Når jeg stiller dette spørgsmål, er det fordi jeg egentlig gerne vil hvide, hvor mange af jer der får hjælp i huset mht. pasning, rengøring m.m Ville gerne vide hvorvidt det er en værdifuld hjælp for de der har? hertil skal siges at jeg endnu ikke har børn, er blot nysgerrig grundet egne tanker omkring emnet.
denne tråd er for alle og debattens kernespørsgsmål er egentlig jeres generelle holdning til au pair i hjemmet
min egen holdning er lidt broget.
1: selv har kæresten og jeg talt om au pair når det skal være.(til den tid) lige nu har vi rengøring hver 14 dag. men det er bestemt ikke nok når man bor stort. vi har talt om at skifte den ugentlige rengøring ud med au pair hvilket ville være det samme, bare med mulighed for børnepasning når tingene ikke hænger sammen, desuden er vi begge af den overbevisnign, at det ville fjerne lidt af den "belastning" det sommetider kan være, at være forældre og give mere tid til frihed, det ville i sidste ende nok gavne, da der kan være mange diskutioner om hvem der bliver hjemme.
2: paradoksalt nok har jeg også den holdning at med hjem,hus og børn følger der et ansvar hvori koordinering og samarbejde må være det alt overvejende, og burde være alles rolle som forældre uden daglig hjælp, mit kvinde-jeg fortæller mig at det er MIG der skal roses for at være en god mor og ikke au pair pigen...
håber at i alle vil skrive jeres svar lets go girls..
Anmeld