Vores juletraditioner er alle taget fra den jul vi kommer fra, vores jul har været forholdsvis ens, så der er ikke indgået mange kompromiser.
Jeg remser lige "kort" vores jul op:
Vi starter den 23. om aftenen, med at min mand sætter juletræ op og pynter det. Så spiser vi noget fisk med hvidvin til og rigtig hygger. (vi spiser fisk, for at klare de næste dages fede mad

-noget vi startede på for nogle år siden) (al det kedelige forberedelse, som at pille kartofler, dække bord mv. klares så vidt muligt også den 23.)
Den 24. om morgenen sover vi så længe Andrea tillader, står op og starter dagen stille og roligt. Mine forældre, der ikke holder jul med os, kommer forbi til en kop formiddagskaffe med masser af gaver, og lur mig om der ikke er en Andrea kan åbne med det samme.

Når de er kørt bliver Andefar gjort klar til grillen(også noget vi selv har opfundet, da vi så slipper for andeos i hele huset), og vi gør de sidste forberedelser til middagen. Kaffebordet bliver dækket, og til Disneys juleshow kommer farmor og farfar og JULEN starter.
Efter juleshow, leger Andrea med farfar, mens vi andre gør julemiddagen klar. Og omkring halv 6 sætter vi os til bords. Ved bordet ligger der en lille pakke fra nissen på hver plads. Nissen har skrevet i kortet, hvornår personen må åbne gaven (f. eks: når du har spist 3 bidder and, når risalamanden kommer på bordet osv.). Så er der nemlig flere gange i løbet af middagen en der åbner en gave….rigtig hyggeligt. (det er en tradition vi selv har opfundet som et kompromis, da jeg kommer fra en familie, hvor vi har mange mandler i risalamanden, og Glenn’s familie er vant til en – nu har vi nissegaver og én mandel

).
Efter en deeeejlig julemiddag og risalamande, bliver der vasket op mens farfar igen underholder Andrea, så synger vi lidt julesange og så er det gavetid !!!! Mens Andrea er så lille, får hun gaver først. Når hun ikke kan kapere mere tager vi en pause og resten af hendes gaver bliver gemt væk til dagene efter (kender jeg mormor og farmor ret, er der nemlig maaaange gaver under træet).
Så hygger vi lidt med Andrea, og hun kommer i seng. Herefter julehygger de voksne og åbner gaver – én af gangen / bagefter hygger vi til farmor og farfar tager hjem....og hvis der er overskud, bliver der lidt julebumbum med manden

, inden vi ser dyner.
Den 25. har vi nattøjdag (en tradition fra mit hjem)…. Her hygger vi derhjemme os 3, med at lege med gaverne og bare slappe. Da der i år selvfølgelig er meget sne!!!!!! Skal vi ud og gå en laaang tur med kælken

Den 26. er der julefrokost hos mine forældre, hvor Glenns forældre også er med + min søster og hendes mand og børn.
Hov, det blev vist en lang stil....men jeg kom helt i julestemning af at skrive om, hvordan vi holder jul.....
Jeg glææææææder mig til jul....de første nisser er vokset frem hjemme hos os

.

Dorte