au pair- Hot or Not?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

998 visninger
9 svar
0 synes godt om
2. juni 2011

Ben&Jerry

Når jeg stiller dette spørgsmål, er det fordi jeg egentlig gerne vil hvide, hvor mange af jer der får hjælp i huset mht. pasning, rengøring m.m Ville gerne vide hvorvidt det er en værdifuld hjælp for de der har? hertil skal siges at jeg endnu ikke har børn, er blot nysgerrig grundet egne tanker omkring emnet.

denne tråd er for alle og debattens kernespørsgsmål er egentlig jeres generelle holdning til au pair i hjemmet

min egen holdning er lidt broget.

1: selv har kæresten og jeg talt om au pair når det skal være.(til den tid) lige nu har vi rengøring hver 14 dag. men det er bestemt ikke nok når man bor stort. vi har talt om at skifte den ugentlige rengøring ud med au pair hvilket ville være det samme, bare med mulighed for børnepasning når tingene ikke hænger sammen, desuden er vi begge af den overbevisnign, at det ville fjerne lidt af den "belastning" det sommetider kan være, at være forældre og give mere tid til frihed, det ville i sidste ende nok gavne, da der kan være mange diskutioner om hvem der bliver hjemme.

2: paradoksalt nok har jeg også den holdning at med hjem,hus og børn følger der et ansvar hvori koordinering og samarbejde må være det alt overvejende, og burde være alles rolle som forældre uden daglig hjælp, mit kvinde-jeg fortæller mig at det er MIG der skal roses for at være en god mor og ikke au pair pigen...

håber at i alle vil skrive jeres svar lets go girls..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2011

LC

Jeg er både for og imod...

Har det lige som dig hvad angår, at man selv burde gøre det. Og gider ikke have hjælp.

Omvendt så tror jeg på det er en kæmpe hjælp i hverdagen, at man har en til lige at tage børnene imens man laver aftensmad, og at man kan gøre sig klar og komme på arbejde om morgnene, og der er en der tager børnene, og får dem klar til at komme afsted...

Og så er der for mig også det sproglige i det. Tor det kunne være en kæmpe hjælp for mine børn at, de havde en engelsktalende au pair i huset, så de blev bedre til engelsk, tror det kunne hjælpe dem meget i skolen senere.

Men vi har snakket om det mange gange, og har kun 1 datter på 1år, så føler ikke det er nødvendigt som vores hverdag er nu, men måske om et par år. Men nu må vi se

Anmeld

2. juni 2011

MariaJ

Jeg er helt klart FOR hjælp i hjemmet, og kan slet ikke forstå den tankegang, at man skulle være moralsk forpligtet til at gøre alting selv. Vi har rengøringshjælp en gang om ugen og det er de bedste penge, jeg nogensinde har givet ud. Jeg kan ikke fordrage at gøre rent, og det er så dejligt at slippe for at gøre det selv, og samtidig komme hjem til nyvaskede gulve og rent sengetøj en dag om ugen. Jeg har selv gjort rent for andre og kender folk der gør rent, og forsøger på ingen måde at signalere at det skulle være mindreværdigt at gøre rent. Det er bare en opgave jeg gerne vil slippe for, på samme måde som jeg betaler mig fra at få skiftet dæk på bilen eller sat nyt batteri i mit ur.

I vinters, da jeg var begyndt på arbejde, og vi ikke havde pasning til vores datter havde vi en barne"pige" (voksen dame) , der kom 25 timer om ugen. Det endte med at blive en god løsning for os, fordi Johanna kunne blive passet hjemme hos os selv af en person, som hun i dag kender, er glad for og helt tryg ved. Lige nu er min mand på barsel, men vi betaler stadig for børnepasning ind imellem, hvis vi begge skal noget. Vi har ikke familie i nærheden, så for os er det en hjælp, der kan give os lidt luft i hverdagen. 

Vi har ikke plads til at have en au pair boende her over længere tid, så det er ikke aktuelt, og jeg ved heller ikke om jeg ville gide at have en anden person i vores familie sådan hele tiden. Men ellers synes jeg godt ideen kunne være tiltalende, og helt sikkert en stor hjælp.

Anmeld

2. juni 2011

FrkDitte

Jeg er helt klart for!

Har ingen børn endnu, men når vi får det kunne vi begge godt tænke os en au-pair. Min kæreste er selvstændig og arbejder rigtig meget, så jeg står med alt herhjemme. Og det er jo nemt nok lige nu, hvor der ingen børn er. Men det bliver nok lidt mere hårdt når der kommer børn til.

Synes au-pair er en fin løsning både for os og au-pair..win win situation

Min kæreste spurgte mig faktisk i går om vi ikke skulle ha en rengøringshjælp. Han havde så dårlig samvittighed over at han ikke kunne hjælpe til selv..

Men så stort er vores hus nu heller ikke. Og jeg kan desuden godt lide at gøre rent  

Men skulle vi flytte i noget større en dag, så kan det da godt være jeg ville overveje det..

Knus D.

Anmeld

2. juni 2011

Ben&Jerry

dejligt med jeres holdninger for møder lidt blandet reaktion hvis jeg nævner det lidt den der "så klar dog opgaven selv" og syntes selv at det er en klar mulighed for at spare tid og diskutioner, min kæreste er også selvstændig og arbejder lidt over 60 timer om ugen så ved at det ville være en kæmpe hjælp fo mig..ser det også lidt som en prioriteringssag men mange forbinder det med snobberi, men her på "landet" hvor jeg bor har man benene solidt plantet i den sydsjællandske muld.

