Jeg er jo blevet optaget på sosu assistent uddannelsen med start til 1 august. Yiayh! Det er ret utroligt, at jeg er blevet optaget mens jeg stadig "kun" var igang med hjælper-uddannelsen, og ikke havde andet at søge ind på, end min egen ansøgning, en udtalelse fra mit praktiksted og så mine standpunktkarakterer. Jeg er heldig, at jeg er kommet ind i første forsøg, da jeg ved, at der er andre, som må søge ind af flere omgange, før det lykkes!
Men så stoppede heldet også dér!!
Jeg har faktisk brugt uhyggelig meget krudt på, at finde ud af, om jeg nu rent faktisk så også kan komme igang...
Sagen er dén, at jeg undersøgte INDEN JEG SØGTE IND, om jeg kunne blive berettiget til at få voksen-elevløn under assistent-uddannelsen. For ellers kan det ikke hænge sammen for os økonomisk med hus, bil og to små børn, mv.
Jeg fik garanteret, at på trods af at jeg ikke har optjent nok arbejds-timer til at blive godkendt, så skulle hun (en venlig sjæl som er ansat hos kommunen) nok sørge for, at få det kørt igennem for mig.
Jeg var lettet. Og kom jo ind...
Men så kommer der et brev til mig.....fra Regionen! 
Så har jeg fået ansættelse ved Regionen, og ikke hos kommunen.
Så den venlige dame på kommunen kan jo intet gøre for at hjælpe mig. Og Regionen er strammere med reglerne, så de vil ikke godkende mig til at få voksen elevløn.
Så er gode råd dyre. Jeg står så uhyggeligt tæt op af, at være nødt til at afgive min studieplads. Jeg er simpelthen så træt af det, og dybt frustreret! 
Men så slår det min geniale mand, at vores svoger jo OGSÅ er kommet ind ....måske er HAN ansat ved kommunen, og vil være OK med at bytte ansættelse...... Et lille lys tænder håbet igen....
Desværre, så slukkes det, da han har arbejdet som afløser, og timerne så tælles sammen på en anden måde, og risikoen for at han så ikke bliver godkendt er stor... Så stor at det er en risiko, som han selvfølgelig ikke skal eller tør løbe.
Jeg har så mange mennesker i røret - forsøger alt! Og én af dem jeg taler med blev lidt spids overfor mig - det hylede mig bare helt ud af den - så jeg vrælede bagefter, da jeg lagde på 
JEG HADER UVISHED!!! - Og jeg ved at jeg ikke vil nyde min ferie særlig godt, hvis jeg bare "hænger i luften", måtte se uddannelse passerere for nu, og skulle meldes ledig, OG SÅ VIDERE 
MEN - Lige netop idag har de på Regionen talt min svorgers timer sammen, og det er nu afgjort, HAN BLIVER GODKENDT!
Så på mandag skal vi begge melde, at vi ønsker at bytte plads.
Så mangler jeg bare at få min aftale endeligt i hus med kommunen.
Og det har vi fået ord for flere gange! Så endelig - ENDELIG! - Efter alle disse skrupler og al dén frustration, så ser det ud til at lykkes nu. Jeg er lettet ......Meeeen tør først ånde helt op, når jeg har de endelige underskrevne papir på det!
Jeg ville bare lige ud med det. Det er skisme ikke sjovt, når man ikke ved om "man er købt eller solgt". Og jeg kan bare mærke, at hvis det skal være, og skal blive til noget, så skal det være NU!! ...Ikke om nogle år. For jeg er igang nu. Og der hænger ikke lige en masse jobs på træerne pt. Og så ved jeg, at jeg ville ende i aktiviering ét eller andet sted.
Jeg gider ikke spilde mere tid. Jeg skal videre nu!!

Så kryds lige en lillefinger for mig (jeg tror selv mere på det nu, end før), så jeg får den godkendelse og kan komme igang!!