Sidder lige nu og nyder synet af min yngste datter der ligger og sover.. Mens kæresten og min ældste datter hopper trampolin
Så her blev der tid til en FB 
Den er lavet udfra min agtindsigt i fødslen så bliver nok meget punktlig 
Onsdag d.1/6 - 40+0... Intet er under optræk og jeg er som sædvanligt fuldstændig ødelagt i kroppen over at have for meget fostervand.. Har tid ved JM samme dag, da jeg kommer ind til hende fortæller hun at selvom hun havde lovet at lave hindeløsning vil hun ikke gøre det, da babys hoved står alt for højt og fostervandet ikke kan lave tryk nok til at starte en fødsel.. Hun sender mig istedet til svangreklinikken for at få lavet CTG og finde ud af hvad der skal ske, da hun ikke mener jeg selv vil være i stand til at starte en fødsel.
Inde på svangreklinikken får jeg lavet CTG med det samme, baby har det super godt og alt er som det skal være, en læge kommer ind og spørg til hvordan jeg selv synes det går med mig, jeg ynker ærligt talt det bedste jeg kan.. Han kigger lidt mystisk på mig og fortæller så han lige vil snakke sammen med de andre læger om hvad der skal ske... Min kæreste og mig kigger på hinanden og tænker med det samme at vi bliver sendt hjem med tid til en ny scanning i næste uge... men NEJ. Lægen kommer tilbage og fortæller at jeg skal sættes igang da der ikke er grund til at udsætte min fødsel når jeg er så plaget, han fortæller også at jeg bliver ringet op enten samme aften eller dagen efter, for at få af vide hvad tid jeg skal sættes igang...
Meget positivt overrasket tager kæresten og jeg hjem igen, og nyder resten af dagen med vores lille kommende storesøster 
Torsdag d.2/6 - 40+1... Jeg har sovet virkelig dårligt om natten... FG ringede ikke onsdag aften, og det eneste jeg kan tænke på er om de mon har glemt os, eller om det hele bare var en drøm.
Kl.11.06 præcis sker det endelig, jeg modtager et opkald og får af vide jeg skal møde på FG kl 13.00 hvor de vil tage mit vand..
Kl. 12.50 er vi på FG og kommer til med det samme. JM starter med at kører CTG, og baby har det bare super fint.
Kl. 13.35 - Fostervandet bliver taget - 1650 ml. klart fostervand, endelig forsvandt trykket fra mine ribben, nu er det bare at vente på veer.
Kl. 15.30 - Stadig ingen veer, vi aftaler at hvis jeg om en time ikke har fået nogle veer får jeg lagt vedrop.
Kl. 16.40 - får lagt vedrop, der straks begynder at virke. 5 veer på 10 min. 2cm åben.
Kl. 18.30 - 3 cm åben, der bliver bestilt epiduralblokade. 5 veer på 10 min.
Kl. 20.25 - Lang ventetid på epiduralblokade, får lattergas til at tage toppen af veerne.
Kl. 21.03 - Epiduralblokade anligges, meget plaget af veer nu 3-5 veer på 10 min dog noget stærkere og længerevarende.
Kl. 21.20 - 5 cm åben, lejres i knæ/albue stilling.
Kl. 21.40 - Patient meget plaget over stærk fremgang, får pressetrang.
Kl. 22.04 - Fødes 1 pige. 3935g og 54cm
Lille Freja kommer til verden med navlestrengen om halsen, hun trækker ikke vejret, så da jeg har født hendes hoved beder de mig om at presse videre, har dog ikke mere presseve, så de "river" hendes krop ud af mig.. JM klipper straks navlestrengen og ligger hende over i varmekassen hvor hun får iltmasken... Apgarscore : 7/1 - 10/2 - 10/5
Og så til billederne - pga den lidt voldsomme slutning på fødslen er hun meget hævet i ansigtet, men hun er også lidt buttet