i går var vi så uheldige at majas(3½ år) babymis (lidt over et år gammel, men hedder det stadig) blev kørt over af en bil og døde desværre kort tid efter (kom meget slemt tilskade).
i den anledning skulle vi holde en begravelse, hvilket jeg synes at min datter skulle være med til, da det jo er lidt hendes mis, selvom den bor ved hendes faster. og også fordi jeg mener at det er vigtigt at hun får set alle aspekter af livet og dermed også døden.
jeg havde taget en snak med hende før vi begyndte, om at babymis var kommet i himlen og var deroppe sammen med bedstemor. hun synes at det var lidt mærkeligt, men sagde okay. og hun reagerede rigtig fint!
så kom det store øjeblik hvor katten skulle dækkes til, og så siger jeg igen at nu er babymis i himlen, hvortil maja svarer: "er det der himlen??" (hun kunne ligesågodt have sagt: "seriøst, tager du pis på mig??!" med det toneleje) mens hun peger ned i graven...
det var så tæt på at jeg havde skreget af grin, men det hørte ikke rigtig til, så nøjedes med at fnise lidt he he
men er super stolt af min datter over at hun tager det så pænt!!!
Anmeld