Nu vil jeg se om jeg kan gøre det lidt kort... 
Da jeg havde hentet min datter i dagpleje, og vi kommer hjem, får hun lov til at sidde i sin sandkasse og lege, som hun har gjort før, imens går jeg rundt på vores ny terasse og fejer sand i fuerne. Pludselig ser jeg at hun er ved og stoppe noget i munden, løber selvfølgelig hen til hende, og hun er helt brun på fingerne og i munden, hun sidder så med en lille klat mellem fingerne, som jeg hurtigt får taget væk, jeg skynder mig og tørre hendes mund og fingre og giver hende noget og drikke.. Da jeg så får kigget nærmere på denne "klat", viser det sig og være en tæge.. 

Der er vist ingen ansigter der kan beskrive hvordan jeg havde det, blev rigtig ked af det, og skyndte mig og ringe til min mor for at spørge hvad jeg skulle gøre, hun synes jeg skulle ringe til vagtlægen, så det gjorde jeg..
Fik fat i en egentlig meget sød mandelig læge, og sagde så til ham, at det måske nok lød lidt mærkeligt, men min 1 årige datter havde tygget i en tæge..
Fortalte ham at jeg jo i god tro havde sat hende til og lege i sandkassen. Han sagde at jeg selvfølgelig ikke havde gjort noget forkert, og jeg da også sagtens kunne sætte hende der en anden gang.. MEN han havde aldrig i hans 40 årige karriere hørt noget lign, så han viste faktisk ikke hvad han skulle stille op med Matilde, men pga borelia ville han gerne at hun skulle have pincillin, så det kunne jeg hente på apoteket i min by med det samme...
Jeg kører så til Vojens på apoteket, men da jeg kommer derind er recepten ikke nået frem endnu, og der stod jeg med Matilde på armen, og havde i forvejen mega dårlig samvittighed og følte mig som verdens dårligste mor. Men apo damen sagde at hun synes jeg skulle ringe til vagtlægen igen, og få dem til at sende den igen.. Dette gjorde jeg så ude foran apoteket.. Da jeg så kommer igennem til vagtlægen igen, for jeg så fat i en anden mandlig læge, og han havde hellere aldrig hørt noget lign, så endnu mere dårlig samvittighed.. Men han synes faktisk ikke at Matilde skulle have noget, men valgte så alligevel og udskrive noget til hende, da den tidligere læge jo også havde udskrevet medicin..
Vi venter så lidt, og går endnu engang på apoteket, (med mega lange arme, da Matilde jo efterhånden er ved og være en tunge dame, og jeg havde glemt barnevognen i farten
) Endnu engang er den stadig ikke kommet frem, og apo damen sagde at det kunne hun altså ikke forstå, for normalt tog det kun 2 min.. Men hun synes at jeg endnu en gang skulle ringe til vagtlægen, og så denne gang få dem til at faxe recepten til dem, fik så deres fax nr.. Jeg gik så ned i bilen, da jeg ikke kunne bære Matilde mere, hun fik så lov til at sidde i bagage rummet og lege med noget legetøj, imens jeg endnu engang ringede til vagtlægen..
Denne gang fik jeg så fat i en kvindlig læge, som spurgte hvad der var sket, og hun kunne også se at de to tidligere læger havde udskrevet to forskellige præperater, som åbenbart ikke virkede mod det samme, fik ikke lige det hele med, da jeg var ved og være godt og grund frusteret og ked af det..
Hun snakkede med hendes kollega, og de var begge enige om at Matilde slet IKKE skulle have noget..
Og så knækkede filmen helt for mig, der stod jeg med et barn i bagage rummet der legede på parkeringspladsen ved Kvickly og stor tude imens jeg snakkede med vagtlægen, flot syn... Men hun fortalte mig så at sansynligheden for at Matilde var blevet smittet med borelia var meget lille, da en tæge skal sidde og suge blod indtil den er mæt og inden den giver slip, "gylper" den, og først der kan man blive smittet med borelia, og det blod hun havde fået i munden og slugt, ville hende mavesyre ødelægge, så hvis det utænkelige skulle ske og hun ville blive smittet, så skulle det være fordi den han revet hende lidt i munden og MÅSKE ha efterladt lidt spyt (borelia).. MEN dette ville man først kunne se om 14 dage, og kun ved en blodprøve. Så hun synes ikke at Matilde skulle ha noget, jeg sagde så grædende i telefonen at jeg altså ikke kunne finde ud af det mere, når de nu siger 3 forskellige ting.. Men hun fik da beroliget mig så meget, og overbevist mig om at mit legende barn i bagage rummet var sundt og raske, og at jeg først om et par uger skulle tage hende til egen læge og få taget en blodprøve, bare for en sikkerhed skyld......
SÅ puha hvilken lorte dag, føler mig som verdens dårligste mor, og fremover kommer Matilde ALDRIG til at sidde selv nogen som helst steder udenfor, uden at jeg næsten sidder oven på hende, for skal virkelig aldrig igennem dette helvede igen...
Tak fordi du læste med, havde bare lige brug for at fortælle hvilken dårlig mor jeg har været idag..