Hvorfor så travlt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.214 visninger
50 svar
0 synes godt om
2. juni 2011

Mum33

Da vores eneste søn er ved at nærme sig de 2½ år, er vi I den periode, hvor folk begynder at undre sig meget over, og spørge ind til, hvorfor vi ikke har lavet en nr 2 endnu.

Jeg kan se herinde, at mange har dem med under 2 års mellemrum, og mange med helt spæde børn allerede skriver om, at de gerne snart vil have en mere.

Vi har valgt at der skal være "lang tid" imellem dem, at flere forskellige årsager. Ja faktisk har jeg svært ved at se fordelene ved "at få det overstået" som nogle kalder det. Man siger at det er fordi at "så får de mere glæde af hinanden" - men om man får glæde af søskende, mener jeg er et spørgsmål om sind - ikke alder.

Men nu kommer spørgsmålet - har jeg overset nogle fordele ved at få dem tæt? Eller hvad er Jeres erfaring? Og hvorfor har I valgt at få dem så tæt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2011

Dinna88

Jeg vil bare lige indskyde noget - her er der 12 år mellem den yngste, mig, og den ældste, min storebror. Min søster er 5 år ældre end mig, og 7 år yngre end min bror - og vi har det kanon. Her har det KUN været positivt, at vi har de år imellem os. Dog er forholdet mellem mig og min bror lidt bedre end mellem min bror og min søster, faktisk. Dvs. de 12 ikke gør noget dårligt for os.

Min søster og jeg har altid være veninder, som vi har været søstre.

Min bror har langt mere erfaring, viden m.m. end jeg har, så han hjælper mig med uddannelse osv. 

Min søster hjælper mig også ofte med de ting der hører med til, at jeg snart flytter hjemmefra og de ting der hørte med da jeg  blev 18 osv. 

Her er forskellen super.

Anmeld

2. juni 2011

LinLin

Der er præcist 4 år og 1 uge imellem mine - det er bare super!

Jeg ville aldrig have mindre en 2 år imellem og helst mellem 3 og 4 år...

Jeg forstår simpelthen ikke at man ikke bare vil nyde den største "alene" så længe som muligt  Synes heller ikke jeg lige gider to blebørn på een gang

Der er så til gengæld 6 år imellem min bror og jeg - det synes jeg er for meget

Anmeld

2. juni 2011

-Sigrid-

I.E.K. skriver:

Da vores eneste søn er ved at nærme sig de 2½ år, er vi I den periode, hvor folk begynder at undre sig meget over, og spørge ind til, hvorfor vi ikke har lavet en nr 2 endnu.

Jeg kan se herinde, at mange har dem med under 2 års mellemrum, og mange med helt spæde børn allerede skriver om, at de gerne snart vil have en mere.

Vi har valgt at der skal være "lang tid" imellem dem, at flere forskellige årsager. Ja faktisk har jeg svært ved at se fordelene ved "at få det overstået" som nogle kalder det. Man siger at det er fordi at "så får de mere glæde af hinanden" - men om man får glæde af søskende, mener jeg er et spørgsmål om sind - ikke alder.

Men nu kommer spørgsmålet - har jeg overset nogle fordele ved at få dem tæt? Eller hvad er Jeres erfaring? Og hvorfor har I valgt at få dem så tæt?

Jeg syntes også at der skal være lidt større forskel. Eller ikke skal, men det passer bedre for mig og min kæreste. Det var faktisk et af de største "problemer" kæresten og jeg havde da vi opdagede at vi skal være forældre til januar - hvornår skal den næste komme?

Han vil have ca. 2 år imellem.

Jeg vil have ca. 7-8 imellem så passer det med uddannelse mm

Så, du er ikke den eneste

Anmeld

2. juni 2011

Mum33

Dinna88 skriver:

Jeg vil bare lige indskyde noget - her er der 12 år mellem den yngste, mig, og den ældste, min storebror. Min søster er 5 år ældre end mig, og 7 år yngre end min bror - og vi har det kanon. Her har det KUN været positivt, at vi har de år imellem os. Dog er forholdet mellem mig og min bror lidt bedre end mellem min bror og min søster, faktisk. Dvs. de 12 ikke gør noget dårligt for os.

Min søster og jeg har altid være veninder, som vi har været søstre.

Min bror har langt mere erfaring, viden m.m. end jeg har, så han hjælper mig med uddannelse osv. 

Min søster hjælper mig også ofte med de ting der hører med til, at jeg snart flytter hjemmefra og de ting der hørte med da jeg  blev 18 osv. 

Her er forskellen super.

er er også 7 år mellem min søs og jeg, og jeg tror det er de færreste der har det så godt som vi har.

Anmeld

2. juni 2011

Dinna88

I.E.K. skriver:

er er også 7 år mellem min søs og jeg, og jeg tror det er de færreste der har det så godt som vi har.

Så har I det nok ligesom os!

Anmeld

2. juni 2011

B&J

jeg er også en af dem der vil vente daniel må gerne blive min 3 år inden vi prøver igen og måske 4år måske mere kommer jo helt and på så meget til den tid jeg nyder ham så meget lige nu at der ikke er plads lige nu til en lille ny

Anmeld

2. juni 2011

Mum33

DAs mor skriver:

Der er præcist 4 år og 1 uge imellem mine - det er bare super!

Jeg ville aldrig have mindre en 2 år imellem og helst mellem 3 og 4 år...

Jeg forstår simpelthen ikke at man ikke bare vil nyde den største "alene" så længe som muligt  Synes heller ikke jeg lige gider to blebørn på een gang

Der er så til gengæld 6 år imellem min bror og jeg - det synes jeg er for meget

Noah er 2½ og SÅ dejligt pt., så vil bare gerne nyde ham lidt længere og give ham min fulde opmærksomhed. Han skal have lov at være den lille lidt længere.

Anmeld

2. juni 2011

DenLykkelige

Der er 16 år imellem mig og min lillesøster Vi har ikke glæde af hinanden som sådan, selvfølgelig elsker vi hinanden, men jeg har nok ønsket hun kun var 3-4 år yngre end mig så vi kunne være på samme stadie

Og nu hvor vi venter os herhjemme, har vi overhoved ikke tænkt på hvornår nr. 2 skal komme, det har der bare slet ikke været mentalt overskud til at tænke på

Anmeld

2. juni 2011

Risen

Tjaa, jeg er så en af dem du snakker om - Jeg har selv to brødre på 27 og 15 år. Det er først efter jeg selv er kommet op i årene, at jeg egentlig har noget til fælles med min storebror. Og det er ikke fordi vi er forskellige af sind eller ikke kan sammen men der har bare været for stor alders forskel og vi har lavet forskellige ting hver især på grund af alderen. Min lillebrors tankegang er i øjeblikket at score piger og drikke øl og hænge ud med sine venner. Og det "stadie" har jeg overstået..  Det med at de får gavn og glæde af hinanden , (selvom det selvfølgelig til tider kan være omvendt) er med henblik på leg. Man leger som regel bare bedre med en som ikke er blevet teenager når man er lad os sige 4 år. 

Jeg ønsker ihvert fald at give mine børn den mulighed og det tætte bånd som jeg først nu kan få med min bror, og senere hen min lillebror. Og nej det er selvfølgelig ikke sikkert, at de elsker hinanden når de bliver ældre og får det bånd som jeg ville ønske,  men i det mindste har man prøvet og de får så meget glæde af hinanden imens de er små  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.