Anmeld

2. juni 2011

Sitrani

Hmm.. Jeg ved faktisk ikke helt hvordan jeg har det med det!

Jeg hælder nok mest til den holdning, at man selv ordner hjemmet, altså i fællesskab...

Jeg mener, hvis min mor, mormor, oldemor osv. har kunne klare det, så kan jeg også.... Selvfølgelig ikke hvis man arbejder sygeligt meget, og slet ikke har tid, men der er jeg måske også sådan lidt.. 'Så må man prioritere'... Vil du arbejde, eller vil du have familie og et pænt hjem.... Det lyder helt forkert når jeg læser det, men tror ikke jeg kan forklare det nærmere!

Selvfølgelig er det op til hver især, men ville aldrig selv ansætte rengøringshjælp eller au pair... 

Anmeld

2. juni 2011

Carl-Emil's mor

Holger90 skriver:

Når jeg stiller dette spørgsmål, er det fordi jeg egentlig gerne vil hvide, hvor mange af jer der får hjælp i huset mht. pasning, rengøring m.m Ville gerne vide hvorvidt det er en værdifuld hjælp for de der har? hertil skal siges at jeg endnu ikke har børn, er blot nysgerrig grundet egne tanker omkring emnet.

denne tråd er for alle og debattens kernespørsgsmål er egentlig jeres generelle holdning til au pair i hjemmet

min egen holdning er lidt broget.

1: selv har kæresten og jeg talt om au pair når det skal være.(til den tid) lige nu har vi rengøring hver 14 dag. men det er bestemt ikke nok når man bor stort. vi har talt om at skifte den ugentlige rengøring ud med au pair hvilket ville være det samme, bare med mulighed for børnepasning når tingene ikke hænger sammen, desuden er vi begge af den overbevisnign, at det ville fjerne lidt af den "belastning" det sommetider kan være, at være forældre og give mere tid til frihed, det ville i sidste ende nok gavne, da der kan være mange diskutioner om hvem der bliver hjemme.

2: paradoksalt nok har jeg også den holdning at med hjem,hus og børn følger der et ansvar hvori koordinering og samarbejde må være det alt overvejende, og burde være alles rolle som forældre uden daglig hjælp, mit kvinde-jeg fortæller mig at det er MIG der skal roses for at være en god mor og ikke au pair pigen...

håber at i alle vil skrive jeres svar lets go girls..

Au pair betyder 'på lige vilkår'. Ideen med et au pair-ophold er, at udlændingen skal bo hos en værtsfamilie med børn under 18 år 'på lige vilkår' med resten af familiens medlemmer. Formålet er, at au pair-personen kan  forbedre sine sproglige og evt. faglige kundskaber samt  udvide sin kulturelle horisontved at få et bedre kendskab til Danmark. Som modydelse deltager au pair-personen i de huslige pligter (fx rengøring, tøjvask, madlavning, børnepasning) i værtsfamilien i minimum 3 og maksimum 5 timer om dagen, maksimalt 6 dage om ugen.

bare lige for at præcisere hvad det egentlig vil sige  det er fra nyidanmark.dk

jeg skal ALDRIG have en au pair... Jeg synes det er totalt forkert fordi der stort set ingen au pair der rent faktisk lever under de vilkår.. også skal mine børn ikke passes af en fremmed! min børn skal passes af familie og venner hvis de skal passes! men nu er jeg også vokset halvt op i den del af dk hvor at man ikke lever uden en au pair og det kan jeg slet ikke håndtere, det synes jeg er så forkert 

Anmeld

2. juni 2011

Nettemor

¨nu har jeg selv været au pair og har altid sagt at det vil jeg aldrig selv have i mit hus. ikke fordi der er noget galt med det men det forpligter. helt vildt. vedkommende skal jo være en del af familien. på godt og ondt. og det føler jeg ikke jeg har overskud til med 2 lånebørn og alt hvad der dertilhører.

jeg vile hvis jeg skulle vælge meget hellere have ung-pige-i-huset. altså en dansk pige som bor hjemme ved sig selv og kommer og er i huset og hjælper til at tager hjem når hun har fri. eller bare en rengøringshjælp kunne være godt hos os.

Anmeld

2. juni 2011

Ben&Jerry

med au pair mente jeg egentlig bare fast børnepasning som er i huset eller kommer udelukkende for at passe børn + rengøring tag ikke au pair så bogstaveligt

Anmeld

2. juni 2011

FrkDitte

Jeg synes det kunne være spændende med "rigtig" en au-pair. Hos os ville hun være med i familens hverdag. Med på rejser, hvis vi finder det nødvendigt. Hun ville blive en del af familien og også behandles som en. Vi vil ikke være en af dem der fortælles skrækhistorier om !

En ung pige i huset kunne også sagtens være en mulighed.

Det med at sige at så kan man bare prioritere, gælder ikke i vores verden. Jeg ved at jeg altid vil være 1. prioritet, men at styre egen virksomhed er ikke bare et 8-16 job. Når han er hjemme er han 100% på, og så ville det være skønt at tiden ikke skal bruges på rengøring, indkøb mm.

Knus D.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.