Spørgsmål vedrørende mad om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

393 visninger
8 svar
0 synes godt om
4. juni 2011

Sofia

Hej piger

Jeg har lige haft en nat jeg ikke helt kan forstå.. Jeg plejer at give Alfred mad 1-2 gange om natten, altså efter midnat. Ca. kl 03 og 05. Min kæreste er syg og lægen har anbefalet at Alfred sover i et andet rum, så han ikke bliver smittet. Derfor sov Alfred på sit eget værelse. Jeg sov i stuen, der er en skydedør imellem som jeg lod stå åben, så kunne sagtens høre ham. Kl. 22.30 blev han lagt i sin seng derinde. Kl. 2.30 hører jeg et lille klynk fra ham, men ikke mere end det, altså han siger ikke mere og jeg falder i søvn igen. Kl. 3.30 vågner jeg igen, mener det var fordi han sparkede til dynen eller noget i den stil, i kombination med at vi bor midt i byen og der var en masse fulde mennesker der larmede på gaden. Kl. 4.30 vågner jeg kort, han siger ikke noget men igen, fulde mennesker eller ja, ved egentlig ikke hvorfor jeg vågner, kan bare huske jeg kiggede på uret. Klokken 6.15 står jeg op da jeg simpelthen ikke kan begribe han ikke er sulten. Jeg ser så at han er lysvågen og laver derfor mad. Men han vil kun spise ca. 60 ml, og han plejer at spise et sted mellem 130-160. Jeg kan se han er træt og lægger ham i seng igen.

Mit spørgsmål er så om jeg bør gå op og give ham mad der hvor jeg fx hører et lille klynk fra ham? Eller kan det passe der kan være nætter hvor han bare pludselig ingen mad vil have? Jeg føler næsten jeg har ladet ham i stikken ved at ligge helt alene derinde på værelset....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2011

businesstigger

Nogle gange så forstyrer man hinanden når man sover i samme rum. At man vågner af hinandens små lyde. Det at han er kommet i andet rum kan derfor sagtens betyde at han sover bedre igennem.

Sulten kan sagtens variere. Så længe han ikke virker syg og sløj så ville jeg ikke være bekymret.

Anmeld

4. juni 2011

Rødhætte

Tror bestemt ikke du skal være bekymret. I denne uge har Willaim 2 gange på en uge sovet fra kl 22-6.30 uden mad. Jeg vågnet også en masse gange,da jeg ikke kunne forstå han ikke ville have mad. Han sov og må åbenbart ikke have brug for sit natmåltid som han ellers plejer. Synes bare du skal nyde sådan nætter

Anmeld

4. juni 2011

AnneBJ

Jeg ville ikke give mad før han melder sig!

Vær i stedet bare glad for, at du har en rolig og harmonisk dreng som godt kan lide at ligge i sin seng Hvis han var syg, meget for tidlig født eller i forvejen skulle vækkes til mad, ville jeg selvfølgelig gøre det, men ikke ellers.

Felix har også de sidste 3 nætter kunne spises af med sin sut omkring 3-4 tiden og er så først vågnet kl. 5-6 stykker for at få mad!

Anmeld

4. juni 2011

Mettemus

Jeg tænker, at hvis han havde været rigtig sulten, så skulle han nok have sagt til? Han har sikkert sovet skønt i sin lille seng og været mæt og glad fra i går.

Knus til jer og god bedring til Morten

Anmeld

4. juni 2011

Mettemus

Har forresten lige læst i min søvnbog, at omkring 3-4 måneder kan de godt spise mindre, fordi de begynder at blive meget mere opmærksomme på verden omkring sig. De har nemlig lært at de basale behov bliver stillet når de siger til, så nu begynder de at fokusere på andre ting - lyde og mennesker omkring dem når de spiser. Her hjemme skal Laurits indimellem ammes for nedrullede gardiner i fuldstændig stilhed for at han kan koncentrere sig om maden og ikke alt muligt andet

Anmeld

4. juni 2011

Marco2

Nej da, nyyyyyd din nattesøvn!!

Som Mette skriver så skal han da nok melde sig når han er sulten …

Anmeld

4. juni 2011

Maja88

aprilla sover fra 19-7 UDEN mad.. og tro mig.. hun skal nok melde sig når hun er sulten.

så sov godt

Anmeld

5. juni 2011

Sofia

Tusind tak for alle jeres svar søde mennesker! Jeg tager dem til mig, og lader den bette sover og regner med han giver lyd fra sig hvis han vil have mad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.