juni 2011

Mettefpigen

Anonym skriver:

Han driver mig til vandvid, ! 

han siger 10 forskellige ting i løbet af en dag ! han har forladt mig da jeg blev gravid, og velle ikke have noget med hverken mig eller barnet af gøre.. fair nok, når han nu ikke er klar til at være far, HVELKET HAN IKKE ER ! 

men,men,men .... nu snakker han om at han vil have fælles forældremyndighed, ? fair nok.. jeg vil også gerne have han er en del af barnets liv.. men,men,men, Han er´ikke sikker på at han klare at have en fast ordning omkring hvornår han skal have den bette, fordi at han vil have frihed til at gøre hvad det passer ham, dag for dag,.. + han mener, at han ikke skal købe noget til barnet udover vugge og puslebord.... tøj, barnevogn, legetøj, mad, bleer osv mener han at han kan låne af mig når han skal have barnet ? sådan fungere det vel ikke ???? 

+ han mener at overnatninger skal finde sted allerede efter fødsel af, hvilket jeg slet ikke er med på da jeg har planer om at amme mit barn ! 

bliver sindsyg, og ved slet ikke hvad jeg skal gøre eller sige. jeg aflevere ikke min  14 dage gamle datter/søn til sin far en hel weekend ! no way- det må da være nogen regler. ? 

håber der er nogen der kan hjælpe ..  :/ ved slet ikke hvad jeg skal gøre af mig selv . >!

Mine forældre blev skilt da jeg var 2 år, og min mor har haft rimelig mange problemer med min far da jeg var yngre.... Han var ikk så god til at passe de weekender jeg skulle være hos ham, og hun havde ikk de store problemer med at få weekenderne fjernet hvis han ikk kunne styre det.. Dem der står for det, går meget ind for at mændende passer de weekender som børnene skal være hos dem..

Tøj skal der være med som mange andre skriver, men mad,bleer ALT andet andet som barnet har brug for skal han sørge for... Og børnepenge skal han selvfølgelig betale...

Men må sige at jeg synes han lyder som et ....!! Men som sagt ved hvordan det er for barnet når faren ikk er så villig til at være sammen med det, så hvis han viser sig hurtigt at være sådan en så vil jeg råde dig til ikk at lade det kører videre for det kan hurtigt gøre ondt på barnet når det blir større...

Men få et møde sammen og find ud af hvad han vil have og derfra find ud af noget, for han kan 100% ikk selv bestemme hvornår han vil have barnet det skal være fastlagt!!...

Held og lykke og håber ikk jeg lyder for "skrap", det er ihvertfald ikk meningen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.