Anonym skriver:
Er lige præcis på su
og i min kommune er det også 120 timer, og dette er jeg godt bekendt med derfor jeg arbejder så meget
Jeg var bare meget interesseret i at vide hvor lang tid man fik barselsdagpenge da jeg lige præcis afslutter 5 semester og har planer om først at starte op igen et år så derfor ville jeg jo gerne have barselsdagpenge i al den tid 
Kan du fortælle hvem du har mailet med? Altså ikke som i personens navn men i personens funktion og hvor personen er ansat.. har allerede snakket med kommunen 3 gange og der er ikke meget at komme efter da jeg arbejder i en anden kommune end jeg bor i 
Jeg sluttede 4 semester d 31 januar og gik på barsel d. 1 februar. Så jeg får barselsdagpenge til d 15 januar, altså knap et år.
Jeg har/havde selv fritidsjob, et i min bopælskommune og et i en anden kommune. Når man har job i en anden kommune, er det stadig din bopælskommune der skal betale. Men du skal have en ansættelseskontrakt med et opsigelsesvarsel (jeg havde 3 mdr opsigelse fra arbejdsgivers side). Derudover skal du arbejde den sidste dag inden din barsel. Dvs at da jeg gik på barsel 1. februar, så skulle jeg arbejde d. 31 januar også selvom det ikke er registreret på min lønseddel. Spørg mig endelig ikke hvorfor!! Men jeg fik det arrangeret så jeg havde arbejde den sidste dag, for jeg vil ikke risikere noget som helst!
Alt det her snakkede jeg med min sagsbehandler om. Hun var elev i dagpengegruppen. Sociale ydelser og integrations afdelingen. Du skal bare have fat i EN bestemt person og gøre ALT på skrift!! Jeg har gemt samtlige mails for jeg skal ikke have at vide at jeg fik forkert information og det kan de desværre ikke gøre noget ved! Så jeg tager mine forholdsregler hvad angår kommuner, netop fordi man snakker med forskellige! Men jeg har haft kontakt til en bestemt og det synes jeg fint du kan forlange. Men hav alt på skrift, mail eller brev osv.
Jeg har valgt min SU på enkeltklip og får hver måned både SU og barselsdagpenge. Men vær opmærksom på at du ikke får tilnærmelsesvis det du får når du arbejder. Det er en maks sats på (kan ikke huske det præcist) 115 kr og det er ikke for alle timer du får. (De er rigtig godt dækket ind lovgivningsmæssigt).
Spørg endelig, jeg har været hele rumlen igennem siden august hvor jeg tog kontakt til kommunen, jeg tog absolut ingen chancer. Og jeg tabte min kæbe da jeg stod på SU kontoret på mit studiested for de havde aldrig hørt at man kunne få barselsdagpenge ved siden af sin SU!! Grotesk, tænk hvor mange der blir snydt på den bekostning fordi man stoler på dem!
Anmeld