Josefine's vej til verden...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

989 visninger
8 svar
0 synes godt om
1. juni 2011

KarinaIda

Her kommer så den lovede fødselsberetning... Beklager hvis den blir lidt rodet!!

Tirsdag den 24 maj der skal jeg til jordmoder, og hun mærker på mig og siger den lille ligger så langt nede som hun kan komme og at jeg er 2 fingre åben og har 1 cm livmoderhals endnu, så hun spørger om hun skal lave en hindeløsning på mig, hvor jeg pænt takker ja - denne hindeløsning satte dog ingen veer igang eller gav mig tegnblødning, fik kun ldt flere plukveer - øv bøv....

Onsdag den 25 maj, der kommer der en lille bitte tegnblødning og en stor del af min slimprop, og så de sædvanlige plukveer....

Torsdag den 26 maj, der kommer det sidste slimprop og mere tegnblødning, men regner stadig ikke dette for noget - og der sker heller ikke mere den dag....

Fredag den 27 maj, der kører jeg ned til min søster og ud på mit arbejde en tur... Min søster og jeg tager så en tur i føtex, da vi begge skal have handlet lidt! Der er intet at mærke der overhovedet, så tænker igen - det sker heller ikke idag
Efter og ha handlet, kører jeg med hjem til min søster en tur, og vi sidder og snakker, hvor jeg pludselig siger til hende - av for pokker nu begynder mine plukveer da og bide lidt, vi blir dog enige om det ikke er veer, når jeg stadig kan snakke mens det kommer da kl slår 12 ca, der vil jeg køre hjem og min søster skal også videre, som vi kommer ud til bilerne og jeg skal sætte mig ind, får jeg en ve, og der er vi stadig lidt i tvivl om om det er veer... Men på vejen hjem, når jeg og få en 3 stk, så jeg blir mindre og mindre i tvivl med om det er veer eller plukveer!! Da jeg endelig kommer hjem, bider de rigtig til, og jeg får ringet til fødegangen, som siger det lyder som opstartsveer - og at jeg skal ringe igen når de bider ordentligt til... Jeg får så taget tid på dem og der er 5 min imellem dem og de var 45 sek, og bider virkelig nu.. Så jeg får ringet derned igen, og de siger de gerne vil tjekke mig!
Jeg ringer derfor kæresten hjem fra job og bedsteforældrene til og hente den store i dagpleje!

Så kl 15.15 ca der ankommer vi til fødegangen, og de kan godt se jeg har rigtig ondt.. Jeg blir tjekket, og får at vide jeg inden livmoderhals har tilbage og er 5 cm åben.. Så blir ikke sendt hjem mere nu, uden en bebs Jeg beder så om og komme i badekar, da jeg gerne vil føde i vand, og dette får jeg lov til.. Så da kl er 16.20 kommer jeg op i karret og det hjælper på smerterne, og nu kommer de med 2-3 min imellem hver ve!! Jeg ender med og få masken med Ilt/lattergas - selvom jeg helst ville klare mig uden, men ku jeg bare ikke fordi de virkelig bed nu!! kl 18 ender jeg med og må op at karret, da mine veer er gået helt i stå, og den lille lige mangler og rotere det sidste stykke - øv øv... Er dog helt åben nu! Men op på briksen kommer jeg, jeg får lagt vedrop og så kommer der ellers gang i dem igen.. Har længe ville presse med, men ikke måtte, så da jeg endelig må er det en befrielse uden lige, MEN.. Jeg er bange for og presse igennem, så der går et stykke tid inden jeg til sidst tager mig ordentlig sammen og virkelig presser, men så gik det også stærkt!! Kl 18.49 er hun født 4050 g og 52 cm, men på hvor mange presseveer har jeg slet ikke styr på... Mit vand tager de på et tidsåunkt nede i karret, men hvad tid har jeg ingen idé om, men det var heldigvis klart, så den lille havde det godt

Fødte i uge 40+4

Håber den var til og finde hoved og hale i min FB

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

STORT tillykke med prinsessen og dejlig beretning

Anmeld

1. juni 2011

Moar2011

tillykke med hende, lyder som en god fødsels

Anmeld

1. juni 2011

Nessie

Det var da en fin FB, og da der først kom skred i forløbet gik det da hurtigt

Tillykke med den lille ny, og håber I alle har det godt

Anmeld

1. juni 2011

KarinaIda

Nessie skriver:

Det var da en fin FB, og da der først kom skred i forløbet gik det da hurtigt

Tillykke med den lille ny, og håber I alle har det godt

Det gik rigtig stærkt da der først kom gang i tingene....

Anmeld

1. juni 2011

misslea

KÆMPE stort tillykke

Og velkommen til verden lille prinsesse....

Anmeld

1. juni 2011

Rosa

Dejlig FB og stort stort tillykke med hende 

Anmeld

6. juni 2011

Minmio

Tillykke med hende 

Anmeld

6. juni 2011

birthee

Tillykke med jeres datter, det lyder til at ha' været en god fødsel!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.