Studiestart på Psykologi i Aarhus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.475 visninger
4 svar
0 synes godt om
3. juni 2011

Mallilu

Halløj derude bag skærmene!
Og glædelig sol-og-varme-dag! :danser:

Nå jeg er i den lykkelige situation, at jeg, grundet 3 års hårdt slid, højst sandsynligt ender ud med et snit på den meget gode side af 10. Det betyder, at jeg højst sandsynligt kommer ind på mit DRØMME studie, hvilket er psykologi i Århus.
Jeg er så (allerede inden de sidste eksamener er overstået) allerede begyndt at tænke på studiestart, hvilket vi selvfølgelig har sparet op til.
Derfor har jeg tre spørgsmål:

1. Hvor meget brugte i på bøger?
Specielt hvis nogen går på samfundsvidenskabeligt fakultet (da det er der psykologi ligger)

2. Hvilken computer ville i købe?
Jeg skal have en med lang levetid, god ydeevne, god holdbarhed (skal med i tasken på cyklen når jeg afleverer Sofus i dagpleje) og stor kapacitet.
- vi overvejer at købe den på afbetaling, da vi skal flytte til vinter og derfor også gerne vil gemme lidt penge til der, så kender i nogle afbetalingsordninger, hvor renten ikke er så høj, eller nogle steder som tilbyder 12mdr rentefri eller noget i den stil OG/eller studierabat?

3. Hvor mange penge brugte i generelt på studiestart ?(udover bøger og computer)

Håber nogle kan svare

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2011

Preghiera

Mallilu skriver:

Halløj derude bag skærmene!
Og glædelig sol-og-varme-dag! :danser:

Nå jeg er i den lykkelige situation, at jeg, grundet 3 års hårdt slid, højst sandsynligt ender ud med et snit på den meget gode side af 10. Det betyder, at jeg højst sandsynligt kommer ind på mit DRØMME studie, hvilket er psykologi i Århus.
Jeg er så (allerede inden de sidste eksamener er overstået) allerede begyndt at tænke på studiestart, hvilket vi selvfølgelig har sparet op til.
Derfor har jeg tre spørgsmål:

1. Hvor meget brugte i på bøger?
Specielt hvis nogen går på samfundsvidenskabeligt fakultet (da det er der psykologi ligger)

2. Hvilken computer ville i købe?
Jeg skal have en med lang levetid, god ydeevne, god holdbarhed (skal med i tasken på cyklen når jeg afleverer Sofus i dagpleje) og stor kapacitet.
- vi overvejer at købe den på afbetaling, da vi skal flytte til vinter og derfor også gerne vil gemme lidt penge til der, så kender i nogle afbetalingsordninger, hvor renten ikke er så høj, eller nogle steder som tilbyder 12mdr rentefri eller noget i den stil OG/eller studierabat?

3. Hvor mange penge brugte i generelt på studiestart ?(udover bøger og computer)

Håber nogle kan svare

UH! Nu er jeg også studerende, men ikke på spykologi på Uni. MEN jeg ved at der er en bruger herinde "Frøken J" der studerer psykologi i Aarhus. Hun kan sikkert svare (mest præcist) på det!

(Nu håber jeg ikke at hun bliver sur over, jeg "udleverer" hende, dog)

Anmeld

3. juni 2011

Mallilu

Eej er det rigtigt? Det ville være fedt, hvis hun lige så den.

Nogle der eventuelt lige kan prikke hende på skulderen?

Anmeld

3. juni 2011

mbm

Tillykke med det

det er også et rigtig lækkert studie, er selv ved at skrive speciale.
1. semester er det tunge fag social-ogpersonlighedspsykologi, pensum ligger allerede tilgængeligt her :

http://psy.au.dk/fileadmin/site_files/filer_psykol ogi/dokumenter/Studieportal/Undervisning_og_Eksame n/Undervisning/Pensumlister/E2011/Endeligt_SP-pens um_E11.pdf

der er et par dyre bøger, Franzoi, og Larsen & Buss, og så ville jeg også købe Berger & Luckmann

det kan du undersøge på pensum.dk hvad de koster, eller benytte dem som sælger brugt. vil tro omkring 1000

derudover er der psykologiens filosofi og videnskabsteori, da jeg havde det var det en enkelt bog til en 400 kr. men kan se det er en anden i år nemlig

Christensen, G. (2005 [2002]): Psykologiens videnskabsteori - en introduktion. Frederiksberg: Roskilde Universitetsforlag. (ca. 250 sider)

derudover er der noget som skal kopieres

sidste fag er studieintroduktion, hvor det plejer at være ren kopiering.

så vil tro en 1500-2000 for bøger første semester, så er der ryste sammen og hyttetur og det er vel omkring 1000 oveni, alt efter hvor meget man lægger i det.

Angående computer ville jeg gå efter en med lang batteritid, da Nobelparken, på trods af at den er ret nybygget, ikke er overdynget med stikkontakter, det kan faktisk godt være en kunst i sig selv at finde dem der er.

Held og lykke med studiestart

Anmeld

5. juni 2011

Preghiera

Mallilu skriver:

Eej er det rigtigt? Det ville være fedt, hvis hun lige så den.

Nogle der eventuelt lige kan prikke hende på skulderen?

Du kan bare finde hende og sende en mail

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.